1. Ihan miten vaan

245 11 5
                                    

Kaikki TW:t lukee tarinan "infossa" joten jos koet että voit ahdistua jostakin niin katso sieltä mitä tää tarina sisältää.

-Tommi
Istuin vessani lattialla ja katsoin ranteitani joista valui verta. Olin taas vetäny ranteeni auki vaikka lupasin itselleni lopettaa. Olin jo pitkän aikaa sairastanut masennusta joka alkoi silloin kun siskoni kuoli ja äitini sanoi etten olisi enään tervetullut kotiin. Lähiaikoina musta on myös alkanu tuntua että bändin jätkät inhoo ja välttelee mua, koska oon niin läski ja en varmaan oo niitten mielestä enään niin hauska. Mun onneni oli se, että asuin Oulussa eli ainoo joka nyt vois tulla tänne ois Olli. Mutta mun mielestä Ollikin nyt käymässä Helsingissä ja miks ihmeessä se tänne tulis seki varmaan vihaa mua.

Istuin vessan lattialla vielä hetken, jonka jälkeen nousin ja huuhtelin ranteeni. Menin olohuoneeseen ja katsoin puhelintani jolloin huomasin että bändi ryhmään oli tullut viestiä.

Huoltaja ja lapset
Joel: Oisko ens viikon keskiviikkona treenit klo 12
Niko: Joo mulle ainaki käy! Mites muut?
Niko: Onks Tommi ja Olli muute Helsingis vai Oulus?
Olli: mulle käy kans ja oon Helsingis varmaan tän loppu viikon ja koko ens viikon Joonaksel.
Joonas: Juu treenit käy
Aleksi: Mullekki käy et pidetään treenit!
Joel: Mites tommi?
Niko: Onks kukaan kuullu Tommist mitää viime viikon treenien jälkee?
Olli: Näin sen perjantaina ennen ku lähin Helsinkii.
(nyt on siis sunnuntai ilta)
Joonas: En oo kyllä kuullu siitä hetkee mitää. Onkohan sillä kaikki hyvi?
Aleksi: Koitan soittaa sille!

Juuri kun olin lukenut nuo viestit huomasin, että Aleksi soittaa. Päätän vastata, ettei jätkät huolestu liikaa. Ei siinä tuskin heitä edes kiinnostaa.

puhelussa
Aleksi: Moi! ooks missä ja ootko okei?
Tommi: kotona..
Aleksi: ja....
Tommi: mitä??
Aleksi: kysyin myös, että ootko okei
Tommi: ainahan mä oon kui?
Aleksi: et vastannu bändi ryhmään ja kuullostat vähän vaisulta.
Tommi: vastaan sinne kyllä ku kerkeen ja oon ihan fine
Aleksi: Tommi sä voit kyl kertoo mulle jos on jotaki. mutta mun pitää nyt mennä! nähää ens viikol!

En vastannut enään mitään vaan painoin punasta. Heti sen jälkeen menin vastaamaan ryhmään

Huoltaja ja lapset
Tommi: koitan päästä treeneihin oon nyt oulus. pääsiskö jollekki yöks ku tuun helsinkii?
Joel: nonni oothan sä hengis. mun luo ei ainakaan pääse ku äiti on tulos mun luo koko viikoks
Joonas: no olli on jo meillä nii ei oikee enää mahu. sori
Niko: sori Tommi mut Minna ja Rommi vie kaiken tilan meiltä
Aleksi: ei oikeen mun kaan luo voi tulla. Mun vanhemmat on tulos mun luo heti alku viikost ku en oo nähny niitä pitkään aikaan. Anteeks
Tommi: ihan miten vaa...

Jotenki arvasin ettei kukaan mua niitten luo ottais. Ihan sama nukun sitte vaikka autos tai ajan heti takas Ouluun. Tuskin mua siellä treenien jälkee enää kaivataan. Olin juuri heittämässä puhelintani takaisin sohvapöydälle, mutta juuri silloin Olli laittoi mulle viestiä.

Viesteissä
Olli: Ooks iha varma että pärjäät ilman yöpaikaa sillon ens viikolla?
Tommi: niinku sanoin jo että ihan miten vaan ajan vaikka samana päivänä takas Ouluun. Tuskin te mua siellä treenien jälkeen enää tarviitte.
Olli: kuinka niin tarvii? ei se oo koskaan tarvitsemisesta kiinni ku pyydetään sua johonkin!
Tommi: ihan miten vaa
Olli: Ihan oikeesti Tommi! luuletko että pyydetään sua aina mukaan vaan sen takia, että tarvitaan sua tai sulta jotain.

En enään vastannut mitään katsoin vaan sitä kuinka Olli rupesi pommitamaan mua viesteillä

Olli: Tommi ihan oikeesti vastaa! mä kysyin sulta jotain! pitääkö mun tulla sinne asti kattomaan että ootko okei?
Olli: Tommi en millään haluis lähtee sinne ajamaan!
1 vastaamaton puhelu henkilöltä Olli
Olli: Tommi oon huolissani

päätin luovuttaa ja vastata

Tommi: Älä tuu tänne sulla on siellä nyt varmaan jotai tärkeempää tekemistä. Mä oon ihan kunnossa! Meen nyt kauppaan ja sitte nukkumaan
Olli: Miks et voinu vastata heti? ei mulla oo mitään tärkeempää ku se että sä oot kunnossa!
Olli: mutta mee sä ny kauppaan soitan huomenna ja ois paree vastaa!!!
Tommi: iha miten vaan

Nyt suljin puhelimeni enkä enään katsonut sitä. Ihan sama vaikka kuka olisi laittanut viestiä tai soittanut. Päätin lähteä sinne kauppaan vaikka en lähiaikoina hirveästi syönyt, koska olin mielestäni liian läski. Silti päätin hakea jotakin kaupasta. Etsin avaimeni, lompakkoni ja nappasin puhelimeni, jonka jälkeen suuntasin eteiseen. Laitoin lenkkarit jalkaan ja lähdin ovesta ulos. En ottanut takkia koska oli elokuun loppu ja pärjäisin ihan hyvin pelkällä hupparilla. Pääsin kaupan pihaan ja joku n.15 poika huusi mulle "mitä se blind channelin läski rumpali täällä tekee?". Koitin vaan ignoorata tuon kommentin ja suuntasin sisälle kauppaan. En oikeastaan enään halunnut kaupasta mitään tuon kommentin jälkeen joten päätin ostaa vain kurkkua, leipää, kanaa ja lopuksi hain redbullin. En todellakaan tiedä mitä teen noilla ruuilla, mutta ompahan jotakin. Suuntasin kassoille ja maksoin ostokseni. Heti ulos päästyäni huomasin sen saman pojan, joka oli huudellu minulle aikasemmin. Nyt hänen seurassaan oli 4 muuta tyyppiä lisää. Kaksi heistä oli ainakin minun ikäsiä ja selkeästi minua isompia. Yritin olla herättämättä huomiota ja kävelin vain heidän ohi. Olin kävellyt kaupalta jo joku 200 metriä kun katsoin taakseni ja huomasin ne 2 isompaa miestä minun perässäni. Kiihdytin tahtiani ja käännyin jonkun nurkan taakse. Odotin, että he olisivat menneet ohi minusta, mutta juuri silloin tunsin kuinka joku nappaa kiinni hupparini hupusta.

Okei elikkä tässä ois mun toisen tarinan eka osa. Toivottavasti tykkäätte! Koitetaan myös mun siskon kanssa julkaista sitä meidän toista tarinaa mahdollisimman pian

What's wrong? |Tommi Lalli|Where stories live. Discover now