Chapter 3 - Tiga Sahabat vs Tiga Musibat

745 18 98
                                    

ACHTUNG

Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya

•••♦◄♥►♦•••

😌 Ade readers  yang tanya, kenapa aku tak buat babak & scene  18 SX yang daring, extreme, explicit, detail  & terlampau? Ya, memang ade banyak karya kat Wattpad ni yang menceritakan secara terperinci (detail) setiap babak, terutama citer yang kononnya dari pengalaman sebenar atau kisah hidup author  terbabit. Kekadang tu umpama stranger than fiction.. hee

Boleh je kalau aku nak buat cam tu. Tapi, aku tak nak akaun EhsanQeri yang aku wujudkan sejak 2016 lenyap dari dunia Wattpad ni. Rugi rasanya kalau citer 'Budak Bukit', 'Kucing Lorong', 'Empati', 'Tadpole' & lelain tu pun turut hilang sama. Segala penat lelah aku cari idea & karang citer tu semuanya jadi sia-sia je. Lagipun, aku tak akan sesekali citerkan kisah pengalaman sebenar aku kat sini. Malu la, wey! Semua karya aku (kecuali 'Kikilala') hanya rekaan, ala-ala filem gitu. Ade intro, konflik, ending  & ade watak antagonis serta protagonisnya.

Kenapa author  yang aku maksudkan tu berani buat babak & scene  terlampau cam tu? Jawapannya, hmm, dia orang kebanyakannya buat satu atau dua citer je. So, kalau karya kena delete  pun tak rasa kecewa sangat, kan? 

Dalam karya aku, korang kena banyak berfikir sebab aku cuma citerkan aksi 18SX yang umum & simple  je. Selebihnya, korang kena kreatif mencipta imaginasi sendiri.. hee 🙃

Harap korang faham, kay? So, jangan arr terlalu mendambakan scene  terlampau cam karya author stranger than fiction  tu dalam karya aku. 

Okey, layan je chapter  3 ni. Agak panjang gak sebab aku banyak idea & mood  pun okey. Semoga terhibur!

•••♦◄♥►♦•••

Sejak pertemuan dan saling berkenalan di bus stop  sewaktu pulang sekolah tempoh hari, Irfan dan Armin kian mesra dengan Syahim. Mereka sering berbual dan bergurau senda tatkala bertemu. Baik di bus stop  tersebut, mahupun di sekolah, terutama di kantin dan di pinggir padang.

"Pergh.. si gay  tu dah ade anak ikan baru arr. Dua orang sekali gus. Comel dan hensem, terutama yang putih cam mat salih tu. Dahsyatnya aura dia, kan? Ape ayat yang dia guna untuk tundukkan bebudak tu?" perli Feisal.

Dua kawan baiknya, Nurhakim dan Oli mengangkat bahu, tanda tak ada komen, mahupun pendapat. Atau sengaja malas nak berfikir.

"Wey, Feisal, takkan kau tak kenal budak putih melepak tu? Dia anak Datuk Khalil, usahawan dan jutawan yang dok di banglo Fasa Satu kat atas bukit. Rumah juta-juta, ade guard  jaga depan pintu pagar dan siap ade swimming pool  lagi. Tentu Syahim kawan ngan budak tu sebab nakkan sesuatu," tukas Nurhakim, membawang.

"Atau, dia yang bagi sesuatu kat budak dua ekor tu.. he he he," sampuk Oli, atau nama sebenarnya Wan Roslie bin Wan Yussof, asal Kelantan, Pasir Mas.

Walaupun Oli ini pelajar form two, namun dia lebih suka berkawan dengan Feisal dan Nurhakim, kedua-duanya form three. Mereka sama-sama satu sekolah dengan Syahim serta dua budak comel itu.

• budak𝓃ap •Where stories live. Discover now