part1

64 4 0
                                    

Alice bangun pagi kerana ingin ke kerja tetapi nasib tidak menyebelahi apabila dia bangun terlambat... dia ada masa selama 10 minit je lagi.. bangun dalam keadaan tergesa-gesa dan terus masuk ke dalam bilik air...

setelah 5 minit membersihkan diri... Alice mengeringkan rambut perang nye... selepas itu alice terus memakai baju t-shirt yang dipakai untuk pekerja cafe...

disebabkan rumah dan cafe tidaklah jauh alice hanya berlari bersama beg silangnya itu..tidak lupa untuk mengunci rumah dan menutup suis...nasib baik alice hanya pakai kasut canvas ...

*beg yang dipakai alice*

*kasut yang dipakai alice*

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*kasut yang dipakai alice*

selepas sudah sampai di cafe,alice hanya terlambat 2 minit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


selepas sudah sampai di cafe,alice hanya terlambat 2 minit...semasa ingin buka pintu alice terserempak dengan boss nya itu...

semasa ingin buka pintu alice terserempak dengan boss nya itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gambar cafe alice

'arh sudah matilah aku'*gumam alice dalam hati

'arh sudah matilah aku'*gumam alice dalam hati

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Inilah rupa Kai)

"kenapa lambat?" tanya kai dengan muka gerun (sedihnya dapat boss yang seram tapi hensem hahaha)

"m-maaf boss..s-saya terbangun lambat" tergagap alice bercakap,mana tak nye muka boss pon cam nak makan orang...

"okay, disebabkan awak baru pertama kali datang lambat saya maafkan.. tapi jangan buat lagi" tegas kai bercakap

"t-terima kasih boss" alice berasa sungguh lega..

sewaktu mahu meletakkan beg nya di tempat locker untuk membuat kerja..alice terasa seperti bahunya dipukul..

"auchh sakit lahh" gumam alice

"padan muka,sapa suruh datang lambat..tak pernah² datang lambat selalu kau lah orang pertama yang datang cafe..kau tau x boss hampir nak marah tadi..sebaik kau tu lambat sikit je..kalau tak memang merana hidup kau" bebel clara

"ishh banyak bebel lah kau ni" alice mendengus

"kau buat apa sampai bangun lambat?ni mesti kau tidur lambat ni.." jungkook meneka

"ishhh tak lah aku tak boleh tido"

"kenapa?" Jungkook dan clara bertanya serentak

"aku ade mimpi sesuatu"

"mimpi apa?" jungkook bertanya

belum sempat alice nak cerita..boss datang dengan muka dingin...

"Korang buat apa bising ii..tak buat kerja ke? ke takde kerja? saya boleh tolong tambahkan.." alice berkata dengan dingin

"t-takpe boss kitaorang dah ade keje..ouhhh anneyonghaseyo" Jungkook terus beralih ke pelanggan yang datang..nasib baik ada pelanggan kalau tak memang terpaksa menghadap muka boss tu lahh...

(skip waktu rehat)

Alice termenung seketika memikirkan sesuatu yang berlaku malam semalam

"Weh kau termenung apa?" tanya areum menghentikan lamunan alice..

"Ishh kau ni terkejut aku"

"Takde ah kau ni haa aku perasaan je dari tadi"

"Weh clara aku nak cerita ni"

"Haa ape?"

"Semalam kan waktu aku nak balik..aku rasa macam ada seseorang mengekori langkah aku..tapi bila aku pandang belakang..takde pulak"

"Aku rase mungkin cuma fikiran kau kot yang serabut..iye lah semalam kan kau tetiba sakit kepala la apa la"

"Aku cuma was was je.."

"Btw kan..tadi kau ade cakap yang kau mimpi sesuatu sampai buat kau tak bole nak tido..haa ape dia"

"Hrmm tak pe lahh malas aku nak fikir pasal tu"

"Okeyy kalau kau tak nak bagitau aku pon takpe.." clara hanya tersenyum

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

*pada waktu malam*

cafe sudah ditutup.. alice pun ingin pulang kerana sudah habis kerja..dan untuk menuju ke rumahnya yang agak dekat..alice perlu melalui jalan yang sempit..sudah menjadi kebiasaan nya.. alice menyalakan touch light di hp nya supaya memudahkan dia untuk melalui lorong yang gelap itu..

semasa alice berada di tengah² lorong alice mendengar bunyi org meminta tolong.. tanpa melengahkan masa alice menuju ke arah bunyi itu...tiba² alice ternampak seorang lelaki tua sudah lemah terbaring dengan darah berlumuran ..dan alice ternampak seorang lelaki bersama org kanannya yg memegang pisau dan pistol berpakaian serba hitam dan menutup muka...

"kan aku dah cakap kalau kau masih tak bayar hutang aku akan bunuh kau so rasakan lah!HAHAHAHAH!!" ketawa seorang lelaki dengan nada seram...

"s-saya dah kata saya takde duit" lemah sahaja lelaki tua tadi berkata mungkin kerana sudah tidak mampu menahan sakit nya...

"kesian kan kau aku tengok terseksa je hidup kau..biar aku bagi kau hidup tenang dan damai" lelaki tersebut terus menembak di bahagian jantung lelaki tua itu..dan lelaki itu sudah tidak bernyawa lagi

Alice sudah tergamam disitu (kalau aku dah lari dah)

" call A/B (anak buah) bawa lelaki tua ni di gedung lama tempat biase..tanam kat belakang gedung tu"
(memang sudah biase kalau membunuh mayat tu akan ditanam di belakang rumah)

tiba² alice terlanggar tin minuman
Sh*t kata alice dan terus berjalan laju
lelaki itu menoleh dan ternampak alice di tengah²

lorong itu..alice pon terus berlari meninggalkan tempat tersebut tapi malang lelaki itu terus mengejar sehingga dapat mencapai tangan alice

xxxxxxxxxxxxx

be continue ♡♡

My Sweet MafiaWhere stories live. Discover now