BABY HORSE

15 0 0
                                    

"The fevers fuc- running , feel the heat between us two ! I'm gon' ride i'm gon' ride......" nyanyi Naura sambil menuruni tangga. Kelihatan mama kesayangannya yang sedang bermain bersama Kalisha di ruang tamu.

"Ehh Kalisha tengok aunty Naura kamu tu . Happy je tu~ ada apa-apa ke, hmm? kedengaran suara Puan Maryam sedang mengusik anak tunggalnya itu. 

Naura tersengih mendengar usikan mamanya itu. Lalu mula membuka kata " hari ni Naura bangun awal. Itulah happy tu kalau tak mesti Naura lambat dan kena denda dengan Prof lagi."

"Patutlah happy semacam ni. Kenapa tak pergi sarapan, hmm? Sarapan dah terhidang tu . Kamu makanlah , mama dah bersarapan tadi ." Puan Maryam memandang anaknya yang leka memandang telatah Kalisha yang bermain itu.

"Amboi dengar tak ni apa yang mama katakan dari tadi ?"

"Iya dengar mama." Naura menjawab sambil tersenyum nipis melihat gelagat si kecil comel itu.

"Dah tu kenapa duduk di sini lagi?Pergilah makan tu nanti sejuk bihun goreng tu." ujar Puan Maryam yang berbunyi sedikit tegas. Bukan apa sejak kebelakangan ini ,  dia perhatikan Naura terlalu sibuk dengan tugasan sehingga sering terlupa untuk makan . Hal ini membuat dia berasa sedikit risau tentang keadaan kesihatan anak gadisnya itu.

Naura tersengih buat sekian kalinya. Jelas terpancar riak kerisauan di wajah mamanya itu. Naura sedar sejak kebelakangan ini dia sering mengabaikan rasa lapar sehingga tubuh badannya kelihatan sedikit susut. Nak buat macam mana semakin dekat nak final exam semakin bertimbun tugasannya.

"ya , Naura nak pergi makanlah ni tapi sebenarnya Naura nak pinjam kereta arwah  papa , boleh tak?" Naura memandang wajah mamanya dengan penuh harapan .

"Kereta kamu kan ada  , pakailah kereta kamu." ujar Puan Maryam tanpa melihat wajah anak. Risau tercair pula dengan pandangan anaknya yang seakan memujuk.

"Hmm ..... kereta Naura minyak habis . Semalam Naura terlupa isi minyak  . Takpalah naura naik grab jelah . " selesai berbicara Naura terus mengangkat punggungnya dari sofa empuk mamanya. Hurm merajuk !

"Aish yela yela . Pakailah kereta tu tapi bawak elok-elok . Jangan laju , jangan lupa isi minyak and the last one jangan balik lambat ." ujar Puan Mayam dengan senada 

"Yeay  terima kasih mama. "Naura terus berlari ke dapur untuk bersarapan .Puan Maryam hanya memandang kelibat anaknya . Bukan tak nak bagi Naura pakai kereta peninggalan arwah papanya tetapi Naura akan lupa dunia kalau mula memegang stereng . Risau kereta arwah papanya boleh tahan laju tambahan pula  dengan cara pemanduan Naura yang seperti pelumba litar tu . Hmm boleh pengsan dibuatnya . 



"Hola baby horse. How are you ? Jom Naura bawa jalan lama tak vroom vroomkan ?" Naura mula menghidupkan enjin kereta Mustang peninggalan arwah papanya yang berwarna hitam matte itu.



 How are you ? Jom Naura bawa jalan lama tak vroom vroomkan ?" Naura mula menghidupkan enjin kereta Mustang peninggalan arwah papanya yang berwarna hitam matte itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"ARGHH!!!!!!!!!" Suara Naura bergema di sepanjang koridor itu membuatkan Hazel yang berada dua beberapa langkah di hadapan turut terkejut . Hazel berhenti bagi menyamai langkah Naura . Tak tahu mengapa hati kurang enak sepanjang hari ni. 

"Engkau kenapa ? Penat sangatkah? " persoalan Hazel hanya menerima anggukan daripada Naura yang . "Haih, bukan kelas kesukaan ke tadi? Selalunya aku jarang tengok kau mengantuk selepas kelas Prof Lim. Kau tak sihat ke ? "Hazel memaparkan riak kerisauan melihat kawan baiknya itu.

"Awak , awak jangan risau ye . Saya kurang tidur je ni, nanti dah dapat bantal okaylah tu."Naura tersenyum nipis ke arah Hazel yang seakan mengeluh itu.

"Okaylah , tapi kau nak balik ni hati-hati. Engkau tu bukan boleh kira ni . Sabar jelah . Tunggulah nanti dia balik aku story semua. Biar kau kena luku. HAHAHAHAAHAHAHAHHA!!"

"KAU JANGAN NAK CARI PASAL HAZEL !!!!! Nanti kalau aku dah tak berjaya dapat dekan siap kau. hmmmp !!!!! merajuk dengan kau " Baru Naura ingin melangkah Hazel menyambar lengan Naura. 

"Alaaaaaaa~~~~janganlah merajuk dengan aku. Please Naura medina yang cantik lagi rupawan "pujuk  Hazel .

"Dahlah aku nk balik dulu nak siapakan laporan untuk kelas Prof esok. Byeeeeee~~~~" ujar Naura sambil melangkah ke arah keretanya.

Takdir Yang TerungkapWhere stories live. Discover now