Fenna luisterde aandachtig naar het gesprek. "er is een vrouw weggelopen" zei Theo. "ja man ik hoorde het, ze heeft zelfmoord gepleegd. politie heeft haar gevonden. kut man!" "Ik heb een nieuwe vrouw nodig anders gaat de deal niet door" Evert keek gespannen naar de groene pieken. "Nog wensen?" "Nee zolang het maar een vrouw is niet ouder dan 40" "goed ik ga het regelen waar moet ik met haar zijn?" In een opwelling pakte Bram een kladblok en een pen. "onder de aude viaduct, vanavond 11 uur. dan is de deal" klonk de stem van Theo. "ik zal er zijn" De verbinding verdween. Bram knikte. "goed wat doen we?" Zei Evert. "Dit is de kans om hem te pakken te krijgen" zei Carla. Fenna kreeg een idee. "ik weet iets" zei ze. iedereen keek haar aan. "Vertel" zei Menno. "ik wordt het nieuwe meisje" zei Fenna. "ben je nou helemaal gek geworden?!" Riep Evert verontwaardigd. "zij moeten nog 1 iemand hebben. ik neem een peilzender mee, jullie volgen..." Carla's gezicht twijfelde. "ik weet niet of ik dit wel zo'n goed idee vindt. Die Theo is gevaarlijker dan je denkt" zei ze. "weten jullie iets beters dan?" Vroeg Fenna. "We kunnen daar ook gewoon staan" zei Evert. "dat valt op, misschien kan ik zelfs meer informatie krijgen. dan is de zaak alleen nog maar sterker" Fenna wist dat het ook kon zoals Evert zei maar als ze meer informatie konden leveren. "ik vindt het geen slecht idee" zei Menno. Fenna had niet verwacht dat hij ermee in zou stemmen maar ze was er wel blij mee. "nee ik wil het niet" zei Carla. "waarom?!" vroeg menno. "Je doet alsof dit een of ander spelletje is maar dit is serieus. en als jij wel verhandeld wordt weet ik niet wat er met je kan gebeuren. misschien komen ze er wel achter dat je van de politie bent en schieten ze je af" "goed gezegd" fluisterde Evert. de kampen waren dus verdeeld. Alleen Bram en Lisselotte hadden nog niet gereageerdt. "ik weet het niet hoor" zei Bram. Iedereen keek Lisselotte aan. "he laat mij hier buiten" zei Lisselotte. Er klonken voetstappen die steeds dichterbij kwamen. Het was Brandsma, de officier. Hij had zijn zwarte koffertje bij zich. "Carla daar ben je, ik hoorde over Theo" "ja dat klopt" zei Carla en ze gaf hem een hand. "wat hebben jullie al?" Vroeg Brandsma. "ze hebben vanavond een deal" zei Fenna. "oh!" "ja en ze zoeken nu een nieuwe vrouw omdat er 1 is weggelopen" vervolgde Menno. Brandsma liet de informatie even over zich heen komen. "ik heb een plan waarmee we Theo kunnen pakken" zei fenna. Carla keek haar ietwat geërgerd aan. "vertel" zei Brandsma nieuwsgierig. "ik wordt de nieuwe vrouw. Ik kan meer informatie krijgen zodat jullie een sterkere zaak hebben. en vervolgens staan jullie op de plek om ze op te pakken" vertelde Fenna. Brandsma dacht na. met name het stukje 'sterkere zaak' sprak hem aan. iedereen keek met ingehouden adem naar Bramdsma die het verlossende oordeel zou geven. "ik vind het goed" zei hij. Everts mond viel open. "dat meent u niet?!" Riep hij. "ik denk dat Fenna Kremer prima weet wat ze doet" zei hij. Carla keerde zich naar Brandsma. "Hugo kan ik u even spreken?" Vroeg ze. "tuurlijk, jouw kantoor?" Ze stonden op en liepen weg. Vooral Evert keek Brandsma met ongeloof na.
JE LEEST
Moordvrouw: afgemaakt
Tajemnica / ThrillerHet team is een vrouwenhandel op het spoor. Alles lijkt goed te gaan totdat er een schietpartij uitbreekt waarbij de daders verdwijnen en een collega slachtoffer wordt.