Örtüye Kavuştuk Tesettürü Kaybettik

360 29 2
                                    

Örtüye Kavuştuk Tesettürü Kaybettik

İlk okuyuşta başlık size ne hissettirdi bilmiyorum. Fakat derinden düşününce sizde içinde ne denli bir anlam taşıdığını anlayacaksınız. Günümüzün, dönemimizin en büyük sorunlarından, yanlışlarından olan bu mesele artık önü alınamaz bir hale geldi. Onlar oyunlarını iyi oynadılar; önce örtüyü yasakladılar, yıllarca okullara, meclislere, önemli binalara tesettürlü bayan koymadılar. Ardından yavaş yavaş garip bir tesettür(!)ü hayatımıza soktular. Şimdi ise örtüyü serbest bıraktılar. Tuzakları tam anlamıyla avını tuttu. Evet, biz; ''Örtüye kavuştuk, tesettürü kaybettik''

Tesettür Nedir? Nasıl Olmalıdır?

Tek bir cümle tüm konuyu özetliyor aslında ''Örtünmek, süslenmek için değil; süsleri gizlemek için farz kılınmıştır.'' Nefis terbiyesi elbette zordur. Efendimiz s.a.v savaşlardan sonra asıl savaşın nefsimizle olduğunu üstüne basa basa söylemiştir. Evet, genç kızlarda güzel olmak istiyor, modaya uymak, şık görünmek onların da hoşuna gidiyor. Fakat kapalı bir bayanın açık bir bayandan daha dikkat çekici olmasını İslam kabul etmez, edemez. ''Mümin kadınlara söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar (yüz, el gibi) görünen kısımlar müstesna, zinet yerlerini göstermesinler. Başörtülerini yakalarının üzerine kadar salsınlar. Gizledikleri zinetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. (Nur 31) O dönemde kadınlar terliklerinin, sandaletlerinin altına demir çaktırırlarmış. Erkekler de uzak olsa dahi kadının yaklaştığını ayak seslerinden anlayıp gözlerini o yana doğru dikerlermiş. Bu, günümüzde ise topuklu ayakkabı olarak karşımıza çıkıyor. Aynı şekilde kadının topuğunun sesi uzaktan duyulunca dikkatleri üzerinde çekiyor. Yine şahit olduk ki ne kadar zaman geçse de aynı kitap-Kuranı Kerim- her döneme hitap ediyor. Bir bayan örtündüğü halde dikkatleri üzerine çekiyorsa yeterince iffetli görünmüyor demektir. Dinimizde tesettür; renk sınırlaması koymaz, fakat insan aklıyla idrak edebilir ki son derece dikkat çeken renkler de tesettüre uymaz. Giyilen kıyafet vücut hatlarını belli edecek darlıkta olamaz ve içi gösterecek şeffaflıkta bulunamaz. Bunların yanı sıra ayette belirtilen ''zinet''lerin süs eşyası olduğu bilinmektedir. Kollara takılan büyük bilezikler, boyundaki kolyeler ses çıkarır ve dikkat çekerse bu olsa olsa ''bozulan tesettür'' olur.
''Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, bedenlerini örtecek elbiselerini giysinler. Bu onların tanınıp incitilmemelerine de daha uygundur. Şüphesiz Allah, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.'' (Ahzab 59)

Giyinik Çıplaklar/ Baş Yakan Topuz

''Ümmetimin son dönemlerinde giyimli fakat çıplak bir takım kadınlar olacak, bunların başlarının üstü deve hörgücü gibi bulunacaktır. Onlar cennete giremez, cennetin kokusunu bile alamazlar.'' (Ebu Davud Libas 125,Cennet52) Hadisi Şerifte açıkça örtünün içinden veya dışından yapılan topuza dikkat çekmektedir. Topuz tokası, kase, saç gibi araçlarla büyütülen baş direk olarak lanetlenmiştir. Hüküm o kadar kesin ki değil cennet, kokusunun bile o kadına gelmeyeceği buyruluyor.

''Bir kadın, güzel kokular sürünüp, göz alıcı güzel elbiseler giyerek bir toplumun önünden geçerse, o kadın zina işlemiş gibi günaha girer. (İbni Hıbban) Zina günahının çirkinliğini biliriz. Eğer ahirette amel defterinizde bu günah yazılmışsa ve siz aslında hiç zina yapmamışsanız bu hadis aklınıza gelsin. Parfüm adı altında insanlara hazırlanmış olan tuzağı kullandıkça bu günah deftere yazılmaya devam edecektir. Makyaj konusu hakkında tek bir kelime etmeyi bile tesettür konusu içerisinde yakıştıramıyorum. Her ne olursa olsun, masum gibi görünen bu malzemeler bizi ileride ateşe malzeme yapabilir. İster eyeliner, ister göz kalemi, ister ruj. Hangisi olursa olsun amacı dikkati kapatmak olan tesettürün içinde olamaz. Oluyorsa noksanlık aşikarlaşır.
''Herkes baksın diye süslü elbise giyen, onu çıkartıp atıncaya kadar Allahu tealanın rahmetinden uzak olur. (Taberani) İşte bu hadis tüm meseleye son noktayı koyuyor, ''herkes baksın diye süslü elbise giymek'' en çok yaptığımız hatalardan bir tanesi. Başkalarının beğenisini kazanacağız diye kendimizi yaktığımızın farkında değiliz.

''Erkeğin Tesettürü''
Hazreti Ali radıyallahu anh ''Erkeğin tesettürü göz kapaklarıdır.'' Der. Bildiğimiz üzere ilk tesettür ayeti erkeklere inmiştir .'' Mümin erkeklere söyle; gözlerini harama bakmaktan sakınsınlar. (Nur 30) Daha sonra bayanlar için tesettür ayeti inmiştir. Buradan anlayabiliriz ki ''tesettür önce erkekten beklenir.''

Ne üzücü ki örtünmeyen bayanlara yardımcı olmamız gerekirken örtünen(!) bayanların doğru tesettürde olması için çabalıyoruz..

Semagül ERSOY
Ssemagul6@gmail.com

Modern Yüzyılda Tesettür YerlebirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin