Kapitel 5- Vad ska vi göra???

189 4 3
                                    

~Felix perspektiv~

åh herre gud, vad fan ska jag göra!? Vi kan inte hitta henne, och jag kan inte dra in polisen, då dödar de henne säkert! Jag älskar henne, men vad fasen menade han med att nån annan kan råka illa ut?
Hennes syster dog ju i hjätinfakt, eller?
Jag avbröts i mina tankar av omar som fråga hur det var med mig, jag hade ju inte ätit sedan igår innan skolan... Imorgon kan nåt hemskt hända Amamda om vi inte hittar henne och gänget har inte kommit hit än... (Ni vet dom som the fooo var med i ett tag?)

- Omar vad fan ska vi göra!? gänget är ju fortfarande inte här!
-Brorsan chilla lite okej? Dom sa att dom är här senast 15.30, och den är bara 15.12 än sålänge. Okej??
- Om inte vi har hittat henne imorgon kommer nåt hemskt att.. Längre hann jag inte innan jag fått ett sms från ett nummer jag inte hade,

"Tja felix! 
Det är Mikael, jag vet att ni hatar mig för att jag är med gänget, men det var egentligen bara för att jag skulle kunna förhindra dethär på nåt sätt. Men jag lyckades inte... Var annan timme skickar jag ett meddelande från ett nytt nummer till dig eller nån av killarna med en ledtråd om vart vi är. Jag kan inte riskera att Jonte kommer på mig.
Om nåt skulle vara nära att hända med Amanda så lovar jag att skydda henne till döden, men ni bör ha vapen med er om ni vill komma härifrån med amanda levande, men ta med er minst 10 pers, annars har ni ingen chans!
Första ledtråden!: Det är nära en sjö"

-Killar!!!
-Va vad är det felix!? har du hört nåt nytt om syrran??
- Ja... elelr typ.. Mikael skickade tll mig, en ledtråd och en förklaring. Men gänget har väll vapen med sig va? För vi kommer behöva det.. Och jag får en ny ledtråd om cirka 2 timmar!
-Okej, killar... Jag är bossen här, felix, inga vapen, o,o och o, bli inte för exhalterade. Vi vet fortfarande inte vart hon är!
-Men daff, fattar du inte, det är min lillasyster, jag har redan förlorat en, och jag riskerar inte att förlora en till. Okej!?
- Ogge, jag vet att du förlorade en för 3 år sedan sen, och du ska inte förlora en till. men att ringa polisen är bättre!
-Daff, du såg vad Jonte skrev, han dödar henne då...

**************************************************************

Hej alla!!!
Idag kom äntligen ännu ett kapitel, hehe...

vad tycker ni än sålänge? 
Jag är ganska nöjd med hur det går, men vill ha lite ideér för har brist på fantasi just nu, använder typ cenarion från andra böcker jag läser här på wattpad!
Men följ mig på instagram eller skriv om ni har ideér för det skulle vrekligen behövas!
och ska jag göra en instagram för boken och ha såhär "sneekpeaks" till varje nytt kapitel som ska komma, så kan jag ju lägga upp meddelanden osv där istället för här!
Men då får ni ge tips på vad den ska heta, o sen skulle jag gjärna vilja ha en mail, för har använt alla mina XD
Puss och hej!! :*

Instagram: Loviza_privat2014 och lizasandman

kik: lovizaaa

Jag kan inte älska digDove le storie prendono vita. Scoprilo ora