🌺 1. Bölüm

54 18 10
                                    

🌺Aziz ve Şerefli Olmak İsteyen Allah'a İtaat Etsin🌺

🌺Hepimiz görüyoruz, biliyoruz her insan dünyada aziz olmak için gayret gösteriyor. Herkesten daha önemli, herkesten daha üstün, herkesten daha şerefli olmak için gayret gösteriyor, bunu görüyoruz biliyoruz. İman eden kişilerin de aynen o şekilde hem daha ziyade ahirette de şerefli ve aziz olmak istemesi lazımdır. Çünkü o bakidir, ebed'ül ebeddir, hiç bitmiyor.

Dünya geçicidir, öyle olduğu halde herkes dünyada aziz ve üstün olmak istiyor. Ahiret ise ebedi olduğu için herkesin daha fazla gayret göstermesi lazımdır. Bunun çaresi de o Aziz olan Allah-u Zülcelâl'e muti olmak, itaat etmektir.

Allah-u Zülcelâl'in emir ve nehiylerine muti olduğun yani itaat ettiğin zaman sen de aziz olacaksın. Allah-u Zülcelâl'e razı olacağı şekilde ibadet ettiğin zaman, yasaklarından sakındığın zaman, o Aziz olan Allah seni hem dünyada hem ahirette aziz ve şerefli yapar. Çünkü herkes, her şey onun elindedir.

Dünya, ahiret, cennet, cehennem her şey onun elinde olduğu için ona itaatte bulunduğun zaman ibadette bulunduğun zaman Allah seni hem dünyada hem ahirette aziz ve şerefli yapar. Herkes bunu istiyor, son derecede bunun için gayret gösteriyorlar, bunu görüyoruz. Böyle olduğu için çare, sen Allah-u Zülcelâl'e, o Aziz olan Allah'a ibadette bulunduğun zaman seni hem dünya hem ahirette rezillikten kurtarır, her türlü zilletten uzak bir şekilde aziz ve şerefli yapar, inşallah.

Bu konuda Allah-u Zülcelâl şöyle buyuruyor:

"Kim izzet ve şeref istiyorsa, bilsin ki, izzet ve şerefin hepsi Allah'ındır. O'na ancak kelime-i tayibe (doğru ve güzel olan zikirler, kelamlar) yükselir. Onları da Allah'a amel-i salih ulaştırır." (Fatır, 10)

Demek ki izzet Allah'a aittir, Allah'ın elindedir. Bütün insanın şerefi izzeti hem dünya hem ahirette Allah'ın takdiriyledir, Allah'ın lütfuyladır. Allah'ın yanında izzet vardır.

Yani anlaşılıyor ki kim izzeti, şerefi isterse yanında bütün izzet şeref olan Zat'a itaat etmek, ona ibadet yapmak, ondan istemek lazım. Bütün bu istediklerimiz O'nun yanında olduğu için O'ndan istemek lazım.🌺

Âllâhümme salli alâ Muhammed.

GÜLDESTE Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin