SEVEN

1.9K 64 2
                                    

"kau sini"

Emir menarik Rania sebaik sahaja terserempak dengan Rania di kantin.

"lepas lah!" bentak Rania.

"kau jangan biadap eh"

"aku ke kau" tengking Rania.

"lepas lah! Kau sendiri kata tak nak sesiapa tau pasal kita sekarang asal kau tarik tangan aku depan semua orang"

"ahh benda tu tak penting sekarang"

"yang penting sekarang ni asal kau tak kejut aku pagi tadi. Kau tau tak disebabkan kau, aku lambat tadi"

"bukanya first time datang lambat" omel Rania.

"apa dia?"

"takder apa-apa lah dah itu je kan kau nak cakap jadi sekarang aku nak pergi"

Sebaik sahaja Rania mula menjauh dia terserempak pula dengan Qistina dan apa yang Qistina lakukan ialah menjirus kopi panas pada Rania.

"ahh!"

"padan muka kau! Dah lama aku simpan benda ni"

Emir yang terkejut dengar jeritan Rania terus mengejar nya dan Emir melihat Rania sudah di siram dengan kopi panas.

Rania mengimbas baju sekolah nya yang terkena kopi panas dan badan agak melecur.

"Qis apa kau buat ni"

"I jirus dia dengan air kopi"

Sangkaan Rania, Emir bakal menolong nya namun jauh terpesong sangkaan nya.

"hahaha good job baby girl"

"kan I know that"

"Rania!" panggil Zara.

"apa jadi ni?"

"eh Zara apa kata kau bawak kawan baik kau yang nerd ni pergi toilet bersih kan baju dia and tolong check mana tau melecur ke sebab kopi yang aku bagi dia ni panas"

"kau ni kan" Zara mula geram.

"Zara dah lah jom" ajak Rania yang cuba menutup rasa sedih nya.

"Zara, Rania asal ni?" Zayan tiba-tiba muncul kan diri.

"ni perempuan gila and lelaki psiko ni jirus kopi panas dekat Rania"

"ya Allah korang berdua ni kan, tak pernah nak stop lah buli Rania kan"

Zayan terus membuka blazer nya dan menutup bahagian dada Rania yang basah kerana kopi panas.

Emir yang melihat aksi itu sedikit terbakar.

"thanks Zayan"

"my pleasure Rania"

"dah jom kita pergi. Kita check kat toilet apa yang patut"

Lalu mereka pergi tapi Zayan berpatah balik.

"Emir, lelaki yang sejati tak akan pukul perempuan tak pon buli perempuan memang aku tak der bukti tapi aku dah dengar banyak cerita tentang kau buli Rania"

"and Qistina kau ada rupa paras yang cantik jadi tolong letak akhlak, akidah dan iman tu sama tinggi dengan rupa paras kau boleh"

Lalu Zayan pergi.

"biadap"

"dah jom lah kang rehat habis"

"aduh pedihnya" adu Rania

"merah siak"

"ish kurang ajar punya Qistina, tengok apa yang dia dah buat kat kawan aku sorang ni"

"dah lah tu Zara daripada kau marah-marah macam ni lebih baik kau tolong aku cari ubat sapu untuk melecur aku ni"

𝐑𝐀𝐍𝐈𝐀 𝐌𝐀𝐘𝐒𝐀𝐑𝐀 𝐈𝐒 𝐌𝐈𝐍𝐄Where stories live. Discover now