Fenna en Evert stapten uit de auto die naast de weg geparkeerd was. Evert hield het hek van een weiland open. Ze liepen over het weiland naar de witte tent. De witte ochtendmist hing nog boven het weiland. Fenna sloeg het tentdoek opzij. In de tent stond Lisselotte met 2 andere analisten. 1 van hun maakte foto's. Op de grond op een wit kleed lag een lichaam. Het was een vrouw met een donkere huid, waarschijnlijk van afrikaanse afkomst. Fenna boog zich over de vrouw. Voor zover ze kon zien had ze een snee in haar pols. ''zelfmoord'' zei Lisselotte. Evert boog zich nu ook over de vrouw. 'madula madjena, 28 jaar. Ze is illegaal in Nederland'' vertelde Lisselotte. 'Fenna knikte. "er is niet veel over haar bekent, wel weten we dat ze waarschijnlijk uit Kenia komt en dat ze hier niet op vakantie is'' ''wat doet ze hier dan?'' vroeg Fenna. ''geen idee'' zei Lisselotte. ''ze heeft zelfmoord gepleegd?'' vroeg Evert nog een keer als een soort bevestiging. ''ja'' antwoorde Lisselotte terwijl ze bij ze kwam staan. Ze hield iets in haar hand. ''dit mesje lag bij haar, het hout waarvan hij is gemaakt komt van een boom die alleen in Kenia groeit'' Evert pakte het mesje. ''hebben we verder nog bezittingen van haar gevonden?'' vroeg Fenna. ''nee'' antwoorde Lisselotte. ''waarom heeft ze zwelfmoord gepleegd?'' dacht Fenna hardop na. ''misschien is ze verkracht'' probeerde Evert die Lisselotte het mesje teruggaf. ''nee, er zijn geen sporen van verkrachting gevonden'' zei Lisselotte. "Is ze misschien een prostitueet?" Stelde Fenna. "Zou kunnen" zei Evert. "misschien kan Bram meer te weten komen" zei hij. Hij hij stond en liep de tent uit. Fenna nam nog 1 keer het lichaam in ahar op. Madula had lang zwart haar dat in kleine dunne vlechtjes was gevlochtten. Kleding kon ze niet zien omdat ze een kleed over zich heen had. Fenna stond op en verliet ook de tent.
Iedereen stond over Bram heen gebogen naar het beeldscherm van de conputer te staren. Bram had gezocht naar de naam van het slachtoffer maar had niks kunnen vinden. wel had hij iets heel anders gevonden in het register van de politie. Carla stond al klaar om uitleg te geven. "Dit..." en ze tikte op een foto die aan het bord geprikt zat, "is Theo Baars. staat bij ons bekend als vrouwenhandelaar" Fenna keek naar de man. Het was een jonge kale man met grote wenkbrouwen. Hij zag er boos uit. "hij heeft al vele handels gepleegd en is steeds te luckey om ermee weg te komen" ging Carla verder. "gevaarlijk mannetje, zeker als vrouw zijnde" zei Menno. "heeft hij een speciale doelgroep qua vrouwen?" Vroeg Fenna. "vooral Afrikaans en Zuid amerikaanse" antwoorde Evert. "Wij houden nog iedere dag zijn telefoongegevens bij maar het is akelig stil de laatste tijd" zei Carla. "lisselotte is weer bezig met zijn gesprekken aftappen" zei Menno. Meteen kwam Lisselotte aanlopen met haar laptop. "magic" zei Bram gevat. "Luister" zei Lisselotte en ze zette de laptop op het bureau. Het beeldscherm had een lange groene lijn. Lisselotte drukte op een toets waarna de lijn golven en pieken begon te maken. "Hallo?" Klonk er. Iedereen was muisstil. Een ijzige stem klonk: "met Theo, kan je wat voor me doen?!"
JE LEEST
Moordvrouw: afgemaakt
Mystery / ThrillerHet team is een vrouwenhandel op het spoor. Alles lijkt goed te gaan totdat er een schietpartij uitbreekt waarbij de daders verdwijnen en een collega slachtoffer wordt.