REČ ORGANIZATORA

53 8 5
                                    


Pozdrav dragi ljudi, obraćaju vam se organizatorke takmičenja Tell Stories 2021.

Kao što već pretpostavljate, slede rezultati i objava pobednika ali hajde da pre toga malo porazgovaramo o prijavljenim knjigama.

Dok smo ih čitale uporedo smo pravile liste koje smo grubo nazvale „dobre knjige" i „loše knjige", ova druga lista imala je znatno manji broj članova.

Prvi problem loših knjiga bila je tema, jako popularna s tim u prilog dolazi i odbojnost kojom „zrači". Dosta puta se raspravljalo o ljubavnim romanima čiji je glavni (u većini slučajeva i jedini) motiv erotski motiv. Molimo vas, pre nego što pokušate da napišete tako nešto postavite sebi pitanje „da li sam ja sposoban/na za to, da li imam neophodno znanje?" ako je odgovor na oba pitanja odričan unapredite se na tom polju i pišite kada budete spremni. Ako ipak odlučite da pišete o tome, pročitajte svoje delo par puta pre nego što objavite, na kraju krajeva, ne mora sve što pišete da bude objavljeno.

Drugi problem loših knjiga je nedostatak vokabulara njenog pisca, zar nije pomalo odbojno da dijalozi i dalje počinju sa, primer:

Ja: UF kako si dosadan!

Bojan: I ti si meni dosadna!

Tu je i nedostatak dijaloga, kao što u gornjem „razgovoru" vidimo, dijalozi su jako šturi, a i kada ih ima...pa, bolje je da ih nema u svakom slučaju.

I da, kada pišete knjigu slike nisu potrebne. Te slike dočarajte rečima :)

Treći problem, gramatika. Gramatika!!! Obrazujte se na tom polju, ne znamo kako bismo vas drugačije savetovale.

Dakle, nećemo navesti našu listu loših knjiga no verujemo da će se pisci lagano prepoznati.

Da pređemo na lepšu stranu takmičenja, dobre knjige.

Zaista odličan izbor tema, odlični opisi, stilovi, ideje, forme, divni dijalozi, informativni delovi, tekstovi uz koje se mozak razviija. Oduševljene smo vašim sposobnostima i možemo slobodno reći da nije bilo lako izdvojiti tri najbolja. Nije bilo lako, što ne znači da svako od ta tri najbolje ocenejna mesta nije zasluženo. Naprotiv, svaki tekst se izdvaja i svaki je na svoj način poseban.

U sledećem delu možete videti naša tri zvanična pobednika takmičenja za Tell stories 2021, kao i pohvale autorima za koje smatramo da pokazuju veliki potencijal.  

Tell Stories 2021.Onde histórias criam vida. Descubra agora