Kapitola 2. - Rivalka

94 5 0
                                    


Snape " oslovila ho a vytrhla ho tak z jeho mierneho šoku. Prekvapilo ho, že ho neoslovila profesor Snape alebo pán profesor, ako to robili iní ľudia. Nie, ona ho oslovila proste len Snape. " Kedy začína výučba ? " opýtala sa ho. "O dve hodiny Vás uvediem pred študentov šiestych ročníkov, postupne počas celého týždňa Vás vždy uvediem na hodine so študentmi, s ktorými ste sa ešte nestretli. Potom už budete učiť sama, ja na to budem len sporadicky dohliadať "odvetil Snape. "Rozumiem" prikývla.

"Môžete mi ukázať, kde budem bývať ? " opýtala sa a Snape mlčky prikývol. Vyšiel von a smeroval do dverí v podzemí, neďaleko dverí do jeho komnát. Otvoril ťažké dubové dvere a vstúpili do rozľahlej obývačky, ktorá patrila k slizolinskej fakulte. " Obývačku máte spoločnú so mnou. A tu je vaša izba "prešiel do zelena a vkusne zariadenou obývačkou v Slizolinskom štýle, v ktorej sa nachádzali najmä jeho veci a knihy, v zelenom kresle boli položené noviny, ktoré čítal. Otvoril ďalšie dubové dvere a vstúpil do peknej izby s komodami, manželskou posteľou a samostatnou kúpeľňou. " Tu Vás čaká vaša batožina "Snape ukázal na jej kufre. Millerová nič nepovedala, iba kúzlom zatiahla závesy na okne aby zabránila vstúpu slnka do interiéru. Jej biela pokožka mu nahovárala, že asi nebude fanúšička slnka, podobne ako on. " Do Vašej izby nemám právo vstúpiť bez môjho dovolenia, rovnako tak ako vy do mojej, ktorá sa nachádza na druhej strane chodby "povedal Snape. "Odporúčam zamykať si izbu na kúzelné heslo "povedal. "Rozumiem "Millerová opäť len prikývla a prezerala si interiér izby. Následne nazrela aj do kúpeľne.

"Je to pravidlom, že majú učitelia spoločnú obývačku? "opýtala sa. " Nie je to pravidlom. Na treťom poschodí, kde učitelia zvyčajne bývajú, sú honosnejšie a rozľahlejšie komnaty a obývačku má každý pre seba. Tu je to skromnejšie a menej pohodlné, je tu zima a vlhko, ako v podzemí "Snape mykol ramenom. "Prečo sa nepresťahujete na tretie poschodie, keď tu už neučíte elixíry ? " opýtala sa. " Pretože som tu býval 9 rokov, mám tu mnoho svojích vecí, ktoré by som tam skladovať nemohol, vrátane priestorov na uchovávanie nebezpečných elixírov a tajných komnát "odvetil. " Rozumiem "zopakovala. To jej "rozumiem" mu už išlo na nervy.

"Kto tu býval predomnou? " opýtala sa. " Nikto, celé tie roky som tu v týchto komnatách býval sám, chvíľu tu býval profesor Slughorn, ktorý chvíľu učil eixíry "poznamenal Snape. " Ako zvládate fakt, že sa teraz o tieto komnaty budete deliť so mnou? "opýtala sa bez náznaku úsmevu. " Je mi to jedno "odvetil Snape chladne. " Fajn "odvetila. "Nikdy tu neučila elixíry žena ?" opýtala sa. " Nie. Vždy len muži "odvetil Snape. "Prečo ?" opäť na neho pozrela. " Pretože muži sú v elixíroch lepší ako ženy. Táto práca vyžaduje disciplínu, trpezlivosť dôslednosť, podrobnú ale i ťažkú manuálnu prácu a to ženy nezvládajú "odvetil pochybovačne. " Ale nehovorte..." povedala ironicky a vzhliadla. " Prečo ju nezvládajú? Pretože nemajú penis medzi nohami?"  postavila sa mu tvárou v tvár, hoci bola o pol hlavy nižšia ako on. Slovo "penis" z jej úst a absolútna priamosť jej slov pôsobili na Snapea ako forma silnej facky.

" Nie, pre to, čo som vymenoval "povedal zamračene priamo späť do jej tváre. Začínal cítiť, že budú rivalmi, alebo že ona chce byť jeho rivalkou. " Vy si myslíte, že na to aby človek vedel učiť elixíry deti potrebuje byť mužom? "opýta sa ho s cieľom ho vyprovokovať. "Ja si nič nemyslím, hovorím len to, ako to tu je "precedil cez zuby. "No iste "odvetila ironicky. " Nechám Vás aby ste sa vybalili o 90 minút po Vás prídem aby sme zahájili výčbu "povedal, otočil sa a odišiel. S miernou panikou smeroval do svojej izby, kde sa zatvoril. Posadil sa na kresla a chvíľu hľadel asi meter pred seba neprítomným výrazom. " Čo je to do čerta za ženskú..."pomyslel si. Nepáčilo sa mu, že sa s ním chcela rovnať. TO si k nemu predtým žiadna žena nedovolila a taktiež aj máloktorý muž. So slughornom boli v elixíroch rivali ale akosi sa obchádzali a ignorovali, alebo sa bavili len o práci. Slughorna nepovažoval za človeka, ktorý by sa mu vyrovnal, hoci musel uznať že bol v elixíroch skvelý. " No to som na ňu zvedavý, len čo príde na prax " zamrmlal nakvasene.

Rovnaká ako  Severus SnapeWhere stories live. Discover now