Kini ruangan bilik mesyuarat sunyi , Pengetua yang melihat Eve berdiam sahaja terus bersuara " ehem Eve , ayahanda nak tanya "
" Hmm "
Haa ! Terkejut le tu yang pengetua panggil dia ayahanda 👀 yup pengetua itu ialah Atok Eve .
Itu sahaja balasan Eve , bukan nak biadap but dia memang malas nak bersembang sekarang sebab dah tahu topic apa yang akan diutarakan . " Eve tak nak balik rumah ke ?? " soal ayahanda lagi . Eve hanya diam dengan muka tidak berperasaan dan memandang bawah sambil tangannya berada di dalam poket hoodie .
" Ye lah Eve kan dah lama tak balik , sebab tu aya- "
" Heh if aku balik dekat rumah macam neraka tu pun , kenapa kau sebok ?? "
Celah Eve seraya memandang 'ayahanda' nya yang terdiam . Eve berdecit setelah melihat tiada balasan dari lelaki tersebut . " So , suka hati aku lah nak balik ke tidak , jangan masuk campur hal aku and one more thing , aku jijik lah dengan panggilan yang kau sebut tu "
Setelah berkata demikian , Eve terus bangun dan ingin keluar apabila baru sahaja memegang tombol pintu
( wait aku teringat mem aku kata tersedak tombol pintu pfft ) pergerakannya terhenti ." Eve sampai bila kita sekeluarga nak macam ni ?? Apa salah ayahanda and bonda pada Eve sampai Eve benci dengan ayahanda and bonda ?? " tanya ayahanda dengan nada sayu . Eve yang tidak berpaling hanya tersenyum sinis .
Apabila perkara yang membuatkan Eve benci dengan mereka datang menjengah fikirannya , amarahnya memuncak tetapi bila difikirkan balik , mereka adalah darah daging sendiri . Eve berpusing memandang ayahandanya " Kau tanya aku ?? Seriously ! HEY ORANG TUA ! KAU PURA-PURA TAK TAHU OR NYANYUK ?! KAU FIKIR AKU BODOH KE SI*l ?! SH*T LAH ! Y- "
PANGG
Tamparan tersebut membuatkan tepi bibir Eve pecah teruk dan terteleng . ' kuat juga eh orang tua ni tampar ' kata hati Eve . Eve menepuk tangannya , " Thanks for u cause buat aku bertambah benci dengan kau , thanks again " perkataan benci ditekankan .
Ayahanda terdiam + terkaku lalu melihat tangannya yang menampar cucu kesayangan .
Eve keluar lalu menghempas pintu dengan kuat dan balik terus tanpa memberitahu kawan-kawannya . Moodnya hancur selepas kejadian itu .
[ EVE POV ]
Kini keberadaan ku di tempat yang bising , lampu yang berbentuk bulat bersinar tergantung di atas , lagunya yang kuat dan zombie yang menari-nari . Dah tahukan aku kat mana ? Yup tekaan readers betul , aku di kelab .
Aku mengambil segelas air jus lalu minum dengan rakus . Aku tak bodoh lagi nak minum air kencing syaitan tu , lalu melihat sekeliling . Ish ish ish bermaksiat je tau dunia sekarang ni .
Owh mesti tertanya-tanya kenapa aku dekat kelab ni kan ? Aku ni pelanggan vvip tau heh sebab aku banyak kali dah datang sini kalau aku takda mood . Bodoh kan aku ? Aku islam tapi masuk kelab . Readers benci aku ? aku pun benci diri sendiri . Terlepas ketawa ku lalu ingin menangis tetapi air mata tak nak keluar .
Aku jadi begini kerana kejadian sewaktu umur ku 7 tahun . Haih dah stop cerita tentang diri aku , buat sakit hati je .
Kawan-kawan ku dan family aku tidak tahu aku pergi ke kelab . Ye lah aku ni adik pembawa si*l , cucu yang tak berguna siapa je kesah ?
Datang seorang lelaki yang boleh tahan handsome ' but tak sehandsome Ray eh ' memeluk pinggang ku , " hye sweetie sorang je ke ? Nak i teman kan ? " gatal betul laki ni sekali aku terajang baru tahu . Aku menepis tangannya yang gatal itu , " Kau ni nak kata buta , elok je mata . Warna blue lagi , aku butakan betul-betul baru tahu "
" wo wo wo garangnya i like~ aum "
" euw , kau dah kenapa ? Takda perempuan lain ke ? Aku tahu lah aku cantik tapi aku tak macam perempuan-perempuan dekat sini " sambil memutar mata ke atas .
Sempat eh angkat bakul sendiri - author
Fact okay fact ! - Eve
" dah kau blah , semak je " halau ku , " alaa u jom lah kita have fun " ajak laki itu , " have fun pale otak kau ! Kau blah sekarang !! Aku penat lah ulang banyak kali " rimas aku dengan mamat ni .
" Okay okay by the way nama i Tengku Amriz Haykarl "
" so ?? Aku tak nak tahu nama kau pun and kau , tolong lah blah "
" Jangan macam ni u , nah no- "
" EHH APA MASALAH KAU EH JANTAN ?! AKU KATA BLAH TU BLAH JE LAH APA YANG KAU TAK FAHAM BAHASA NI ? ADUU AKU DAH LAH TAKDA MOOD LEPAS TU KAU PERGI TAMBAH LAGI , SEMAK LAH MAMAT NI ! " akhirnya terlepas juga amarah ku seraya menterbalikkan meja , habis pecah cawan dan gelas orang lain .
Aku terus blah dengan amarah yang kembali menyerang tanpa mempedulikan mata-mata yang memandang . Stress aku !
[ END POV ]
Mamat tadi berdiri macam tiang hanya senyum sinis lalu bertekad untuk mencari perempuan tersebut .
' u takkan terlepas dari i sweetheart . Aku akan cari kau dan aku akan pastikan kau jadi milik aku '
Lalu keluar dari kelab tersebut dengan hati yang bertekad untuk mencari perempuan itu .
( sorry if ada kesalahan dan makian tersebut , dah baca , istigfar okay ?? Then thanks support dan vote my story ! )
YOU ARE READING
OG || Evyiana Trisha
Teen FictionBISMILLAH ... - tak pandai buat description , so nak tahu bacalah - Jangan lupa vote and follow sekali ! If ada yang tak suka or tak best boleh comment , takpe " SELAMAT MEMBACA PARA READERS KU YANG CANTIK & HESMES ! "