البارت التالت

1.8K 146 22
                                    

لا أُبالى
البارت الثالث 3.

شهد :كوكى الحقينى
كاميليا بخضه :فيه ايه يابنتى مالك!!

شهد ردت عليها وهى بتفتكر اللى حصل من شويه لما كيان قفل معاها صوت عشان مش عارفه تتكلم او ترد عليه كالعاده غير بردود مختصره وبرضو فضل يكتبلها كتابه وحتى الكتابه مش عارفه ترد عليه بأيه وكانت بتطول اوى فالرد على ماتفكر  فيه الاول ..وهو مستمر يسألها كل شويه ..
-شهد هو فيه ايه مالك
-انتى مش عايزه تتكلمى معايا؟

-كيان بيكلمنى وفيه كلام غريب ومش عارفه ارد عليه ولا عارفه اكتبله ايه كوكى انا ملخومه اوى ومكسوفه منه جدااا اعمل ايه ؟

كاميليا :ليه يعنى هو بيقولك الغاز ولا ايه؟!!

شهد :لا بيتكلم كلام عادى بس انا مش عارفه ارد عليه وكل اما اجى ارد عليه رد امسحه واقول يمكن الرد دا غلط وهو زعل
وفجاه سمعو صوت رسايل .تن .تن .تن .تن

شهد بصت فالتليفون وشافته كاتبلها ..شهد رحتى فين ..شهد نمتى ..شهد ..شهد بتعملى سين ومبترديش ليه !!
شهد لفت التليفون على كاميليا وهى بتمثل البكا وكاميليا ضحكت عليها وعلى لخمتها وقالتلها :يبنتى مالك فيه ايه اكتبيله معاك اهو كنت بشرب كنت باجيب حاجه..اكتبى اى حاجه وخلاص .
شهد :ايوه يعنى اكتبله ايه من دا كله اللى انتى قولتيه؟
كاميليا بغلب :قوليله رحت جبت ميه من التلاجه عطشت ...وفورا شهد كتبت كده ..
كيان رد عليها برساله :حبيبى بالهنا عقبال ماتشربى من يد حبيبك عند الحوض شربه لا تظمأى بعدها ابدا ..

شهد قرتها بصوت عالى وبصت لكاميليا واتكلمت بفرحه :لا دى انا عارفه ارد عليها ..وبسرعه كتبتله اللهم آمين وقالت لكاميليا عاللى كتبته

كاميليا ضربت بأيدها مقدمة جبينها وبصت لشهد وقالتلها ..ياغبيه قوليله انا واياك يارب
شهد ابتسمت ابتسامه بلهاء : اكتبها دلوقتى
كاميليا :مينفعش ياهبله ..

كيان : قوليلى بقا احكيلى عجبتك النهارده
شهد :اه
كاميليا وهى شايفه رد شهد عليه :قوليله كنت زى القمر ياغبيه

شهد بتكتب لكن هو سبقها وكتب وانتى كنتى زى القمر النهارده مكنتش قادر اشيل عينى من عليكى ..
شهد قرتها وبصت لكاميليا بصدمه :الحقى دا حرامى سرق الجمله بتاعتنا!! هنقول ايه احنا دلوقتى ؟
كاميليا بصتلها وهى جازه على سنانها :قوليله ميرسى دى عيونك الحلوين ..
شهد كتبت كده وهو رد عليها بكلمة حبيبي ..
شهد ورتها لكاميليا وهى بتهزلها دماغها بمعنى اقول ايه ؟
كاميليا ..متقوليش مش كل الكلام تردى عليه هو هيكتب دلوقتى ويفتح كلام ...وفعلا شهد شافته بيكتب ..

كاميليا وهى بتتاوب : انا قايمه انام بقا ورايا جامعه الصبح خليكى انتى هنا عشان انا عينى قفلت خالص ..

شهد بفزع :لا بالله عليكى ماتسيبينى مش هعرف ارد عليه انا ده
كاميليا بنرفزه :  شهد بجد انتى اوفر اووى ماهو كلام الولد عادى اهو يعنى مفهوش حاجه تستعصى على وحده جامعيه زيك؟!

 نوفيلا لا ابالي  للكاتبه ريناد يوسفحيث تعيش القصص. اكتشف الآن