~Max~
Ik hoor mijn wekker af gaan en sta op. Nadat ik me heb aangekleed, loop ik naar beneden en ga eten. Ik kijk nog op mijn mobiel en zie dat ik een appje van Sofie heb gekregen.
Sofie: Heyy Max, we hebben het eerste uur vrij.
Max: Nice! Zin om te chillen bij mij??
Sofie: Ja is goed!! Waar woon je?
Max: Kievietlaan 3.
Sofie: ik ben er over 5 minuten!5 minuten later gaat de bel, ik ren naar de deur en laat Sofie naar binnen.
'Hey Sofie.'
'Hey Max. Alles goed.'
'Ja zeker. We hebben eerste uur vrij en jij bent hier.' zeg ik.
Nadat we nog een half uur bij Max gezeten hebben, fietsen dan naar school.
'Wat hebben we het eerste uur?' vraag ik.
'Vrij.' antwoord Sofie sarcastisch.
'Erg grappig Sofie. Je weet wat ik bedoel.'
'Ja sorry haha, we hebben volgenmij wiskunde.' zegt ze. Ik kijk Sofie nog even aan voordat we het schoolterein opfietsen.
We lopen naar het wiskunde lokaal en gaan naast elkaar zitten.
'We gaan deze les extra oefenen met dit hoofdstuk voor de toets van woensdag.' Zegt meneer Hoekels. De klas zucht maar gaat al snel aan de slag. Meneer Hoekels komt onze kant op lopen.
'Sofie en Max, zouden jullie anders in het kamertje van de leerlingbegeleiding willen zitten, dan kan Sofie het extra uitleggen, omdat je nog niet met dit hoofdstuk gewerkt hebt.' zegt meneer Hoekels.
'Ja is goed.' antwoord Sofie. We staan op en lopen naar de leerlingbegeleiding.
'Waar gaat het hoofdstuk over?' vraag ik als we in de kamer zitten.
'Pythagoras, driehoeken enzo.'
'Wow, dat hadden we op mijn vorige school niet eens.' zeg ik verbaasd.
'Raar. Waarom zat Mick trouwens wel al hier op school en jij niet?' vraagt Sofie.
'Ik deed Mavo op een school waar ze geen Havo klassen hadden, maar ik mocht naar Havo dus nu zit ik hier.' antwoord ik.
'Oh nu snap ik het. Zullen we beginnen?'
'Ja is goed.'
Na drie kwartier uitleg snap ik het en lopen we weer terug naar het wiskunde lokaal.
'Wist je nog onze eerste ontmoeting, in het schoonmaakhok' zeg ik als we er voorbij lopen.
'Ja het was best raar. En het was gisteren.' zegt Sofie lachend.
'Owja tuurlijk. Het lijkt alsof ik je al veel langer ken. Dat komt vast door jou, als ik naar je kijk, lijkt de tijd sneller te gaan.' zeg ik.
'Awh Max, doe niet zo romantisch. Hahah.' zegt Sofie lachend.
~Sofie~
Net als we het lokaal binnen willen lopen, wordt de deur van binnen opengemaakt en botst de deur tegen mijn hoofd. Ik zie zwarte vlekken voor mijn ogen en val flauw. Met een harde klap val ik op de grond, het laatste wat ik hoor ik Max die mijn naam roept....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Uh ja vergeleken met het vorige hoofdstuk, is dit echt een kort hoofdstuk, maar ik wilde eindigen met een cliffhanger dusja ;)
-wat denken jullie dat er met Sofie gaat gebeuren?
~like
+
~comment
=blije ikKuss Lynn
JE LEEST
Zijn broer, de Badboy #1 #wattys2016
Lãng mạn"Simpel, je bent de verkeerde jongens tegengekomen, Sofie." "W, wat bedoel je?" stotter ik. Door angst omvangen sta ik nogsteeds op dezelfde plek, bewegen lukt niet meer. "Je bent gewoon de verkeerde jongens tegengekomen. Weet je eigenlijk wel wie...