.
.
.
.
Cahaya siang menyapa wajah mulus milik san..dia masih lgi lena kepenatan semlam..
Seonghwa, dia dh menghilang sejak awal pagi tadi.
San pun terjaga..melihat sekeliling mencari seonghwa..tapi bayang pun tak ada...
San menyepi dia menarik selimut menutupi seluruh tubuh dia..hati dia berasa sakit..tak cukup itu badan dia..bawah dia pun kesakitan..satu badan dia sakit... Disebabkan itu san menangis..
Sungguh dia rindu nak pulang ke rumah... Apa lah khabar keluarga dia sekarang... Adik dia?.. mesti dh habis sekolah kan?..
Tangisan san terhenti bila dgr pintu bilik dia terbuka dan dikunci..
"Seonghwa?" Bisik hati kecil san.
Dia pura-pura tidur..
"S-san!!"panggil seseorg dalam berbisik..
Eh..
Tu bkn seonghwa!!
Changmin!!
San keluar kn kepala dia..
"San..g-gwenchana?"soal changmin serba hitam seperti seorng penculik..hnya mata dia kelihatan.
San angguk perlahan.. dalam masa yng sama di risau perkara semalam berlaku dekat changmin.
"Changmin.. pergi sebelom seonghwa dtg"kata san lalu toleh ke arah lain.
"Seonghwa tak ada seminggu..."changmin duduk di katil san..
"Gi mana?"soal san..
"Hongkong...ada urusan bisnes"balas changmin.
"Knp kau kat sini?"soal san.
"Nk tgokkn kau"balas changmin.
"Kau tk takut ke?"soal san lagi.
"Tak"balas changmin.
San menyepi..
"Mari aku tolong kau gi tandas?"kata changmin.
"Tak yah"balas san.
"Jom la.. kau tu sakit.."katanya lagi.
"Aku boleh jalan sendiri"kata san
Changmin menyepi..
"Kau tak takut ke seonghwa tau?!"soal san sambil memandang changmin
"San..kalau boleh..aku nak bawak kau keluar dari tempat ni"kata changmin.
"Macam la boleh"kata san
"Kan aku kata 'kalau boleh' "balas changmin dgn wajah mendatar.
"Jom mandi"kata dia.
Belom sempat san nak balas. Dh si changmin angkat san sekali dgn selimut bawa dia ke bilik air lalu letak dalam bath tub.
San terkebil.
"Ha mandi la.."katanya..lalu keluar dari tanda tersebut dan menutup pintu.
Tanpa bnyak bunyi..san pun bersihkn tubuh dia..
Sementara si changmin panggil maid suruh kemas apa yang patut dgn sediakan pakaian dgn sarapn untuk san.
Setelah itu dia keluar dari bilik san.
San keluar dari bilik air dgn semua tersedia.
San merebahkan diri dia menyiarap atas katil.
Sarapan di meja ditatap kosong.. langsung tak ada seleraa untuk menjamah makanan tersebut dgn sakit tekak dia... Entah apa yg lakukan seonghwa semalam..
YOU ARE READING
Mr Park S1&S2
Mystery / ThrillerPark seonghwa lelaki yang terlalu obses dengan ex dia, namun dalam masa yang sama terdapat pembunuhan misteri yg berlaku.. Siapakah pembunuh?..