Kapitola 16. - Odhalenie

48 1 3
                                    

Len čo Snape vyšiel z izby, skúmavo si ju prezeral. Snape vedel, že Millerová vie o tom, že niečo skrýva a premýšľal o tom, že ju s tým oboznámi sám, aby nepátrala zasa na miestach , kde by nechcel. "Ukážem ti to..." povedal. Mal na sebe svoje čierne pyžamo. Pristúpil k mysľomise. Millerová si vzala svoje sivé pyžamo a pristúpila. " O tom, čo uvidíš, budeš mlčať, inak budem nútený úmlčať ťa sám. Tak si vyber či stojíš pri mne a ostaneš diskrétna, voči tomu čo uvidíš...alebo to radšej nechceš vidieť..."povedal prísne. " Chcem to vidieť, nevyzradím to, prisahám, dám ti neporušiteľný sľub, ak chceš..."povedala. Snape nič nepovedal a tichým kúzlom otvoril svoju mysľomisu. Millerová do nej strčila svoju hlavu.

V myšlienke Snape kráčal k domu, vyzeral, že sa nachádza medzi muklami. Snape zazvonil, otvorila mu nízka žena s dlhými hnedými vlasmi. Mala tmavé oči, mohla mať okolo 30 rokov. Bola štíhla. Millerovej nápadne pripomínala slečnu Bellovú, o ktorej Snape hovoril ako o ideále svojej ženy. Mala pocit, že tá žena je veľmi pekná, nevyzerala však ako čarodejnica. Žena na neho mlčky a veľmi dramaticky hľadela. Snape prikráčal do jej tesnej blízkosti. Žena sa otočila a chcela odísť z miestnosti. Snape ju chytil za ruku a mlčky na ňu hľadel. Žena vyzerala, že nevie, či chce ostať v miestnosti s ním. Snape ju k sebe pomaly pritiahol a veľmi nežne jej prešiel po tvári rukou, pričom ju pohladil. Priblížil k nej svoju tvár a pobozkal ju, chcel ju zovrieť vo svojom náručí. Žena sa nechala pobozkať, potom sa však odtiahla. " Povedala som ti, za akých podmienok sa naša situácia dá vyriešiť, Severus..." povedala mu a odtiahla sa úplne. " Urobím pre to všetko...."povedal Snape. "Pre Vás...." šepol. " Chceš ju vidieť ? "opýtala sa žena.  Snape prikývol. Žena ho vzala do miestnosti k detskej postielke, kde sa hralo asi 2 ročné čiernovlasé dievčatko. " Tata !" zakričalo a natiahlo ručičky k Snapeovi. Snape dievčatko vzal do náručia a objal ho. Jeho výraz bol šťastný ale aj bolestivý a utrápený. Žena stála vedľa neho a celú situáciu sledovala.

Myšlienka skončila a nahradila ju iná. Snape bol zoči voči smrťožrútovi Yaxleymu, sedeli v kancelárii. " Dá sa to zariadiť Severus, aby boli v bezpečí, ale ešte dva roky budeš v naších službách. Ak sa pridáš k Dumbledoreovi, zomrú...."povedal prísne Yaxley. " Temný pán neustúpi, chce vedieť všetko..... Vyber si, oni alebo ty....."povedal Yaxley. Snape na neho strápene hľadel. " Ja....." povedal nahnevane a pery tisol k sebe. V jeho tvári bola evidentná bolesť. "Tak sa vráť na Rokfort a rob svoju prácu..."povedal Yaxley prísne a povýšenecky hľadel na Snapea. " Rob svoju prácu dobre a nič sa im nestane...." povedal Yaxley. K Snapeovi pristúpil muž, Snape si vyhrnul predlaktie na pravej ruke a muž mu prútikom vypálil do kože svietivé číslo 277. Snape zatvoril oči, skrčil čelo ale nevydal zo seba ani jednu hlásku bolesti. Millerová z myšlienky pochopila, že Snape je na Rokforte z donútenia, zrejme ako špión. TO veľa vysvetľovalo o tom, prečo bol stále taký zlý a nevrlý.

Myšlienka zmizla a prišla ďalšia, kde sa Dumbledore díva na Snapeove pravé predlaktie, kde mu vypálili jeho väzenské číslo 277. " Označili ťa ? "opýtal sa Dumbledore. " Aby mi mohli nahliadať do mysle, aby ma mohli sledovať..." povedal Snape zronene. " Kvôli nim? "opýtal sa Dumbledore. " Musím to vydržať, ešte dva roky Albus, potom odídeme "Povedal Snape bolestivo. " Neviem, či to vydržím....vzali mi mnoho mojích myšlienok a spomienok. Moja myseľ je zničená, rozdrvená na tisíc kúsov, ja si nepamätám podstatnú časť života Albus, ak to takto pôjde ďalej skončím u Sv. Munga ako blázon...ale....oni budú v poriadku "povedal utrápene Snape. "Musíš...musíš ich ochrániť Albus...ja ťa o to prosím.." povedal Snape naliehavo. " Pomôžem ti....dávaj si pozor na svoju myseľ a pamätaj, každá pozitívna skúsenosť, pozitívny cit, dobrý skutok, tvoju myseľ sceľuje Severus...."povedal Dumbledore. "Viem snažím sa o to, a snažím sa aj o to aby som im dal o tebe čo najmenej informácii "riekol smutne Snape. Dumbledore, evidentne vedel, že ho chcú smrťožrúti zabiť a aj to že Snape á vynášať informácie.

