FOUR

2.3K 70 0
                                    

"selamat datang ke keluarga kami Rania"

"thank you mommy"

"my pleasure honey"

"dah pergi naik atas rehat"

"malam nanti kita nak pergi dinner kat rumah bonda pulak"

"bik tolong bawa diorang ke bilik yang saya dah siap kan tu"

"baik Datin"

Aik bukannya kena pergi bilik aku ke? Kenapa pulak nak kena pergi bilik lain pulak. Ha sudah

Lalu bibik membawa mereka ke tingkat 3 dan dibantu pak haris untuk membawa barang Rania ke atas.

"tuan, cik ni bilik nya saya pamit dulu eh"

"haish tak pasal-pasal aku kena tido satu bilik ngan kau"

"dah lah bukan bilik aku"

Rania hanya menghiraukan kata-kata Emir lalu masuk ke dalam bilik dengan salam.

"wahhh! Cantik nya"

"aku tido atas katil kau tido bawah" arah Emir dengan lagak.

"kenapa nak buat macam tu kalau katil ada dua" kata Rania sambil menunjuk ke arah katil single.

Satu berada di kanan satu lagi berada di kiri dan dekat dengan tingkap.

"aku chop yang ni"

"ehh asal lak aku tak sempat pilih pon"

"kau tak pernah dengar ke pepatah kata lady's first"

"ahh terpulang lah"

"takper janji aku dapat dekat dengan tingkap"

"ambik lah"

"aku tak peduli pon"

"lagi pon nenek aku pernah cakap"

"jangan tido dekat dengan tingkap sebab kat situ hantu selalu ada"

Sebaik sahaja Rania kata seperti itu dia terus melempar kan diri nya ke katil yang empuk. Manakala Emir diam terkaku.

"ahh bestnya tido kejap ah" Rania terus lelap kan mata setelah dia selesa dengan pembaringannya.

"ish perempuan ni saja tau takut kan aku" omel Emir.

"tuan Naufal, cik Wafie ada kat bawah dia nak jumpa"

"ahh iya"

Lalu Emir pon turun ke bawah untuk berjumpa dengan Wafie. Sebaik sahaja Emir turun Rania terus bangun dari tido nya dan menutup pintu bilik dengan rapat. Rania berjalan ke arah beg baju nya untuk berkemas.

Di dalam bilik Rania dan Emir semua barang yang ada mempunyai 2 set. Bilik mereka tak ubah seperti bilik orang kembar. Katil di beli 2, meja belajar juga di beli 2, meja berhias juga 2, meja lampu tido juga 2 dan almari baju juga 2.

Rania mula berkemas, semua bajunya diletakkan di dalam almari, barang-barang dia berhias pula disusun elok di meja solek manakala buku-bukunya dia susun di atas meja belajar. Selesai sahaja susun Rania terus melangkah ke dalam bilik air untuk mandi kerana badan nya berlengas.

Setelah beberapa minit Rania pon keluar dari bilik air dengan berkemban lalu mencari baju yang selesa untuk dia tidur.

"aku ingat kan kau datang sini sebab nak sedar kan aku-" omelan Emir terhenti apabila dia masuk ke dalam bilik dan melihat Rania yang tak berbaju namun berseluar dan bra sahaja di hadapan almari.

"ha baju ni lah"

"kan selesa tu"

Rania yang rasa kehadiran Emir hanya endah kan sahaja lalu dia mengeringkan rambut nya tanpa peduli kan Emir yang tercengang di hadapan pintu.

𝐑𝐀𝐍𝐈𝐀 𝐌𝐀𝐘𝐒𝐀𝐑𝐀 𝐈𝐒 𝐌𝐈𝐍𝐄Where stories live. Discover now