Secret Admire | AiAra

16 5 0
                                    

Haisya melemparkan kotak hadiah itu. Dia menyelesakan diri di atas sofa. Termasuk yang dibaling tadi, dia dah dapat lebih kurang 10 hadiah tidak bernama.

You are good enough to me

From: KI

Itu saja yang ditulis di surat berisi kata-kata semangat itu. Puas dia memikir siapakah yang bernama KI itu.

"Pergh harini dia bagi kau kek." Balqis kawan baik Haisya berkata. Kek itu dibawa keluar dari kotak tersebut.

Haisya melihat sejenak. Memang itu kek kegemarannya. Kek cheese.

"Kek, coklat, baju, bunga semua dia dah bagi. Beruntungnya kau. Beruntung jugak aku sebab dapat habiskan makanna ni semua." Balqis tersengih.

"Banyaklah kau punya untung. Rimas kau tahu." rungut Haisya.

Balqis mencebik. Kek cheese itu dipegang lalu dibawa bersamanya ke sebelah Haisya.

"Kau patut bersyukur tau. Kau bukan saja ada peminat tapi dapat banyak benda dari peminat kau tu. Untungnya kau, aku ni nak tunggu orang suka dekat aku macam tunggu ayam jantun bertelur je..." Balqis berkata perlahan.

Haisya memandang sahabatnya itu. Aik kecewa ka Balqis ni?

"Dah, tak yahlah sedih-sedih. Takkan benda ni pun kau nak sedih." pujuk Haisya lalu tangannya menepuk perlahan belakang badan Balqis.

Balqis tersengih. Dia saje je nak test kawan dia ni. Alhamdulillah tak lupa diri Haisya ni. Selalunya orang yang ada peminat ni akan sombong je.

"Jom pergi makan. Aku belanja,"

• • •

"Kau ni dah tahu tak boleh habis nak jugak order banyak macamni..." tegur Haisya. Dia mencekak pinggang memandang Balqis yang sedang tersengih tidak bersalah.

"Bukannya aku membazir pun, tengok aku bungkus. Kan dah jimat tak perlu masak untuk malam ni," Balqis mempertahankan diri.

Haisya mencebik. Pandai pulak Balqis menjawab.

"Eh aku nak pergi tandas ni. Kau pegang kejap..." Balqis terus menyerahkan dua plastik berisi makanan tadi kepada Haisya.

Haisya yang jelas tidak bersedia itu hampir saja melepaskan plastik makanan di tangannya. Mujur saja dia dapat mengelakkan perkara itu berlaku.

"Jangan lama sangat." Haisya sempat menjerit kepada kawannya yang sedang berlari ke tandas awam. Nampak tak tahan sangat je tu.

Haisya berjalan ke hulur ke hilir mencari bangku untuk duduk. Dia akhirnya ternampak sebuah bangku yang boleh didudukinya di sebelah jalan.

Tanpa disedari, ada sebuah kereta yang laju ke arahnya. Kaki Haiya seperti digam, tidak mampu bergerak dari situ. Matanya memerhati kereta yang sedang dipandu laju oleh seorang lelaki itu.

Haisya menutup mata. Bersedia dengan segala kemungkinan yang akan berlaku.

"Argh!" aduh Haisya perlahan. Badannya seakan dirempuh dengan seseorang. Haisya pantas membuka mata mencari orang itu. Dapat dilihat seorang lelaki berpakaian serba hitam, bertopeng muka hitam dan bertopi hitam yang sedang cuba untuk bangun.

Lelaki itu jelas terkejut apabila mendapati Haisya sedang merenung ke arahnya. Dia pantas membetulkan mask yang dipakai.

"Awak ok?" tanya Haisya. Dia mengeluh perlahan. Disebabkan kecuaiannya, orang lain pula yang menjadi mangsa.

Lelaki itu mengangguk lalu terus bangun seperti tiada apa yang berlaku. Dia merenung Haisya. Lama sebelum Haisya sendiri yang berdehem perlahan.

"Awak siapa?" Haisya bertanya lagi.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 03, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cerpen The AWhere stories live. Discover now