setelah tangisannya mulai reda.. alice kembali duduk di atas sofa yang berada dibilik itu..dan alice mulai terfikir sesuatu..
(banyak giler dipikirkannya)
'hrmm sampai bila aku nak ade kat sini..takkan aku asyik terkurung je kat dalam bilik..aku kene cari jalan untuk keluar dari tempat ni' bisik alice dalam hati..
*𝑨𝒅𝒆𝒏 𝒑𝒐𝒗*
Aden duduk di atas katil di biliknya.. dan tiba-tiba telefonnya berbunyi..
"haa..asal call aku? ade masalah?"
"boss.. taeyong kata nak jumpa boss di markas dia,kalau tidak dia akan hancurkan markas kita...
"lek ii sudah kita kan ade satu lagi markas rahsia.."
"taeyong kata jumpa malam ni"
"yahh aku tak-"
panggilan sudah dimatikan
"ini bangang jenis ape?bodoh ke?" marah aden
"kau tunggu kau!!" aden menendang meja di tepi dinding biliknya
"arhh!!auchh!!"
(bodoh gi tendang asal?)
mesti tertanya kan cam mana bilik aden...
*aden memang suka warna hitam sejak kecil...dan warna hitam memang kene dengan hidupnya yang gelap ini..cewahh*
aden pergi ke bilik alice untuk melihat apa yang dilakukannya..
bosan lah tu
*Alice 𝒑𝒐𝒗*
Alice sedang termenung memikirkan cara untuk keluar dari rumah ini.. sungguh membosankan..bahkan dia tidak tahu bagaimana khabar rakan kerjanya itu.. Jungkook dan Clara..
𝐤𝐥𝐢𝐤𝐤
bunyi pintu dibuka menyebabkan lamunan alice terberhenti..alice melihat siapa gerangan orangnya itu..
siapa lagi kalau bukan aden a.k.a Hwang jun-myeong...
"awak nak ape?"tanya alice
"saje nak tengok my kitty ni" evil smiles
"j-jangan nak macam-macam eh!!" gugup alice
*aden tersenyum melihat muka alice yang sudah ketakutan itu*
"a-aden s-saya ...saya nak balik..saya nak pergi kerja,jumpa kawan ii saya.."
muka aden sudah berubah menjadi serius....
"aku takkan benarkan kau pergi kerja..duduk je kat rumah ni..jangan nak lari.."
"tapi kenapa?awak bukan mak saya nak aturkan hidup saya!!"
"saya ade buat salah ape ke kat awak?!!kenapa awak kejam sangat tak bagi saya hidup dengan dunia luar!!"
"kau diam sebelum tangan aku hinggap kat muka kau..." aden cuba mengawal perasaan marahnya
YOU ARE READING
My Sweet Mafia
Mystery / ThrillerCerita ini akan update lambat ada yang sampai sehari/seminggu/ sebulan/ setahun Author juga seorang pelajar jadi tak ada masa sebab tu lambat Sorry cerita ini mengandung kebosanan yang teramat amat jadi sapa yang tak suka cerita yang bosan ni sila...