Rania menunggu Emir kerana malam semalam kan Emir menyelinap masuk ke bilik nya namun malam ni dah tepat 12tengah malam batang hidung Emir langsung tak nampak.
Apabila Rania keluar untuk menjenguk Emir, dia terlihat Emir di ruang dapur baru sahaja Rania hendak keluar Zara terlebih dahulu keluar dari bilik.
"aih Emir"
"makan milo ngan biskut"
"lapar ke?"
"boleh lah"
"tu lah orang kata tak ada guna"
"junjung ego tu tinggi sangat kan dah merana"
"pandai lah kau"
"hahaha"
Rania menutup pintu lalu memegang dadanya.
Kenapa rasa sakit kat sini
Tak kan aku jealous dengan Zara tapi kalau iya pon apa salahnya
Emir still suami aku
Rania cuba memancing Emir untuk masuk ke dalam biliknya.
'Emir aku sedih lah'
Pesanan itu di hantar melalui WhatsApp dan Rania sengaja mengintai di luar bilik untuk melihat respon Emir.
Emir yang dapat massage itu langsung tak di endah kan nya malah hanya menjeling.
Ish mamat ni kenapa?
Kalau dulu duk kata jangan sedih-sedih aku kat sini bla bla bla
Tapi ni lain pulak
Sengaja Emir mengabaikan massage itu tanda dia masih merajuk dengan Rania dan ingin melihat apa respon Rania apabila dia melayan Rania dengan dingin seperti biasa.
Dan Emir memang berancang untuk tak masuk ke dalam bilik Rania malam ni kerana merajuk nya juga.
Hari-hari berlalu dengan hubungan Rania dan Emir masih sama berlaga angin.
Rania rasa cemburu bila Zara dekat dengan Emir manakala Emir cemburu bila Zayyan mendekati Rania.
Masing-masing ego tak nak kalah ha padan lah muka masing-masing tanggung rindu.
Rindu nak bergurau, nak bersembang, nak bergaduh tapi diri sendiri tak nak kalah.
"bye pokcik, mokcik"
"terima kasih sebab jaga kami semua"
"sama-sama"
"nanti dah sampai KL bagi lah tau"
"baik pokcik"
"kami balik dulu eh"
Emir dan Rania terpisah kereta. Emir naik bersama Wafie manakala Rania naik dengan Zayyan. Sebenarnya Emir tak berancang naik dengan Wafie ini kerana Wafie daripada pagi tadi tak sihat sebab tu dia terpaksa naik dengan Wafie.
"kau okay ke?"
"sapa?"
"ohh kau cakap dengan aku ke?"
"ish kau ni kenapa?"
"dari kita kat kampung hari tu"
"kau macam ni asal"
"takder apa"
"ish cuba jawab elok-elok"
"malas aku nak layan kau"
Emir berlalu pergi meninggalkan Rania di bilik sendiri.
"ha Naufal"
"Rania mana?"
YOU ARE READING
𝐑𝐀𝐍𝐈𝐀 𝐌𝐀𝐘𝐒𝐀𝐑𝐀 𝐈𝐒 𝐌𝐈𝐍𝐄
Teen FictionBuk! Tumbukan di beri tepat pada muka Zayan "sapa bagi kau izin sentuh bini aku?!" - amuk Emir. Wafie terus menahan Emir daripada terus mengamuk di hadapan semua orang yang berada di bilik sakit sekolah. "isteri?" "sejak bila Emir nikah?" "perempu...