Hari ni aku rasa sedih. Rasa kosong tiba-tiba. Rasa rindu pun ada. Siapa? Jaemin? Entahlah. Hari ni dia senyap je. Tak tegur aku pun. Kalau tak ceria je. Dalam group tadi aku ada tanya Jeno. Tapi dia pun tak tahu. Masa tu Jaemin hanya melihat kami berdua dari jauh.
Dalam hati rasa nak cakap tapi aku tak berani. Kawan aku kata dia suka kat aku. Entahlah. Aku tak boleh buat andaian sendiri selagi aku tak dengar daripada mulut dia sendiri. Aku dalam dilema. Setiap kali aku nak lupakan dia, setiap kali itulah dia muncul. Benci!
Tiba-tiba Jiwoo datang ke arah kami berdua. Aku hanya mendiamkan diri. Aku memang tak ngam dengan dia dari dulu lagi.
" Jiwoo. Kau nak apa datang sini?" Jeno menyoal. Dia pun tak senang dengan kehadiran Jiwoo. Dia ada cakap dekat aku dia tak suka bila Jiwoo asyik dekat dengan Jaemin. Aku sokong tu. Haha.
" Aku nak pinjam Hajun kejap boleh?"
Aku tersentak. Aku pandang Jeno sesaat sebelum pandang muka Jiwoo yang penuh berharap tu.
" Sekejap je. aku ada hal nak cakap sikit dengan dia. Aku pinjam makwe kau kejap je."
Aku tersenyum hambar. Aku tahu dia tak puas hati apabila dapat tahu Jeno couple dengan orang lain.
" Tak apa. Aku pergi kejap je. kau cakaplah dekat Jaemin semua ni. dia macam tak nak cakap dengan aku je. aku pergi dulu." Aku pun beredar.
YOU ARE READING
[C] cinta dalam diam . jaemin
FanfictionSuka dalam diam. Takpe kan? | Jaemin Na Malay Fanfiction Start : 06/02/2022 End : 21/02/2022