13.

241 24 11
                                    

فضلًا تجاهلوا الأخطاء الإملائية.

٢٣نوفمبر٢٠٢٧

عاد تشان للمنزل بوجهة مرهق و شاحب و فور أن سمع صوت كارولين لم يستطع منع دموعه من الهطول عندما سمع كلٌ من كارولين و هوسوك صوته خرجا من المطبخ للاطمئنان عليه، مسحت كارولين يدايها و سرعت في الاقتراب منه ماسحة دموعه برفق "ماذا بكَ يا صغيري؟." بصوتها الحنون أردفت و لكن رده كان دفعها عنها بكل قوة "أبتعدي عني!!!."  "ماذا بك تشان؟!." أردف هوسوك ثم زادت نبرة تشان حدة "لما أنتِ كاذبة هاه؟!!."  نظرت له كارولين بإستغراب لا يوصف "في ما ك........." قاطعها صارخًا "هل تايهونغ هو والدي الحقيقي؟.." شعرت بنبضها يضطرب بقوة لا تحتمل و دموعها تتشكل 'لا لا لا لا تايهونغ لم يخبره لا." بدأت أنفاسها تتسارع و دموعها التي لم يراها أحد قبلًا في التشكل هي لم تكن جاهزة بتاتًا حاولت التحدث لكن غصتها منعتها بعد أن كرر سؤاله بنبرة تفوق سابقتها قسوة أردفت بصوت خافت يغلب عليه التعب "أ أسمع الحقيقة..." لم تكمل لأنه أردف "لم أعد أرغب بسماعها لإنني علمتها بالفعل!!أنتِ مجرد عاهرة و مخادعة!!!" كانت تلك أول مرة يرفع فيه هوسوك يده علي أحد في حياته و كانت الصفعة التي تلاقاها تأثيرها أقوي علي كارولين من تشان ذاته و أخيرًا أفرجت عن دموعٍ حبستها لسنوات أكثر من عدد أصابعك أيها القارئ. لقد وقعت علي الأرض لأن قدماها لم يتحملا الوقوف بدأ جسدها بالأرتعاش و هي تسنده بصعوبة علي كفيها و أنفسها متقطعة¹ و قد كان هذا مفجعًا لهوسوك. بينما تشان رحل صافعًا خلفه الباب بقوة؛و تايهونغ الذي كان في طريقه لمنزلهم بالفعل وجد تشان و هو في طريقه ركن السيارة و ذهب ليلاحقه.

_____________


1: الي كارولين مرت بيه ده أسمه panic attack و الي هو زي ما شوفتوا هستيريا عياط رعشة شديدة و بيبقى في صعوبة في التنفس و من وجهة نظر الي بيمر بيه زي كارولين كده الشخص بيبقى حاسس أنه دايخ و و مش عارف يفكر ولا عارف يقف و بيبقى مصدع بشكل لا يوصف و ممكن يفقد الوعي و يتعب بعدها و ده عن تجربة شخصية ففي حالة أن حد يحصله كده لقدر الله ميترددش بأنه أولا يغير وضعه لو قاعد يقف و لو واقف يقعد يوقف تفكير او يفكر اي أي حاجه random بالنسبة للرعشة فهو ده هيطول شرحه شوية أغلب الناس الي بيجيلها panic attacks بيبقوا فعليا mentally unstable  فإذا حسيت أنك كده حاول تستشير دكتور و لو الأهل من النوع الي مش بيقتنع في الكلام ده حاول تتواصل مع حد بيفهم في المشاكل الي النفسية ال commun زي الأكتئاب ، التوتر المفرط ، فرط النشاط و قلة الأنتباه ، عدم النضوج الإنفعالي...إلخ خالوا معاكم دايما حاجة زي stress ball تضغطوا عليها لما تتوترا أو تخافوا أو تزعلوا جامد الي بقوله ده مهم أوي بجد لو حسين بأي حاجة بتأذيكم أشتكوا و قولوا متترددوش أي أن كانت النتيجة متكتموش حاجة جواكم عشان متتأذوش أتكلموا مع أي حد حتى لو أنا شخصيًا! بس أهم شيء متتكتموش مشاعركم.


لَكِنَنا مَعًا || أيَتُها الطَبيبةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن