3

23 0 0
                                    

28 JUNI 2014 17:45

Ik was net thuis van mijn voetbalwedstrijd, ik was kapot maar ik had de meiden beloofd om naar de film te gaan. Gelukkig hadden we gewonnen met 4-1 ik had 2 keer gescoord. De wedstrijd ging heel goed en we stonden nu 2e. Ik ging naar boven en keek in de spiegel. Oh my god ik zag er niet uit m'n mascara was er bijna helemaal af en wat er nog op zat was half uitgelopen, er zaten heel veel klitten in m'n haar. Ik zuchtte en pakte een doekje waar ik mijn mascara mee weghaalde, en pakte mascara uit mijn la. Ik deed wat mascara en op en een beetje lipgloss misschien waren er nog leuke jongens, toen ik de borstel pakte om m'n haar te kammen hoorde ik de deurbel. Shit ze waren er al, snel borstelde ik nog even m'n haar en ging snel de trap af waardoor ik bijna viel. Ik opende de deur en daar stonden Elif en Nienke. '' Haii'' zei ik. '' Heey'' zei Elif. Ze zetten allebei hun fietst tegen het hekje aan en kwamen naar binnen. Ik deed snel mijn schoenen aan en twijfelde of ik nog een jas aan moest doen omdat het best warm was. Voor de zekerheid nam ik toch maar een jas mee. Ik pakte mijn sleutel en schreeuwde: ''Doeei.'' Zonder op een antwoord te wachten deed ik de deur achter me dicht en pakte mijn fiets. We fietsten naar de stad, gelukkig was het niet zo ver van mijn huis vandaan en waren we er snel. We gingen in een pizzeria zitten en bestelden pizza. Ik koos voor een pizza salami, Nienke zoals altijd 4 soorten kaas en Elif koos voor een Tonijn pizza. Toen ik mijn pizza in mijn mond deed viel mij iets op. Er stond een rare man aan de andere kant van de weg de hele tijd heen en weer te lopen en keek richting ons. Ik keek even wat hij deed. Hij telefoneerde en liep de hele tijd rondjes en keek af en toe naar ons, toen hij zag dat ik naar hem keek draaide hij zich snel om. Was het iets ergs of was het gewoon iemand die op iemand wachtte. '' He ben je er nog?'' vroeg Nienke '' we vroegen je de hele tijd wat. '' ' 'He? Sorry ik lette niet echt op, wat zeiden jullie?'' ' ''Ga je nog in de zomervakantie ergens heen? Anders kunnen we met z'n drieën ergens heen in Nederland, een paar dagen overnachten in een goedkoop hotelletjes ofzo'' ''Ja lijkt me leuk'' zei ik. Ik keek nog naar de overkant om te kijken of die man er nog was, hij was verdwenen ik keek of hij ergens anders heen is maar ik kon hem niet zien. Ik werd altijd snel bang en verdacht ook altijd alles, het was gewoon een normale man, die ergens op wachtte. We hadden onze pizza's op en gingen betalen het was inmiddels al bijna zeven uur. We pakten onze fietsen en fietsten naar de bioscoop. We haalden de kaartjes en gingen nog even naar de tweede etage om popcorn te halen. Zoals altijd haalden Elif en ik zout en Nienke zoet. We gingen naar zaal 10 en de film zou beginnen over 15 minuten. We gingen zitten en begonnen al met het eten van de popcorn. De zaal was best leeg, er waren 4 stelletjes, een groep vriendinnen en een man met een pet op waardoor je zijn gezicht bijna niet zag en had een dikke jas aan terwijl het heel warm was. Ik keek even naar de man maar hij zag mij niet, want hij was aan het telefoneren. Het viel me op dat ik de laatste tijd hele rare dingen meemaakte. Misschien maakte iemand wel een grapje ofzo. Ach ja ik draaide me om en at m'n popcorn verder op. Na ongeveer 20 minuten begon de film. Het was een hele enge film het was een thriller/horror, vaak deed ik mijn handen voor mijn ogen als ik echt niet meer kon kijken. Elif vond het ook heel eng enige die echt keek zonder heel bang te zijn was Nienke maar die keek ook heel vaak zulke films. Toen het pauze was stonden we op en gingen we even naar de wc om even bij te komen. Die rare man had nog steeds zijn jas aan en een pet op volgens mij was hij niet echt geïnteresseerd in de film. Ik keek even naar hem maar liep snel weer verder. We gingen ook nog even snel wat drinken halen. We kozen alle drie voor Fanta omdat er geen één van ons eigenlijk cola lustte, wat de meeste mensen best raar vonden. Nadat we drinken hadden gehaald gingen we weet terug de zaal in en we waren net op tijd want toen we gingen zitten begon de film net. Na ongeveer 1 uur was de film afgelopen mijn ogen waren moe geworden van het kijken naar een groot beeld. Ik keek om me heen, de man was er niet meer. Een uur geleden zat hij er nog en nou was hij opeens verdwenen. Ik werd wel een beetje bang maar ik liet het niet merken aan Elif en Nienke ze vonden me altijd erg overdrijven, maar ik had me serieus nog nooit zo onveilig gevoeld gelukkig waren Elif en Nienke nog bij me. Toen ik de zaal uit liep moest ik wel wennen aan het felle licht. We deden onze jassen aan want het was buiten al redelijk afgekoeld. Ik was blij dat ik toch nog wel een jas had meegenomen. We pakten onze fietst en fietsten naar huis, de hele terug weg heb ik de hele tijd om me heen gekeken om te kijken of er wat verdachts was. Maar er was niks aan de hand de straten waren bijna leeg en ik was wel opgelucht. Ik liep naar binnen en mijn stiefvader begon me al meteen met vragen te stellen ''He, ben je er weer?'' ''Nee.'' zei ik. '' ik ben nog onderweg'' ik grinnikte. '' Ha ha, maar hoe was de film?'' '' Oh wel leuk'' zei ik. '' Wel leuk?'' vroeg hij vragend '' is dat alles?'' Ik wist dat hij door zou vragen totdat ik een hele samenvatting zou geven. Die moeite bespaarde ik hem en begon het verhaal te vertellen. Hij was erg onder de indruk. Ik kon goed opschieten met mijn stiefvader we hadden de zelfde interesses en ook de zelfde humor. M'n echte vader heb ik niet echt gekend, hij heeft on verlaten toen ik 5 of 6 was. Ik heb alleen een paar foto's gezien maar daar bleef het ook bij. Toen ik ongeveer 12 was, vertelde mijn moeder dat ze een nieuwe vriend had, hij heette Arjan en dat ze binnenkort zouden trouwen, ik vond het niet erg want ik had al meteen een goede klik met hem. Ik ging naar boven en haalde mijn make-up eraf en gooide mezelf daarna op mijn bed. Ik was erg moe geworden maar begon na te denken over wat er allemaal was gebeurd. Voor de zekerheid deed ik mijn raam dicht ook al was het bloedheet in mijn kamer, ik was bang dat hij naar binnen zou komen via mijn raam, ik had rare gedachtes en werd ook snel bang. Daarna kleedde ik me om, keek even een paar filmpjes op youtube en besloot om te slapen. Ik viel in een diepe slaap met allemaal rare dromen.

ANGSTWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu