Terpukau

13.1K 107 2
                                    

Zarin turun dari biliknya menuju ke meja makan untuk bersarapan. Memang dia bergerak lewat sikit ke pejabat pada hari itu. Salina awal pagi sudah keluar kerja lantaran pejabatnya yang terletak lebih jauh selain perlu melalui jalan raya yang sudah pastinya sesak teruk di bandaraya.

Tiada kelibat kak Siti di dapur. Tercari-cari juga di mana orang gajinya itu. Tanpa melengahkan masa, Zarin terus bersarapan seorang diri. Roti bakar berintikan keju yang telah mencair digandingkan dengan kopi memang menyegarkan paginya. Malah tiada yang lebih nikmat selain menikmati air tangan orang gajinya yang sedap itu. Terasa tidak sia-sia dia mengambil kak Siti menjadi orang gajinya.

Seketika kemudian kak Siti pun keluar dari biliknya. Berjalan dengan langkah yang agak menggoda menuju ke arah Zarin yang sedang sendirian bersarapan di meja makan. Zarin yang menyedari kak Siti menghampirinya memandang orang gajinya itu. Tidak berkedip matanya melihat kak Siti. Seakan terpukau melihat orang gajinya itu hingga terlupa roti yang perlu disuap ke mulut berada di tangan. Kak Siti pula hanya tersenyum melihat majikannya itu terpesona memandang dirinya.

"Selamat pagi... maaflah tadi akak dalam bilik ada kerja sikit. Roti kat tangan tu jangan lupa habiskan tau..." kata kak Siti dengan senyuman yang tak lekang dari bibirnya.

"Oh.. ye.. kak... err.. ok... akak err... dah sarapan? Jom sarapan sama-sama.." gugup Zarin serta merta ketika itu.

"Tak pe.. Zarin makan la.... akak dah sarapan dengan Salina tadi... Akak nak bersihkan dapur kejap ye..." kata kak Siti sambil berjalan menuju ke dapur meninggalkan Zarin sendirian di meja makan.

Zarin terpukau melihat lenggokan punggung kak Siti. Sememangnya pada hari itu kak Siti benar-benar kelihatan 'daring'. Sungguh dia tidak menyangka kak Siti akan berpakaian sebegitu. Dia seakan tidak percaya bahawa janda anak tiga berusia 42 tahun itu mampu kelihatan begitu hangat sekali setelah pakaian sebegitu tersarung di tubuhnya.

Dari meja makan Zarin memerhati seluruh tubuh kak Siti dan juga setiap perbuatannya. Setiap gaya dan lenggok tubuh kak Siti sewaktu melakukan kerja membersihkan dapur kelihatan begitu menggoda. Punggungnya sengaja dilentikkan dengan agak lama sewaktu mengelap permukaan kabinet dapur. Seakan mahu memperlihatkan betapa lentiknya punggung janda yang mantap itu. Berkali-kali Zarin menelan air liurnya sendiri.

Baju singlet berwarna hitam yang kelihatan sungguh sendat membalut tubuh kak Siti membuatkan Zarin tidak senang duduk. Singlet hitam kak Siti yang jarang itu mempamerkan bentuk buah dadanya yang jelas sekali tidak bercoli. Salah satu punca mengapa Zarin terpukau memandang kak Siti yang baru keluar dari bilik sebelum itu. Puting teteknya yang tersembul di dada kak Siti begitu jelas sekali dipertontonkan kepada Zarin.

Perut buncit kak Siti bagaikan menambahkan lagi lentikan tubuhnya yang sememang memiliki punggung yang berlemak dan tonggek itu. Kelihatan gebu hingga turun ke tundunnya yang tembam. Malah skirt satin berwarna purple yang labuh hingga ke betisnya itu menambahkan keserian tubuh montok orang gajinya itu. Kelicinan punggung, pinggul, tundun serta peha kak Siti membuatkan Zarin terasa seperti ingin sahaja menyetubuhi orang gajinya pada ketika itu juga. Jika tidak kerana rasa hormat kepada kak Siti bagaikan menghormati seorang kakak, pasti sudah dibuang perasaan malunya jauh-jauh asalkan dapat menikmati tubuh empuk janda beranak 3 itu.

Zarin bangun dari kerusi bersama cawannya yang sudah kosong menuju ke dapur. Dia tahu memang kebiasaannya dia hanya membiarkan sahaja cawannya di meja sarapan. Tetapi keinginan untuk melihat tubuh kak Siti dengan lebih dekat membuatkan dia mengabaikan rutinnya itu.

"Eh... biar je kat meja.. nanti akak cuci..." tegah kak Siti sebaik Zarin meletakkan cawan itu ke dalam sinki.

"Errr.... kak.. Siti... nampak cantik sangatlah hari ni..." kata Zarin dengan gugup sambil matanya menjeling tetek kak Siti yang tersembul putingnya di dalam baju singlet hitam yang ketat dan jarang itu.

Siti MuslihatWhere stories live. Discover now