Nasledovala myšlienka, Snape opäť prišiel do domu ženy a dieťaťa. " Ešte dva roky...vydržím to a budem slobodný...."povedal žene. " Povedz mi, že na mňa počkáš..." pošepkal jej. " Máme spolu dcéru Severus..." povedala mu smutne žena. " Pokúsim sa ale neviem ako dlho tu vydržíme....ak sem prídu nemáme sa ako brániť "povedala. "Neprídu, nenájdu Vás "povedal Snape. " Dal som ti svoju Najvyššiu ochranu, ak by sa stalo niečo zlé, nezomrieš. Ja si vezmem tvoju smrť. Ty sa musíš postarať o Lauru...."povedal Snape trpko. Žena sa mu zložila do hrude a začala mu plakať do hábitu. "Prepáč mi, že ti ničím život...."pošepol jej a objal ju. "Ak to prežijem, vzdám sa tohto prekliatého sveta a budeme žiť ako obyčajní ľudia..."dodal. Žena na neho vzhliadla. "Nebudeš viac čarodejník?" opýtala sa. " Nie, sám seba zbavím čarodejníckej moci. Musím to urobiť, inak ma budú vydierať navždy. Musím vymazať všetky svoje myšlienky, ktoré ako čarodejník mám a ostanú mi len myšlienky na Vás..."povedal Snape.

Nasledovala ďalšia myšlienka, kde sa Snape a tmavovlasá žena nežne milujú. Millerová videla, že to bolo úplne iné, ako to čo s ním zažila ona. Bol šťastný, bol nežný. Miloval sa s ňou vášnivo, zamilovane, nežne. " To bola tá noc, keď vznikla Laura, to najlepšie čo ma v živote stretlo..." ozval sa Snapeov hlas v myšlienke.

Myšlienka skončila a Millerová sa vrátila späť do miestnosti. Pootvorila šokovane pery z toho čo všetko videla. Hľadela na Snapea. Jeho tvár bola smutná, strápená, bezemočná. DO očí sa jej okamžite nahnali slzy, červené pery sa skrivili do ľútostivého výrazu. Zažmurkala očami a jej slzy sa začali drať on. Mlčky ho objala. Potom sa odtiahla.

"Severus, ty máš rodinu? Dcéru? Manželku?" opýtala sa. Nie však žiarlivo ale chápavo. " Mám dcéru, ale manželku nemám. Je to matka mojej dcéry, ale nechce so mnou nič mať, kým si nedám do poriadku svoj život "odvetil Snape smutne. "Hrozí im nebezpečenstvo?" opýtala sa Millerová. " Vydiera ma ministerstvo aj smrťožrúti. Ministerstvo chce informácie o smrťožrútoch. Smrťožrúti chcú informácie o Dumbledoreovi a Potterovi. Každá strana sa vyhráža likvidáciou ich dvoch, ak nebudem spolupracovať. Vstúpujú do mojej mysle a berú odtiaľ myšlienky, ktoré chcú..."povedal trpko. "TO preto ti Dumbledore povedal aby si robil dobré skutky ? Aby sa tvoja myseľ vedela z týchto zásahov spamätať ?"opýtala sa šokovane. " To preto ti pomáham..."Snape prikývol. " Preto sa snažím byť v tvojej spoločnosti, aby som to obdobie prečkal v relatívne dobrom duševnom zdraví.."povedal a pozeral smutne do zeme.

"Pane bože, pomôžem ti, neboj sa..." znovu ho objala. Bolo jej ho nesmierne ľúto. "Pomôžem ti aby si prežil ešte dva roky a mohol za nimi potom odísť..."povedala a vzhliadla na neho. Snape nič nepovedal. "Tá žena je muklovka ? To preto tvoj patronus nemá žiaden tvar ?" opýtala sa, či to pochopila správne. Snape opäť len nemo prikývol. "Miluješ ju?" opýtala sa priamo. " Milujem ju, áno. Ale to, či ona miluje mňa neviem...nechce so mnou nič mať, pretože som smrťožrút, ale ukáže mi aspoň dcéru. Za Laurou chodím, a jej dávam peniaze na živobytie"odvetil trpko. "To čo si jej v myšlienke povedal....že sám seba zbavíš čarodejnickej moci....to chceš naozaj urobiť ?" opýtala sa neveriacky. "Nie, nechce, to urobiť. Ale inak sa to nedá. Keď budem obyčajný mukel, budem mať pokoj a rodinu, ak ostanem ako čarodejník, nebudem mať nič a oni moju myseľ rozoberú tak, že skončím ako blázon u Sv. Munga. Vybral som si lepšiu perspektívu "povedal tvrdo. Millerová opäť začala ľútostivo plakať. "Pane bože, mne je to strašne ľúto "objala ho. " Nemôžem uveriť v akom svete to žijeme...."znechutene ohrnula pery, keď pochopila, že čarodejníci Snapea nenechajú nikdy napokoji. "Nemôžem uveriť, že ti nedovolia normálne žiť, je to ...odporné..."povedala zhnusene. " Bohužial je to tak a môžem si za to sám, nemal som sa pridávať k smrťožrútom. Za túto chybu platím celý svoj život " povzdychol si. Nekompromisne na neho pozrela. " Pomôžem ti. Pomôžem ti aby si prečkal tie dva roky a pomôžem ti ochrániť ich..."povedala rovnako nekompromisne, odhodlaná pomôcť Snapeovi. Zdalo sa, že okrem Dumbledorea bola jediná.

Rovnaká ako  Severus SnapeWhere stories live. Discover now