Kapittel 4 - Et møte i parken

524 18 6
                                    

Vi kjører hjem. Det er helt stille i bilen og ingen sier noe. Louise parkerer bilen i garasjen og låser opp døren. Jeg går inn og sier ikke noe.
-
Jeg legger meg i sengen, langt under dyna. Jeg vil helst forsvinne. Vil ikke eksistere. Inne i meg føles det ut som hjertet er delt. Det verker så så det er helt ille. Jeg føler det er min skyld. Min skyld fordi jeg ikke sa "glad i dere" når jeg la på.
-
Jeg bestemmer meg for å prøve å oppsøke gutten, får å få tankene over på noe annet. Bedre å ha kjærlighetssorg enn å tenke på mamma og pappa hele tiden. Uansett om han ikke vil snakke med meg kan jeg ikke få det verre, så det er bare å prøve.
-
Jeg går en tur, roper jeg til Louise.
Skal jeg bli med deg? Roper Louise bekymret.
Neida, svarer jeg og går ut døren.
-
Louise er sikkert redd for at jeg skal ta livet mitt, men det har jeg ikke planer om. Ikke enda iallfall. Jeg går til parken og setter meg ned på benken. Jeg prøver spore han opp på instagram, men jeg finner han ikke.
-
Jeg ser opp fra skjermen og rett inn i en bukse. Jeg ser opp. Det er gutten. Han ser på meg skeptisk.
La meg forklare, sier jeg.
Ok, sier gutten og setter seg ned vedsiden av meg.
-
Jeg forteller han om hvorfor jeg kastet opp, før jeg forteller han om mamma og pappa. Han ser på meg, og det ser ut som han skal klemme meg, men han reiser seg opp og sier;
Fint du har en livlig fantasi Sofie. Jeg ser lamslått på han og begynner å gråte. Han klapper meg på skulderen, og gir meg en lapp med et nummer.
-
Jeg ser fortapt opp mot han og sier;
Jeg lyver ikke, vær så snill, tro meg! Jeg hikster. Han går og ser ikke tilbake på meg. Jeg gråter enda mer. Men hvorfor gråter jeg? Jeg visste det kom til å bli sånn, og værre kan det jo ikke bli?!
-
Jeg ser litt oppgitt og sliten på lappen. Forhåpentligvis er det hans nummer. Jeg går hjem igjen. Louise står nervøs på kjøkkenet med en vin flaske. Hun drikker. Jeg later som jeg ikke ser det, og roper;
Hei!
-
Louise gjemmer fort flasken og ser på meg og smiler. Jeg later som ingenting og legger meg på sofaen. Jeg sovner. Håper jeg aldri våkner, fordi her har jeg det godt.

En dag uten degWhere stories live. Discover now