PART 1 - SUET LIN

21.2K 92 2
                                    

Suet Lin berumur 29, adalah seorang amoi yang tipikal, yang memang cina secina-cinanya. Datang dari keluarga yang sederhana, keputusan akademik yang baik, tetapi tidak begitu fasih berbahasa melayu, oleh itu pelajaran dilanjutkan di university swasta.

Badan amoi ini agak ramping, tetek kecil B cup, bontot berisi tetapi flat. Setiap minggu bersenam demi menjaga berat badan, makanan juga dijaga rapi.

James adalah boyfriend Suet Lin. Budak Cina yg agak kacak dan berada. Memandu kereta Mercedes, dan amat sayang kepada Suet Lin.

Suet Lin bekerja disebuah syarikat logistik, management syarikat tersebut kebanyakkan adalah orang cina, manakala bawahan ialah melayu yg melakukan penghantaran.

Disebabkan dia antara amoi yg paling muda dan cantik di syarikat itu, Suet Lin selalu menarik perhatian lelaki2 di sana. Terutamanya Kamal, yg merupakan seorang despatch di sana.

Kamal hanyalah budak biasa, nakal masa disekolah, jadi akamedik tidak berapa bagus, tetapi rajin bersukan, jadi badan agak sasa. Berkerja di syarikat dengan gaji yg agak rendah, dan duduk di rumah bujang bersama beberapa lg budak despatch.

Setiap hari semasa ke office, Suet Lin perlu melalui bahagian despatch, dimana kebanyakkan budak2 melayu sana akan memandang dan cuba menarik perhatian Suet Lin dgn cara2 seperti memanggil amoi amoi, bersiul peeweet, atau memberi salam. Suet Lin biasanya membalas dengan senyuman manis, dan ucapan Good Morning. Apa yg tiddak Suet Lin tahu ialah budak2 despatch semua menggilakan amoi ini, memang dah lama gersang dgn Suet Lin.

Kadang2 mereka bergurau kasar dgn menyebut "Moi, jom kongkek moi" atau "Moi mari kulum kote" tetapi disebabkan dia tidak begitu faham bahasa melayu, dia hanya senyum. Semua budak2 tergelak kuat, dan Suet Lin hanya mampu tersenyum dan tidak tahu maksud sebenar apa yg telah disebut. Antara yang paling kuat menyakat ialah Kamal. Memang semua budak2 tahu kalau diberi peluang, Kamal akan menjadi orang pertama yang akan menerkam Suet Lin.

Suet LinWhere stories live. Discover now