Bumi dengan perlahan dibasahi oleh titisan hujan gerimis. Seorang wanita paruh baya berdiri tepat di hadapan jendela dengan secangkir kopi di tangan nya.
Dia menatap ke luar dengan tatapan kosong. Fikiran nya bercampur aduk memikirkan masalah yang sering kali mengganggu nya.
"Huh..." keluhan berat dilepaskan.
"Mama.." panggil kanak-kanak yang kira kira berusia 3 tahun dengan nada suara yang lembut.
"Tee nak makan ocolet (chocolate) boleeee????" pinta nya.
Wanita itu tersenyum dan membungkuk kan sedikit badan nya untuk mendekatkan jarak antara mereka berdua.
"Tak boleh sayang. Kan tadi Tee dah makan cake."
"Alaaa.. Tapi... Tee nak oceletttt.. Ermmm. Alau tak bole ocolet, tee nak icelim (ice cream) lah! Hehehe. Bole kan mama? Plithhhhh.." rayu nya sambil membuat muka comel nya berharap agar dia mendapat manisan.
"Ermmmm. Kalau macam tu okey lah! Tapi sikit je tauu. Nanti gigi Tee sakit. Lepastu Tee kena jumpa doktor. Kalau doktor cabut gigi Tee macam mana? Tee dah tak boleh makan dah sebab gigi Tee hilang." ujar mamanya untuk menakut nakuti Tay.
"Eee alau cam tu! Tee tak nak makan icelim dengan ocolet lah!! Tee nak makan cayur je. Bagi cehat. Nanti alau papa pukul mama, Tee bole lawan papa. Cam ni ha. Haiiyakkk haiyakk. Uyoo Tee kuatt. Tee jadi otomen (altramen)" Tay memperagakan gerakkan altraman yang sering dia saksikan di tv
"Hahaha. Iye sayang. Dah jom pergi dapur. Kita masak jom." Mama nya memandang Tay dengan mata sayu dan menggengam tangan Tay untuk membawa nya keluar dari bilik itu.
"TOK TOK TOK!!!" pintu rumah mereka diketuk dengan kuat dari luar.
"Woi! Bukak pintu! Aku lapar!" kedengaran dari luar ada suara laki laki yang paling dibenci oleh Tay dari luar.
"Tee tunggu kejap tau. Mama bukak pintu dulu." kata mama nya lalu melepaskan genggaman tangan Tay.
Tay menarik kembali tangan mama nya dan menggelengkan kepala.
"Jangan. Nanti mama sakit." rayu nya dngan mata yang mulai berkaca kaca. Dia takut akan mama nya bakal dipukul lagi oleh papa nya.
Iya. Suara lelaki yang didengari mereka itu adalah suara papa nya. Dia tidak suka dengan papa nya kerana sering menyakiti mama nya dan setiap kali dia ingin melawan, mama nya hanya menyuruh nya masuk ke dalam bilik nya.
"WOI PEKAK KE! BUKAK LAH PINTU!"
"Ye!! Sekejap!!" sahut mama nya.
YOU ARE READING
Loving A Psycho [TAYNEW] [POLCA]
Romance⚠️BOYS LOVE ⚠️OPEN MINDED Pilihan. Hidup ini dipenuhi dengan pilihan. Sama ada kita memilih ke dalam kegelapan atau kebaikan. Hitam atau putih. Pertemuan. satu kata yang mungkin dihindari bagi sesetengah orang. Pertemuan yang mendatangkan kebahagia...