SIX

2K 62 4
                                    

Selepas sahaja bertengkar dengan Emir di dalam bilik Rania terus masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri.

Siap memakai baju Rania turun ke bawah dan keluar halaman. Dia terus menanggalkan selipar nya lalu berjalan di atas rumput dengan perlahan-lahan.

Ini salah satu cara untuk Rania hilangkan rasa stress. Rumput yang lembut dan sedikit basah kerana embun pagi dan malam membuat kan hati Rania tenang sekali.

"padan muka kau puas hati aku" kata Emir.

"bik!"

"iya tuan"

"tolong bawak kan toto and selimut untuk saya"

"baik tuan"

Emir mengarahkan bibik untuk siap kan toto dan selimut untuk Rania bermalam.

"ishh kenapa lah hidup aku ni tak pernah nak bahagia" keluh Rania.

Selang beberapa minit ada satu kereta masuk ke pangkaran rumah dan itu bukan kereta Datin Emylia atau pon Bonda nya.

Sebaik sahaja penghuni kereta keluar tempampar lah wajah Qistina. Rania tak beriaksi apa-apa pon namun bila dia teringat semula ikatan perkahwinan mereka sepatutnya tiada sapa patut tahu jadi Qistina adalah salah seorang nya.

"adu mati aku kalau dia tahu kat sini"

"Emir! I datang ni!" jerit Qistina.

Itu suara Qistina kan? Alamak?! Mati aku kalau dia nampak Rania kat bawah.

Emir terus turun ke bawah dengan cepat kerana takut benda yang tak di ingini terjadi.

"ehh Qis kau buat apa kat sini"

Rania yang perlahan-lahan merangkak masuk ikut pintu belakang di notice oleh Emir di hadapan.

Emir hanya memberi isyarat mata kepada Rania untuk sembunyikan diri dahulu.

"I bosan lah kat rumah"

"lagi pon kita dah janji nak keluar kan"

"tapi kan kita janji nak keluar malam bukan sekarang"

Rania yang dengar hanya menjeling.

Ohh nak keluar. Bagus lah tu aku pon tak nak tengok muka korang berdua.

"ala kalau kita keluar sekarang jap lagi malam boleh lah kita balik awal"

"adu tak nak lah sekarang"

"Aku mengantuk ni bagi lah aku rehat lu nanti malam jumpa lah"

"tak per I teman you tido"

Terbeliak biji mata Rania apabila mendengar ayat Qistina.

"ehh tak payah"

"assalamualaikum"

Tiba-tiba sahaja Datin Emylia pulang.

"waalaikumsalam Mommy balik dengan sapa tak dengar bunyi kereta pon"

"daddy hantar balik"

"Tadi mommy pergi lunch naik grab"

"lah kereta mommy ada kenapa tak bawak?"

"rosak"

"tadi mommy start enjin tapi tak nyala"

"terus panggil mekanik ambik kereta bawak pergi workshop"

"ohh"

"ha Qis bila kamu sampai?"

"baru je auntie"

"ohh tak per lah kalau macam tu mommy naik atas dulu nak rehat"

"okay mommy"

𝐑𝐀𝐍𝐈𝐀 𝐌𝐀𝐘𝐒𝐀𝐑𝐀 𝐈𝐒 𝐌𝐈𝐍𝐄Where stories live. Discover now