yedam

86 6 3
                                    

.

.

.

Trowback..

"Asahii.. tidur awall jgn tidur lambatt!!"jerit Mama asahi..

Asahi tidak bals.. jadi mama dia ingat dia sudah tidur..

Papa asahi serabut melihat bil bil yang pelu dia bayar..

Menjadi warga asing di negara ini memang susah.. bnyk menda durang kena bayar..

Mama asahi urut bahu ayah dia lalu berkata..

"Kita balik jepun saja la.. dekat sanaa kita dh de syarikat dgn rumah sendiri"kata mama asahi..

Papa asahi diam lama.

"Tapi.. asahi masih sekolah.. dan yuran sekolah dia disponsor khas..kalau kita balik jepun.. kita kena bayar balik sebagai syarat.. sekolah asahi tu sekolah bagus.."kata papa asahi..

"Ye saya tau.. dari tgok syang kerja berat macam ni.. kan lebih selesa kalau kita duduk jepun"

"Ye..tunggu asahi tamat sekolah kita balik jepun..biar asahi belajar dekat kolej di jepun"balas papa asahi..

"Semua sbb asahi kan.. kalau tak kita dh boleh hidup senang di jepun kan"kata mama asahi lalu mengeluh pnjng..

Asahi yang degr dari mula perbualan ibu bapa dia segera ke bilik dia..

Perasaan serba salah menyelibungi diri nya.

Satu satu terjadi.. kalau bukan sbb dia yang terima belajar dekat sini.. mesti dia tak hadap smua ni .

Keadaan mental dia makin merosot.. otak dia semakin kusut..bnyk kali dh asahi cuba untuk bunuh diri..tapi selalunya niki ade..

Otak asahi mula bising..macam macam menda bukan bukan menghasuti pemikiran dia..

Jantung dia mula berdegup laju.. tangan dia sejuk dan mengigil..

Tapi wajah dia tetap poker..

Asahi.. memang sangat hebat menyembunyikan sesuatu..

Sampai kan perasaan dia pun org lain tak tau..bila masa dia berguka dan gembira..

Dia banyak meluangkan mana dgn melukis untuk meluahkan perasaan dia..

Asahi menyumbat telinga dia dgn earphone..

Lagu mendiang yedam diputar kan..dgn berharap dia akan berasa lebih baik..


Imbasan memori bermain di pikiran dia..

Beberapa jam sebelon yedam di langgar..

Asahi sempat main kan instrument untuk lagu ni sambil si yedam nyanyi depan dia..

Haruto hanya mendengr.

Si junkyu record guna kamera dia...

Selesai yedam nyanyi..dia tersenyum lebar.. "amacam lepas tak kalau aku nak join YG?"soal yedam..

"WOAH YEDAMM..GEMPAK.. NI BKN SETAKAT YG NYAH..SM HYBE JYP PUN LEPAS"Puji melebih di junkyu..

Yedam tersenyum lebar..

"Aku suka lagu ni.. kau send yang ni jela"kata asahi..

"Betul tu"haruto setuju dgn asahi..

"Woah yedam muda muda dh berbakat~~"junkyu fanboying terlebih dose..

Mr Park S1&S2Where stories live. Discover now