Misi : Terhempas

281 34 13
                                    

Kelihatan sebuah kapal angkasa yang rosak, seperti mengalami pendaratan yang teruk.

Seseorang sedang membaiki kapal angkasa itu. Dia adalah Fang.

Fang : Tch! Macam mana nak baiki kapal angkasa ni?!?!

Ada beberapa bahagian enjin yang hancur. Ada juga yang sudah tidak boleh dibaiki lagi.

Seseorang lagi datang mendekati Fang dengan alat ganti di tangannya. Dia adalah Boboiboy.

Boboiboy : Aih, jangan lah marah marah. Nanti cepat tua.

Boboiboy meletakkan alat ganti itu di tepi Fang.

Fang pula memandang Boboiboy dengan muka marah tak puas hati.

Fang : Cepat tua kepala hotak hang lah. Kau yang buat kapal terbang ni terhempas setan.

Apa yang terjadi sebenarnya ianya Boboiboy minta ke Fang dia nak try bawak kapal angkasa tu, and end up terlanggar seekor burung angkasa dekat planet tu dan terhempas.

Burung yang diorang langgar tadi tu mati tersangkut dekat enjin. Blaze dah buat burung tu jadi ayam bakar dah.

Boboiboy hanya menggaru belakang kepalanya sambil memberi senyuman kekok ke arah Fang.

Boboiboy : Alah, sori lah Fang. Aku mana nampak burung tu terbang ke arah kita. Lagipun bukan dari depan. Dari belakang tu hah. Sampai tersangkut dekat enjin.

Fang masih memberi muka cemberutnya ke Boboiboy.

Fang : Sekarang, macam mana kita nak balik markas?

Boboiboy : Tu lah masalahnya. Aku dah rasakan Reverse dah meroyan tunggu aku balik ni. Kita mungkin akan tersangkut dekat sini buat sementara waktu.

Fang hanya mampu menggelengkan kepalanya, dan meletakkan segala alatan yang dia pegang ke dalam kotaknya semula

Fang : Haih. Kalau macam tu kesnya, jom kita cari tempat bermalam untuk hari ni dulu.

Boboiboy : Ok boss. *tabik TAPOPS*

Membiarkan kapal yang memang dah tak boleh nak baiki tu, mereka berdua berjalan melusuri hutan untuk mencari tempat berteduh untuk hari tu.

Sambil sambil tu, Boboiboy yang dalam mode Thorn, memetik segala jenis buah yang dia jumpa dalam perjalanan. Entah beracun ke tak, dia pun tak tahu.

Ala, nanti Thorn cubalah kenal pasti beracun ke tak.

Fang pulak, dah memandang Boboiboy dengan pandangan tak selesa. Sampai berpeluh dahi dibuatnya.

Fang : Hei Boboiboy.

Boboiboy : Apa?

Fang : Kenapa lepas kau keluar dari dunia Alternatebot tu, kau macam, happy sangat ni?

Boboiboy : Hm.... *sentuh bibir dengan jari berkali kali*

Boboiboy sendiri tak perasan yang perangai dia lepas keluar dari dunia tu, macam happy happy je.

Happy sangat ke?

Boboiboy : Entah. Mungkin sebab aku berjaya keluar? Siapa je tak happy, kan?

Fang : Bukan tu. Kau macam, berubah 180 darjah. Kau lepas 2 tahun lepas sebelum hilang, tak macam ni pun.

Boboiboy : Kenapa? Tak boleh ke?

Fang : B-bukan tu maksud aku! Cuma....

Boboiboy tersenyum kecil melihat tingkah Fang yang kekok ingin bertanya dengannya.

Boboiboy : Aku cuma gembira. Semuanya tamat.

Fang : Huh?

Boboiboy : Semua masalah aku dah tamat. Aku berjaya keluar dari dunia Alternatebot tu, M.A.T.A datang minta maaf, segalanya. Aku sekarang dah mampu hidup biasa, dengan kau, dengan Rebel Heroes, dengan semua, dengan Reverse yang aku dah anggap macam adik kembar aku sendiri, semuanya lah.

Ejen Ali Crossover Season 6 : Death Or AliveWhere stories live. Discover now