Beku

11 0 0
                                    

Naura tekun merenung lantai bilik itu. Suasana bilik yang sunyi dan sepi sehingga kedengaran bunyi air-cond. Naura akui dia berasa gementar untuk berhadapan dengan Prof Emir pada ketika ini. Raut wajah yang tegang itu menggambarkan masa depan Naura.

"SPEAK!" Tegas kedengaran suara Prof Emir.

Naura memberanikan diri untuk melihat wajah Prof Emir pada ketika ini. Mulutnya seakan berat untuk mengeluarkan kata-kata.

Kedengaran dengusan Prof Emir .

"Naura , saya bercakap dengan awak. Bukan dengan dinding belakang tu. Then I need words. Tell me what I used told you before?" Tutur Prof Emir dengan berwajah datar.

Naura mula menyusun biat-biat perkataan dan mengoyak senyum nipis.

"I'm sorry sir. I know you have told me that if I still late to your class .......you will report it to lembaga disiplin."

" Then tell me your reason. Make sure it's logic enough to help yourself."

" Naura minta maaf . Hiks hiks .... Hiks Naura terlelap semalam ... Hiks hiks Naura migraine semalam . But trust me , I already fight my migraine to finish your report " kata Naura sambil mengilap air matanya.

Prof Emir kelihatan seperti cacing kepanasan apabila melihat air mata yang mengalir di pipi Naura. Lekas Prof Emir bangun dari tempat duduknya dan melutut dihadapan kerusi yang diduduki Naura.

"Stop crying Naura. It's hurting me so bad. Stop crying angel and I will forgive you."ujar Prof Emir dengan lembut dan perlahan.

Naura agak terpaku dan terkedu memandang wajah Prof Emir yang sedang melutut dihadapan kerusinya.
'aik aku salah dengar ke? Dia panggil aku ap...apa?'.

Takdir Yang TerungkapWhere stories live. Discover now