🌹Seyda Muhammed Konyevî Hazretleri, 1942 yılında, Mardin ilinin merkeze bağlı Konaklı köyünde doğdu Konya sivil Havaalanı yakınında bulunan Reyhanî mahallesinde, Allah -u Zülcelal'in emir ve nehiylerini anlatmak suretiyle,insanların dünyada ve ahirette kuruluşlarına vesile olmaktadır Sevenleri arasında " seyda" namıyla tanınmıştır.Seyda Muhammed Konyevî Hazretleri, anne tarafından Hz Ömer Radıyallahu anhunun soyundandır. Dört yaşında iken, kur'an-ı kerim'i ögrendi ve hatmetti. İlim ögrenmeye ve çeşitli maharetler kazanmaya başladı.
Seyda Muhammed Konyevî Hazretlerinin keskin zekasiı, bir çok kimsenin dikkatini çekmişti. Akrabaları onun okuyup ögretmen olmasını isterken, o, ilim ugruna bir medreseye yerleşti.
Medrese günlerinden bahsederken şöyle buyurmuştu:" O günlerin tadı bambaşka idi. İlim ve din aşkı bizi öyle sarmıştı ki; eve geldigim zaman, akrabalarımız, ' İlim ve din aşkından deli olacaksın!' Diye üzülürlerdi."
Hocalarından birisi onun için
"yalnız o, talebeligin hakkını veriyordu." buyurmuştu.Seyda Muhammed Konyevî Hazretleri, Muhammed Diyauddin Hazretleri' nin torunlarından Molla Takyeddin' in halifesi Molla Abdulbaki ve Seyda süleyman banihi'den de ilim tahsil etti.
Bu zatlardan başka, bazı alimlerden de ders aldı. Son olarak, Gavs-ı Bilvanisi' nin ( Seyyid Abdulhakim el- Hüseynî) halifelerinden seyda Şeyh Abdussamed-i Ferhendî Hazretleri'nin yanına geldi. Onun yanında bir yıl kaldıktan sonra, zahiri ilimlerden ( medrese egitimi) icazet aldı. Daha sonra, Seyda Şeyh Abdussamed-i Ferhendî Hazretlei, güzel ahlakından dolayı onu kızıyla evlendirdi.
Bir süre sonra köyüne döndü. O zamanlar, dayısı köyün imamı idi.Dayısı görevden ayrılınca köy halkı Seyda Muhammed Konyevî Hazretlerine, imamlık yapmasını teklif ettiler. Kendi köyü olması sebebiyle, ilk önce kabul etmek istemedi. Ancak çok ısrar üzerine onlara iki şart koştu; birincisi, çalgılı dügünlerin terk edilmesi ve kadınlarla erkeklerin bir arada oynamamaları. İkincisi, beraberinde getirdigi talebelerin, bakımının üstlenilmesi. Köylüler bu şartları kabul ettiler. Orada küçük bir medrese yaparak üç yıl ikamet etti.
Üç yıl sonra, kendi tabiriyle
" oradaki nasibi bitti".
Köylülerden biri, dügünü çalgılı bir şekilde yapınca, oradan ayrılmak istedi. O sırada Gavs-ı Bilavanisî vefat etmiş ve oğlu Seyyid Muhammed Raşid Hazretleri, insanlara Allah-u Zülcelal'in emir ve nehilerini anlatmak suretiyle irşada başlamıştı.Seyda Muhammed Konyevî Hazretleri, Seyyid Muhammed Raşit Hazretlerinin daveti üzerine, menzil köyü'ne geldi. Yirmi yıldan fazla, Seyyid Muhammed Raşit Hazretlerinin yanında kaldı ve hizmetinde bulundu. Bir yandan talebe yetiştirirken, diger yandan ilmi çalışmalarını derinleştirdi. Seyda Muhammed konyevî Hazretleri, o günleri anarken, "keşke bütün ömrümüz onun hizmetinde geçseydi." buyurmuştur.
Bazı insanlar Seyda Muhammed konyevî Hazretleri'nin, bazı nedenlerle oradan ayrılma söylentisi üzerine, Seyyid Muhammed Raşit Hazretlerinin şöyle dedigini nakletmişlerdir:
"Ey Molla Muhammed! Senin Menzil'den ayrılman, benim yüz ölümüme bedeldir. Ben bulundugum müddetçe burada olacaksın. Benimle geldin benimle gideceksin."Asrımızın büyük islam alimlerinden olan Seyda Muhammed konyevî Hazretleri, Seyyid Muhammed Raşit Hazretlerinin vefatından sonra bir yıla yakın teberrüken Menzil'de kaldı. Daha sonra Seyyid Muhammed Raşit Hazretlerinin, zamanında vermiş oldugu işaret üzere, konya'ya hicret etti.
konya'da, insanlara Allah-u Zülcelalin emir ve nehiylerini anlatmak ve eser vermek suretiyle, onların dünyada ve ahirette saadete kavuşmalarınına vesile olmaktadır.🌹
📗Kitabın tamamı alıntıdır📗
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÜLDESTE
Spiritual💕Bir kişi hasta olsa doktora gider, doktor tedavi eder ilaç verir, O hasta ilacı içer şifa bulur . Aynı bu şekilde ALLAH dostlar'da kalbin doktor' larıdırlar onların sözü insanlara şifadır. - Bir çocuk şu duvarda yılan var dese, tam inanmasalar bil...