part11

26 3 0
                                    

*di waktu petang

Alice sudah mempersiapkan rancangannya untuk melarikan diri...
Dia mengambil lampu yang berada di atas meja..lalu dengan perlahan alice berundur ke belakang..dengan menggunakan segala tenaga yang ada, alice mengcampak lampu itu ke arah tingkap menyebabkan kaca tingkap berhasil pecah..dengan pantas alice mengambil selimut dan cadar yang diikat menjadi satu ikatan agar mencecah lantai bawah..alice mengambil meja yang berada di tepi katil dan kaki meja itu akan diikat dengan selimut ...alice memegang ikatan itu dan dengan erat dan kuat..dengan perasaan yang gementar,alice terus terjun dari tingkap...meja yang diikat di bahagian kakinya membuatkan ia tersangkut di tepi tingkap..

Setelah alice hampir untuk mencecah lantai bawah..dengan gelojoh dia terlebih dahulu melompat yang mengakibatkan badannya kesakitan..

"aduhh sakitnya punggung aku.." gumam alice..

(𝗔𝗱𝗲𝗻 𝗽𝗼𝘃)

Aden sedang membersihkan dirinya di bilik air..tiba-tiba kedengaran bunyi kaca yang pecah di bilik sebelah iaitu bilik alice..pada mulanya aden hanya menghiraukan sahaja..tetapi dirinya berasa tidak sedap hati..dengan cepat aden memakai baju dan terus ke bilik alice..aden menekan passcode yang bernomborkan 143 (ILY) pada pintu bilik alice..tapi apabila aden ingin membuka pintu..serasa ade yang menahan dari dalam..dengan terpaksa...aden mengundurkan diri kebelakang..dannn

𝐁𝐔𝐊!!!!!

Pintu itu berjaya dibuka...lupanya ia ditahan oleh sofa yang berada di sebalik pintu bilik gadis itu...aden terus terjah masuk ke dalam bilik Alice..dan benar tanggapan nya..Alice sudah melarikan diri..

"ARKKHHH!!!MACAM MANA DIA BOLEH LARI SIAL!!!"

Aden menumbuk dinding di bilik itu sehingga tangannya berdarah...dia terus menuju ke tingkap yang pecah itu..apabila dia pergi ke arah tersebut dan memandang ke bawah.. perasaan amarahnya makin membuak-buak..

"CKHH AKU DAH CAKAP KALAU KAU LARI KAN DIRI..KAU TUNGGU HADIAHNYA"*𝐬𝐦𝐢𝐫𝐤

"CHANYEOLL!!!!!" jerit aden dari dalam bilik alice

"Ye boss!!!"

Chanyeol yang sedang berada di dapur terus naik ke tingkat atas dan menuju ke arah teriakan tersebut..

"Ye?ada apa boss panggil saya?"

"Kau tak nampak ke apa yang terjadi kat bilik ni? Nak aku korek biji mata kau ke?!!!"

"M-maaf boss" Chanyeol terus menunduk kebawah

Chanyeol mula memikirkan waktu dimana salah satu bekas anak buah aden pernah dihentak kepala,dihiris anggota badannya dengan pisau yang tajam dan dipaksa untuk meminum air racun..semuanya disebabkan dia ditangkap kerana telah menipu dan membocorkan maklumat kepada musuh....

"WOIII APA YANG KAU TERMENUNG HAA!!"

"m-maaf boss"

"Kau tolong hantarkan beberapa orang untuk cari budak tu"

"b-baik"

dengan pantas Chanyeol pergi menelefon seseorang

(Alice 𝒑𝒐𝒗)

𝐁𝐔𝐊!!!!

Alice yang terdengar akan bunyi itu secara tak sengaja memandang ke arah atas..

'      сумасшедшая свинья                       (wuishh gile babi).... dia perasan ke siot?!!' jerit hati alice

"ARKKHHH!!!MACAM MANA DIA BOLEH LARI SIAL!!!"

Alice terkejut apabila terdengar akan jeritan itu..

'aku kene lari cepat ni' bisik hati Alice

Dengan cepat Alice terus melarikan diri masuk ke dalam hutan..

xxxxxxxxxxxxxx

Alice yang kepenatan akibat sudah terlalu lama berlari hampir 2 jam terduduk di bawah salah satu pokok..sudah sampainya waktu senja menjelma...

"huh huh huh penatnya.."

Alice memandang ke arah matahari yang akan terbenam..hari semakin gelap..

"Eomma..tolong alice...alice takut..." rintih alice

Dia memandang ke arah tepi dan bertapa terkejutnya apa yang dilihat..kelibatan sinaran cahaya dan sekujur tubuh seorang wanita yang tersenyum manis..titisan air yang jernih mula jatuh dan membasahi pipi alice...

"Eomma??" sungguh terkejut gadis itu apabila melihat bayangan seseorang yang amat dirinduinya..dia mula bangun dan terus menggosokkan matanya berkali-kali..

"Alice kene kuat tau..maafkan eomma sayang..eomma tak dapat nak berada di sisi alice"

"Eomma jangan cakap macam ni,eomma tak sayang alice ke? mana eomma pergi? kenapa takde dengan alice bila alice perlukan eomma?"

"Eomma sayang sangat ngan anak eomma yang manja sorang ni..jaga diri baik ii tau"

"Eomma nak pergi mana?!! Jangan tinggalkan alice?!!" Alice mula menggenggam tangannya

"Eomma sentiasa berada di sisi clara sayang..eomma sentiasa perhatikan dari atas..eomma dah bahagia di tempat eomma sekarang"

"Kenapa eomma tak bawa alice sekali?!"

"Perjalanan hidup kamu masih panjang..suatu hari nanti kita pasti akan bertemu jua.. bahagia lah disana sayang.. carilah jalan kebahagiaan kamu di sana"

Tiba-tiba cahaya yang terang itu mulai semakin gelap...

"Eomma??"

"Eomma!!!"

Alice mendekati cahaya itu dan ingin memeluk ibunya..tetapi sayang...cahaya itu sudah hilang dari pandangan nya..

"Hiks e-eomma..." Teresak-esak tangisannya...

'aku tak boleh berhenti disini je...aku kene cari jalan keluar jugak' gumam hati alice..

Dan gadis itu mulai melangkah perlahan dan cuba menyentuh setiap objek yang berada di sekelilingnya...ini kerana waktu sudah semakin gelap,penglihatannya sudah semakin terjejas..

xxxxxxxxxxxxxx

My Sweet MafiaWhere stories live. Discover now