Ogretmenin odevi

109 5 2
                                    

Keloglan sabah uyandiginda hemen ustunu giyinmis ve okula gitmis. Okulda ogretmen demis ki"herkes yeni bir hikaye kitabi alsin yarin okuyacagiz". Keloglan da okul cikisi hemen sehre inip 'Keloglan Masallari' adli bir kitap almis. Ertesi gun ogretmen herkesin kitabinin tam oldugunu gorunce okutmaya baslamis. Keloglan kitabi bir okumus iki okumus bu hikayeler kendisini anlatiyormus. Bunu ogretmene soylemis. Ogretmen onceleri inanmasa da eline alip okumus ve gercekten de bu hikaye bizim keloglani anlatiyormus. Keloglana "ewt bu hikaye seni anlatiyor "dediginde Keloglanin etekleri sevincten zil calmaya baslamis. Ogrenciler de bunu teneffus zili zannedip evlerine dagilmislar. Keloglan da hem okulda etek giymek hem de teneffus zilini bostan yere calmaktan disiplin cezasi almis. Hem de teneffus zilini niye caliyormus calacak baska birsey mi kalmamis. Ayrica hirsizlik yapmak kotu birsey. Neyse disiplin cezasini bir guzel yiyen Keloglan "bunun uzerine bir ayran iyi gider" demis ve Karanin evine ayran icmeye gitmis Kara ona kara kara lokumlar ikram etse de Keloglan almamis."ben tokum disiplin cezasi yiyip geldim" demis. Kara da Keloglana tadi nasil diye sormus. Keloglan da "guzel karin doyurmaya yeter"demis. Kara da "bende yemek istiom bende bende!!"demis. Keloglan da onu ertesi gun okulun bahcesine goturmus ve bir yumruk atmis. Kara da "bunu neden yaptin ha!" diyip Keloglana tekme tokat girmis. Bu sirada mudur de oradaymis ve Karaya iyi bir disiplin cezasi vermis. Kara da ikrami geri cevirmek olmaz demis ve disiplin cezasini bir guzel yalayip yutmus. Kara disiplin kagidini yemek sucundan bir tane daha disiplin cezasi almis.

kisa sacli  keloglanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin