Berita gembira diterima oleh Azrul sebaik sahaja dia menjejakkan kaki ke darat. Azrul dikhabarkan akan menimang cahaya mata pertama. Air mata kesyukuran menitis tatkala menerima khabar berita baik itu.Walaupun baru sahaja mendirikan rumahtangga, dikurniakan rezeki secepat ini adalah anugerah terindah dalam hidup Azrul dan isteri. Seringkali berjauhan semasa baru sahaja menikah, ia bukan menjadi alasan untuk Azrul sendiri mencuba untuk mendapatkan cahaya mata.
Ditambah pula dengan jarangnya mereka untuk bermadu kasih, tentunya moment2 yang ada sewaktu Azrul di darat digunakan sebaik yang mungkin. Tidak terlepas dari habit seorang lelaki normal, Azrul hanya seorang yang menjalani sahaja untuk melakukan seks. Lebih senang tidaklah terlalu meletakkan seks sebagai sesuatu yang wajib dia dapatkan setiap kali bersama isterinya.Namun seiring dengan berita gembira itu, sudah tentu dalam fasa awal kandungan Azrul takut untuk melakukan hubungan segama bersama si isteri. Disebabkan masih terlalu awal dan takut kandungan masih lemah yang akan mengakibatkan hal lain pula. Saat itu secara tidak langsung bergejolak nafsu jantannya apabila terpaksa menahan lagi walaupun sudah pulang dari berlayar.
_________________________________
"weyyy Mi.. nanti ada masa lepak laaa....
"kau tuu kalau kitaa naik darat jee terus balik kg..
".sesekali lepak2 laa dulu dgn kitaorg dekat sini....
Ajak Hisyam ke rakannya,Fahmi.."Aku bukan xnak lepak Syam....
"Tapi kau faham aku kan..hahaha..."Fahmi menjawab."sesekali kita lepak laa sama sama....
"Kira ON kann Miii!!??Tanya Hisyam untuk mendapatkan jawapan Fahmi."Errr....
"haa nanti apa apa aku roger kau !!"Singkat Jawapan Fahmi.Sudah menjadi kebiasaan bahwa apabila mereka sampai sahaja ke pelabuhan, Fahmi akan terus pulang ke kampung. Ini disebabkan oleh hanya dia sahaja yang masih belum berumahtangga di antara Hisyam mahupun Azrul.
Tapi kali ini semenjak Fahmi telah putus tunang tempoh hri, dia sengaja ingin menghabiskan masa beberapa hari di Kuala Lumpur sebelum pulang ke kampungnya Terengganu. Dia sendiri bercadang untuk santai-santai bersama rakannya tetapi hanya Hisyam sahaja yang free pada ketika itu.
Walaupun mereka bertiga rapat saat di atas laut, tetapi saat mereka di darat masa yang diluangkan bersama sangat sedikit malah ada suatu masa tiada sama sekali mereka berjumpa sehinggalah tarikh dimana mereka akan berlayar semula.
Pertunangan Fahmi yang terputus jua tidak diketahui oleh Azrul mahupun Hisyam. Mungkin terlalu peribadi buatnya untuk dikongsikan kepada rakan-rakan. Akan tiba waktu yang tepat untuk Fahmi menceritakan sendiri apa yang terjadi kepada mereka berdua.Begitu juga dengan Hisyam, dia tahu Fahmi pasti ingin bertanyakan lebih atas apa yang dia lihat tempoh hari. Namun dalam situasi itu, wajar saja Fahmi tidak mahu membesarkan keadaan dan mungkin sahaja dia tidak mahu persahabatan mereka jadi terganggu disebabkan hal2 remeh
sebegitu.Untuk beberapa hari kedepan Fahmi akan stay di hotel di KL. Hal ini sedikit dapat membantu kemurungan dirinya apabila pulang ke kampung. Dia tidak mahu mengingati apa yang telah terjadi untuk masa sekarang. Mungkin untuk beberapa harini ini dia akan meluangkan masa dengan rakan2 satu kampungnya yang merantau di KL. Tidak cuma itu, Hisyam juga ada bercadang untuk keluar lepak dengannya. Baginya ini lah waktu yang sesuai untuk dirinya meluangkan sedikit masa disini.
* * * * * * * * * * * * * *
Tepat Jam 8:30malam, Fahmi telahpun tiba di restoran yang di beritahu oleh Hisyam. Untuk kali pertamanya juga mereka lepak bersama setelah sekian lama berkerja di atas kapal dilautan. Tapi Hisyam tiba di situ hanya bersendirian tanpa anak dan isterinya. Namun itu tidak membuatkan Fahmi memikirkan hal yang tidak tidak terhadap rakannya itu.
Seperti biasa apabila berjumpa tentunya mereka akan membicarakan hal2 yang common. Tiada hal dan perkara yang serius yang ingin mereka bicarakan sehinggalah sesekali ada gurauan mengenai seks sesama mereka. Maka dari situ Fahmi mulai ingin bertanyakan kepada Hisyam atas apa yang telah dia lihat tempoh hari sewaktu di atas kapal.
"Syamm... aku ada benda laa nak tanyaa kau...
"Tapi kau jgn terasa hati pulak bila aku tanya..."Fahmi mulai menyuarakan soalan yang sedikit serius kepada Hisyam."Aihhh lain macam bunyinya tuu...
"Macam serius sangat soalan kau ni Fahmi..hehe" Jawab Hisyam sambil tergelak."Takda apa.. cuma aku nk tanya...
"Aku nak tanya,mamat kat dewan makan haritu masuk bilik kitaa... masa tuu ada kau dlm bilik..
"kenapa dia masuk dlm bilik kita.!?"Tanya Fahmi yang menginginkan kepastian sendiri dari Hisyam."Errr...
".aku ingat kau dah lupa soal tuu....."Jawab Hisyam dengan nada yang tenang."dia buat apa dlm bilik kita dgn kau.??"Tambah Fahmi kembali.
"..Buat lpas bill air aku Fahmi..."Spontan sahaja jawapan yang keluar daripada mulut Hisyam saat itu..
"Haaaa.??? Kau biar betul Syamm.???"Fahmi mulai terkejut dengan jawapan yang baru sahaja dia dengar.
"Slow slow laa kot iyaaa pun...."
"Chill...!! Benda sedap bro, layan je laahh...
"lgpun kita berlayar tu lama, kau faham2 sendiri laaah... hahahahahaa..."Hisyam tertawa kecil saat menjelaskan hal itu kepada Fahmi."Lama dah kee kau pakai dia.??" Soal Fahmi.
"Kau pun teringin kee.?? Hahahaha.."
"Kalau nak , aku boleh adjust kn..."Usik Hisyam kepada Fahmi yang sedang berada dihadapannya."Ishhh kau ni!! Kesitu pulak jawabnyaa..."
"Baru sekali broo.. Tapi boleh tahan jugak budak tuu...
"Kira xpenat laa tangan aku nak lancap sndrii..hahaha..."Balas Hisyam sambil berseloroh kepada Fahmi.Agak galak juga perbualan mereka saat itu. Hisyam mahupun Fahmi tidaklah menganggap hal yang mereka bicarakan itu suatu perkara yang serius. Masing2 juga sudahpun dewasa manakala Hisyam pula sudahpun mendirikan rumahtangga, jadi sudah cukup dewasa untuk jalan hidupnya sendiri. Fahmi juga enggan masuk campur hal peribadi Hisyam kerana tidak mahu bermusuh mahupun bermasam muka kelak.
Sempat juga Hisyam menceritakan sedikit dimana apa yng dia lakukan saat dia dan Mattew di dalam bilik dan itu membuatkan Fahmi agak tidak selesa dengan cerita2 itu. Dia yang tidak pernah terfikir hal itu, sudahpun disajikan hal2 sebegitu rupa oleh Hisyam.
Sementara itu, Hisyam yang sudahpun berterus terang dengan Fahmi terasa lega. Tiada apa yang perlu dia sembunyikan daripada kawan2 nya saat di atas kapal. Mungkin sahaja setiap lelaki berbeza cara untuk melepaskan nafsu mereka sendiri. Mana tidaknya, saat mereka berlayar dalam tempoh yang agak lama tentunya sebagai lelaki ditambah pula seorang suami, tentunya akan teringat saat2 berasmara dengan si isteri. Setidaknya ada mulut di atas kapal itu yang boleh membantu melunaskan hajatnya tanpa susah payah mengeluarkan dengan tangan sendiri.
"Mii..! apa2 nanti roger aku...
"Mana tahu kau nak try mcam apa aku rasa...hihi"Hisyam menepuk bahu Fahmi yang sedang menunggunya diluar restoran."Hushhhh !!!!
"Yg bukan bukan laah kau nii Syam.!!"Berang Fahmi saat disakat oleh rakannya itu..Dalam masa bersamaan entah kenapa Fahmi teringatkan apa yang pernah dia lakukan dahulu bersama teman wanitanya dan tiba tiba terbayang cerita dari Hisyam tadi.
"boleh tahan dia sedut batang akuu Mi.. Fuhh.!!"
Gulpppp ..!!! Fahmi meneguk liurnya lalu beransur dari restoran itu...•••••B E R S A M B U N G•••••
YOU ARE READING
Pelayaran Sang Jantan
FantasiaMenyingkap kisah seorang pelayar yang bertugas di atas kapal besar dimana acap kali terasa 'sunyi' dek berjauhan dengan orang yang dia sayangi. Perdebatan emosi dan batin di dalam diri tatkala seringkali terpaksa berenggang bersama isteri membuatka...