🧋Tarinaideoita🧋

65 4 0
                                    


Tein nyt kaksi isompaa ideaa joista voit kirjoittaa tarinan. Ideat ovat täysin vapaita, niitä saa myös muunnella, mutta muistakaa antaa creditit mulle!! Kommentoi jos käytät :3

Päätä nimet: A, B, C, D, E, F ja G.

Nimi: Haavehattaraa/Oma keksimä nimi

A on tulinen, päättäväinen ja tarmokas tyttö, joka ei pääse ikinä eroon haaveilustaan. Hän on elänyt kauan orpokodissa, eikä kukaan ole silmäillyt häntä päinkään, toisinkuin kiusaajat, jotka keksivät joka päivä uuden vitsin hänen värjätyistä hiuksistaan ja B:stä, lemmikkimarakatista joka osaa puhua. Pian lakaa A:ta kuitenkin jännittää, sillä on hänen (Päätä ikä)-syntymäpäivänsä, ja hän on pääsemästä orpokodin kiusaajista eroon! Mutta - uudelle omituiselle kasvatti-isälle, C:lle. Uusi isä omistaakin huvipuiston nimeltä Haavepuisto, ja A pääsee mukaan sen toimintaan. Pian sen meno ja meteli onkin A:lle arkipäivää. Vaikka isällä on vain vähän rahaa, eikä huvipuisto pärjää kovin hyvin, on silti molemmat henkeen ja vereen sen pitäjiä. Puistossa voi tutustua myös D:hen,  joka on vanha autoseppä, mutta silti korjattujen laitteiden veroinen. Herkuista huolehtii isompikokoinen ja tummatukkainen E, joka on kun äiti A:lle. Ohjelmaa ei pidä pitkään vaatia, jos F on kuulolla, nimittäin tämä lyhyet kiharat hiukset omaava A:ta hiukan vanhempi tyttö osaa vaikkapa heittää kärrynpyöriä ja voltteja. A:lla ei olekaan heidän ja B:n lisäksi muita ystäviä. A on haaveillut jo iät ajat omasta kioskista huvipuistossa, ja (Päätä ikä)-syntymäpäivänään hän saa lahjaksi tarvikkeet omaan kioskiin, ja ryhtyy tuumasta toimeen. Kun Haavepuisto avautuu pitkän tauon jälkeen, kun A huomaa pian että hänellä on pieniä hupivoimia, joista huvipuiston omat minikirjat taruilevat. Hän saa laitteiden puuhahmot puhumaan, ja herkulliset suuret hattarat, joita hän myy kioskistaan, muuttavat väriä A:n käsissä. Voimista on apua, mutta kun ne täytyy salata isältä, A:lle tulee vaikeuksia. Voiko A paeta omaan vanhaan haavemaailmaansa, ja onko puistossä käyvä söpö G vain höttöistä haavehattaraa?


Nimi: Autiotalo & Omenapuu/Etsiväryhmä S.P.A.R.K.L.E./Oma keksimä nimi

Sofia on suuri eläintenystävä ja luonto on hyvin lähellä hänen sydäntään. Heidän kodin viereisen aution talon vieressä on suuren suuri omenapuu. Se on seissyt siinä niin kauan kuin Sofia jaksaa muistaa, ja sen runko on todella paksu. Toisella puolella puuta asuu Pinja sekä Aaron. Yhtäkkiä autiotalosta alkaa kuulua ääniä, muttei Sofia näe ketään retkillään sen sopukoissa. Hän, Pinja ja Aaron perustavat ryhmän, joka tutkii autiotaloa. Eräänä yönä sieltä katoaa arvokas kristallikruunu ja nelikko joutuu todellisen arvoituksen polulle. Eräällä retkellä hylly meinaa kaatua etsivien päälle, ja he pakenevat ylös tammeen. Silloin kaikki selviää: Puussa on kadonnut kristallikruunu, johon autiotaloon muuttaneen Elinan lemmikkipapukaija Kim on tehnyt pesän, kun ei muuta löytänyt. He ystävystyvät Elinan, tämän enon ja tädin, ja Papukaija-Kimin kanssa, ja Elina sekä Kim liittyvät muuttohommien jälkeen etsiväryhmään. Heidän nimien alkukirjaimista tulee nimi S.P.A.R.K.L.E. Ja pian etsivillä on uusi arvoitus edessä! Suuri omenapuu aiotaan kaataa, mutta S.P.A.R.K.L.E. perustaa sen oksille puumajan, joka on heidän päämajansa. Samalla he hakevat hakemuksia, jotta saisivat mahdollisimman monta nimeä peittoamaan oudon pormestarin tekemän ehdotuksen. Jouluvalot, hieno puumaja, ja syksynlehtiväriloisto saavat ihmiset vakuuttuneiksi etsivistä, ja puuta ei viime tipassa kaadetakaan. Etsiväryhmä S.P.A.R.K.L.E. loistaa!


Toivottavasti inspiroiduit tai toteutat jommankumman näistä! Heipss <3

- Taikapapu

Inspiraatiota ja höpöttelyä!Where stories live. Discover now