PART 19

1.9K 31 0
                                    

Harini ade malam BBQ jadi semua pelajar yang dekat hostel terlibat. Petang tu Anith baru lepas habis class then dia terserempak dengan Liya.

"Fuck aku tak makan tengahari tadi sial laaa, Tahu laa ade BBQ at at least buat laa minum petang" Maki Anith yang kelaparan, Dewan makan tutup.

"Anith jangan macam ni takpe nanti kita makan okay malam nanti"jawab Liya nye

"Ahh malas aku, time rehat aku tak makan dari pagi aku tak makn sial laa" Anith terus blah dari situ.

Kebetulan lepas nak naik bilik Ida sampai dekat Liya

"Kenapa tu ?" Tanya Ida kebingungan

"Member tak makan dari pagi dewan plak tutup tu yang duk maki hamun tu"

"Pulak takpelah nanti malam ajak dia makan skali"

"okay"

____________________________

Tiba waktu malam

"Ape kau halah bodoh" Anith maki lepas baca chat terus dia campak phone dekat dinding.

"Wey kenapa kau okay tak ni" Tanya Liya

"Family aku aa serabut dah aa aku malas pergi BBQ bodoh tu"

"Wey kau dah laa tak makan jom laa"

"Tak nak kau pergi je lah" Anith dah bengang terus dia tarik selimut nak tidur.

Liya pergi dekat BBQ tu terserempak lagi dengan Ida.

"Mana Anith?"

"Dia tanak turun dia campak phone dia tadi"

"Serious laa ???"

"Ye aku dah ajak dia tanak dia cakap nak tidur"

"Haihh yelah"

Ida makan dengan Lisa macam biasa kawan baik dia. Lepas siap makan ape semua Ida mintak izin dengan Lisa.

"Lisa aku nak naik bawak makanan kat Anith boleh?"

"Eh baru perasan dia takde dia tak turun ke ?"

"Entah laa dia ade masalah kot aku naik jap eh"

"Yelah pergi lah"

Ida pon ambil pinggan isi nasik goreng sosej semua sekali pakej dengan air. Ida berlari pergi dengat Anith.

Ida buka pintu Anith lena dibuai mimpi. Tidur betul dah agaknye. Ida pandang je Anith dulu. Anith gerak dia rasa ade orang. Anith buka mata tengok Ida. Anith letak kepala sambung tidur.

"Anith" Ida panggil

Anith terkejut terus bangun "Eh Ida buat ape kat sini, aku ingat aku mimpi tadi"

"Hahahahaha kau mimpi apee haaaa"

"Aku mimpi kau datang tengok aku sekali memang betul kau datang" Anith tutup muka dengan selimut malu.

"Anith meh laa makan aku bawak makanan kat kau ni, aku tahu kau tak makan lagi dari pagi. Lagipon petang tadi kau marah-marah kan sebab dewan makan tak buka"

"Mana kau tahu ni?"

"Aku tau laa aku ade ngan Liya lepas kau blah tu. Dah bangun meh makan"

Anith bangun nak nangis pon ade hahaha mengada betul si Anith ni. Sambil Ida suap Anith bebel.

"Kau ni kenape hantar makanan kat aku"

"Eh ikut suka aku laa aku nak bawak kenape ? ade orang marah ke aku jumpa kau ? kau takut kena ejek ?"

"Hahahah takde lah aku malu laa"

"Malu kono. Kau pahal campak phone buat hal kan"

"Hmm nanti laa aku citer dah laa biar aku makan sendiri kau pergi turun nanti Lisa cari"

"Okay aku turun kau kena habiskan. Kalau Liya cakap kau tak habis siap kau eh"

"Ye ye aku makan habis laaa ni"

Settle BBQ semua budak masuk bilik masing-masing.

"Wuuu adik hantar makanan"

"Hahahaha diam lah"

Cute but 'DEVILISH' inside (gxg)Where stories live. Discover now