Skandal

12.4K 94 0
                                    

Salina berasa curiga dengan suaminya. Dia bukan tidak tahu suaminya memang mempunyai skandal di luar iaitu rakannya sendiri. Namun Salina tidak kisah lantaran dia sendiri menyukainya kerana dapat bertukar pasangan bersama suami Rozita. Namun apa yang dirasakan adalah seakan suaminya seperti mempunyai hubungan sulit bersama orang gaji mereka iaitu kak Siti.

Bukan sekali dua dia pulang dari kerja melihat suaminya sudah berada di rumah, dengan wajah yang seakan penat dan seakan cuba menyembunyikan sesuatu. Malah dia turut menyedari perasaan itu pada kak Siti yang sering gugup apabila melihat dia pulang dari kerja. Kadang kala Salina sendiri berasa pelik melihat pakaian-pakaian yang di jemur kak Siti di ampaian. Berderet pakaian-pakaian yang agak vogue dan seksi tersidai selepas di cuci namun yang peliknya adalah bila pula kak Siti memakainya. Tidak pernah walau sekali pun dia melihat pakaian-pakaian itu tersarung di tubuhnya, kecuali satu iaitu seluar legging berwarna merah jambu yang pernah dilihat dipakai kak Siti di rumah sewaktu Salina pulang dari pejabat. Apa yang diketahuinya adalah pada waktu itu suaminya bercuti dan berehat di rumah.

Bau air mani yang kuat dari mulut kak Siti turut menambah curiga apabila mereka berdua berbicara dalam jarak yang dekat. Siapa lagi di rumah itu yang boleh menghasilkan air yang berbau sedemikian selain suaminya seorang. Maka Salina rasa dia perlu memberanikan diri bertanyakan sendiri dari hati ke hati seorang wanita tentang kerungsingan yang dihadapi itu kepada orang yang disyaki iaitu, kak Siti.

Maka demi untuk membongkar teka teki yang bermain di fikiran, Salina telah mengambil cuti dengan alasan ingin berehat. Sengaja dia ingin menemubual kak Siti di samping cuba melihat tingkah laku kak Siti secara lebih dekat. Memang agak gugup perasaannya lantaran usia kak Siti yang terlalu jauh berbanding dirinya, namun mengenangkan suami tersayang, dia memberanikan diri dan berbuat selamba.

"Akak jomlah sarapan dengan saya..." ajak Salina di meja makan kepada kak Siti yang kelihatan sedang mengemas meja kopi di ruang tamu.

"Tak apalah Lina. Akak dah sarap tadi," jawab kak Siti pula.

Sambil mengunyah hidangan roti bakar, Salina memerhati tingkah laku kak Siti. Fikiran Salina memikirkan, sekiranya benar suaminya curang kepadanya dan menjalinkan hubungan sulit dengan orang gajinya, apakah yang istimewa sangat pada janda anak 3 berusia 42 tahun itu. Atas bawah Salina perhatikan kak Siti. Dari mata Salina, tiadalah apa yang istimewa pada kak Siti. Selain wajahnya yang cerah dan berseri, apa yang kelihatan di mata Salina hanyalah seorang wanita pertengahan usia yang bertubuh berisi. Masih tidak mampu untuk menandingi bentuk tubuh dirinya dan juga Rozita yang nyata lebih langsing, menggiurkan dan seksi.

Sewaktu kak Siti membersihkan halaman sekitar kawasan rumah, Salina mengambil peluang tersebut untuk masuk ke dalam bilik kak Siti. Sebaik masuk di dalam bilik tersebut, fikirannya berserabut seketika. Dia sendiri tidak tahu apa yang hendak dicari di situ. Dia buntu. Namun hatinya kuat menyuruhnya tenang dan bersabar untuk mencari petanda kepada skandal kak Siti bersama suaminya. Lantas dia tergerak ingin menyelongkar bakul pakaian yang belum dicuci milik kak Siti. Sehelai demi sehelai pakaian kak Siti diperiksa. Berdebar Salina melihat hampir kesemua pakaian kak Siti dicemari kesan air mani yang kering. Melihat kepada kesan mengeras di pakaian mungkin menimbulkan seribu satu persoalan tentang kesahihan adakah benar ianya air mani. Namun sebaik dicium memang benar sekali ianya adalah kesan air mani. Semakin kuat persoalan di fikiran Salina bahawa siapakah yang menyumbangkan air mani tersebut.

Salina berlalu keluar dari bilik kak Siti bersama seribu satu persoalan. Dia kenal kepada salah satu kain batik yang berada di dalam bakul pakaian tadi. Ianya kain batik yang dipakai oleh kak Siti pada malam sebelum itu. Bila pula masanya kak Siti menikmati air mani lelaki sedangkan Salina sendiri pun tidak sedar perbuatan suaminya sewaktu di rumah. Setelah diingatkan kembali, barulah Salina sedar bahawa malam sebelum itu dia pulang dalam keadaan mabuk selepas rakan kongsi syarikat belanja dia dan Rozita minum dan bersukaria di kelab malam. Puas Salina menogak arak hingga mabuk. Bukan setakat itu sahaja, dia turut puas menogak air mani 2 orang rakan kongsi syarikat yang ghairah menikmati koloman-koloman nikmat dari dirinya. Tidak hairanlah dia sering terlepas pandang perbuatan suaminya pada waktu malam kerana kerap pulang ke rumah dalam keadaan mabuk.

Siti MuslihatWhere stories live. Discover now