Feelings
"Haih.. lama do Mikey.. kene rejek ke?" - Sanzu
"Entah la.. maybe tak kot positive diorang date or something.." - Rindou
"Something? Uhmm sus~" - Sanzu
"Uuuuu tapi tak kot.." - Rindou
"Entah tak tau.. Ran mana lak" - Sanzu
"Ran kan tolong bawa kereta miss Y/n gi rumah dia lupa eh?" - Rindou
"Oh ya mana tau Ran gi cari awek :v" - Sanzu
"Lantak la orang tua tu janji dia bahagia." - Rindou
"WEYH HAHAHAHAHAHAHAHA!" - Sanzu
"Abang aku kan hensem.. even dah tua HSHSHSHHS" - Rindou
"Haah gak kan :v" - SanzuRindou dan Sanzu tengah baring atau duduk kat sofa sambil bosan tak tau nak buat apa. Koko n Kakucho tengah buat kerja diorang manakala Mochi n Takeomi dah balik rumah. Maklum membe dah kawin ada anak lagi tu astu Takeomi kena tolong anak dia dalam sesuatu.
"Sanzu, Rindou thanks doakan aku." Mikey dengan muka blushing dia bergegas masuk dalam office dan terus masuk dalam bilik tidur dia yang dalam office dia tu.
"Mikey ke tu?" - Sanzu
"Mikey la sapa lagi" - Rindou
"Tapi- bila masa kite doa-" -Sanzu"Patut la girlfriend kau sendiri dan penat layan kebodohan kau.." Rindou pergi ke dapur untuk buat balik kopi dia yang dah habis. Sementara Sanzu tengah blur kenapa Mikey tiba tiba tersenyum besar dengan muka blushing dia tu. "Sanzu.. kau high eh?" Rindou duduk balik sebelah Sanzu dan Sanzu bagitau ya dia high.
Koko n Kakucho baru siap dengan kerja diorang.
"Koko.. ni last document yang kite kena sign kan?" - Kakucho
"Haah.. ahh.. leher aku penat.." - Koko
"Kalau macam tu jom la gi minun kopi ngan Sanzu n Rindou." - Kakucho
"Haa jom jom." - KokoKoko dan Kakucho tak terkejut la nampak Sanzu n Rindou duduk terbalik di sofa sambil main game Mobile Legends dan mengumpat pasal beban beban team dalam team diorang dan tank yang tak boleh harap plus buta map tak tau nak tolong orang yang retreat tapi malah dia kerja mati jak.
Fyi based on true story dan sejak tu author give up main mobile legends :) *jangan tanya rank apa tapi tak silap rank elite master maybe.. lagi pon dah lama like 2 tahun lepas eh- ke tahun lepas aku last main.. entah la tak ingat :v
"Korang buat apa?" Koko tanya Rindou dan Rindou jawab diorang main Mobile Legends. Sedar tak sedar diorang main game tiba tiba Ran datang tak cakap apa apa terus masuk office dia. "Dah masuk setan dah ni.." Rindou mengumpat kelakuan abang dia tu. "Semua taken aku, Koko n Kakucho ni sapa nak" Rindou tengok Sanzu yang tengah chat girlfriend dia sambil senyum senyum. "What.. dah la nak masuk office k bye singles~"
3 days later
"Y/nnnnn! Bila kau nak jumpa Mr black card tu lagi? Avoid dia sana sini.. kesian aku tengok.." Rooro datang dari belakang kau dan bagi bun favorite kau. "Tak boleh la.. aku.. malu.. kau tau kan.. aku mana pernah main dating dating cegini... Rasa awkward do.." Rooro lempang kepala kau dan bawak kau masuk dalam office. "Y/n... Dating ni.. senang.. kau tak perlu risau.. jangan lepas kan peluang.. kau suka dia dan dia pun suka kau.. just take the chance okay? Before dia dah give up ngan kau.. tu je Y/n.. tapi bAGi aku senang lagi tuna-" Kau tutup mulut Rooro sebelum Rooro habiskan ayat terakhir tu.
"Kau cakap senang la ni.. 'Abe Ran' kau tu? Ingat.. mentang mentang dah datang number dia astu kenal kenal dalam 1 hari terus bawa dating..." Rooro dengan muka bangga dia bagitau kau "Alah.. Y/n.. kau cakap awek Australia kan cepat laku so.. lagi pon Ran kata dia dah lama tau pasal aku since aku ni membe kau tsk.." Rooro duduk di atas meja sambil flex dengan kebanggaan menjadi kawan baik kau.
"Tak sangka gak kan.. kau ingat Ran tu Mikey sebab dia tak gel rambut dia dan bila kau sapa dia tengok tengok tu Ran... Astu kau cakap kau suka dia n nak mintak number.. wow.. hebat gak eh kau Rooro.." Rooro terbangkan duit dia acah duit tu turun dari langit. "Duit aku." Astu kutip balik.
"So.. aku dapat message dari Mikey pagi ni.. kata nak introduce aku kat someone.. tak tau la siapa astu dia kata kalau nak bawa kau sekali pun tak pa sebab kau pun kena tau orang tu jugak.." Lepas dengan apa kau cakap mata Rooro terus bersinar terang dan tanya kau "bila?" "Esok.. but.. aku boleh percaya kau kan? Aku tak nak susah kan kau.." Rooro rasa tersentuh dalam hati dan peluh kau. "Ala.. aku kan kawan baik kau.. even kau coma ke or kau tiba tiba cacat ke or kau mampus ke.. aku still kawan kau.. kalau aku terlupa kau kan lepas kau mati.. don't worry kau datang je dalam mimpi aku.. astu jadi hantu biar aku tak berani lupakan kau.." Kata kata Rooro tu baik tapi sangat menyakitkan hati kadang kadang.
"Jadi.. esok kau free?" - Y/n
"Of course la maklum nak jumpa Ran gak~" - Rooro"Hmm.. bagus la tu.. nowwwww SAMBUNG BALIK KERJA KAU AKU TAK NAK MATI SEBAB BUAT KERJA KAU YANG BERLAMBAK TU." Y/n duduk di meja dia dan Rooro pun duduk di meja dia balik lalu sambung buat kerja dia as kau suruh.
YEAYYYY TAK LAMA GI CERITA NAK HABES!! FINALLY!! AKU JUST NAK CEPAT HABIS KAN BUKU NI ASTU BUAT BUKU BARU~ HSHSHSHSHSHHSSHHS💋🆒
YOU ARE READING
Why me? || Sano Manjiro
FanfictionTokrev fanfic in Malay :D Y/N ialah Doctor biasa yang selalu busy dengan kerja dia. One day Y/N terjumpa lelaki yang hampir cuba bunuh diri di langgar oleh Y/N Bonten Mikey x Reader *Dead character as in the manga :) it's only about Bonten and may...