Olumsuzluk Ve Soru Edatları

12 2 0
                                    


Olumsuzluk Ve Soru Edatları

OLUMSUZLUK EDATLARI

Arapçada iki zaman vardır. Biri Mazi bizi Muzari...

🔴Arapçada fiiller olumsuz hale çevrilirken Mazi fiilin başına Ma(ما) , Muzari fiilin başına Ma(ما) veya la(لا) alır.

🔴Mazi veya muzari fiilin son harekesinde veya yapısında değişiklik yapılamaz.

** lem(لم)**

🔴Lem bir cezim edatıdır. Sadece muzari fiil başına gelebilir. Cezim edatı olduğundan dolayı başına geldiği muzari fiili cezm eder. Fiilin muzarinin anlamınıda değiştirir ve olumsuz maziye çevirir.

Bu çevirme olayı iki yolla elde edilebilir.

1) Mazi fiilin başına olumsuzluk eki olan Ma(ما) getirmek.
2) Fiil müzarinin başına lem(لم) cezim edatı getirmek.

Her iki türlüde aynı sonuç elde edilmiş olacaktır.

🔴Muzari fiil murab yani irab olan bir fiildir. Bu nedenle sonunda bazı değişiklikler gerçekleşebilir. Normalde merfu iken mansup yada meczum olabilir. Ancak hiçbir zaman mecrur olmaz.

***

LA ENNAFİYETU LİLCINS (olumsuz ifadeler)




















***

SORU EDATLARI

🔴Arapçada soru edatları isim ve harf olarak ikiye ayrılır.

🔴Soru edatları Arapça da cümlenin başına gelir. Bu sayede cümle soru cümlesine döner.

*SORU İSİMLERİ*

كيف  : Nasıl

لِمَاذَا    : Niçin

مَاذَا     : Ne

مَن       : Kim

مَا        : Ne

مَتَى     : Ne zaman

أيْنَ      : Nerede

كَمْ       : Kaç

أَيُّ       : Hangi

*SORU HARFLERİ*

هَلْ      : mı, mi

أ         : mı, mi

    (مَنْ)  soru edatıyla bir soru sorduğumuzda öznenin kim olduğunu sorarız. Cevap özel bir isim ya da özneye işaret eden kelime olabilir

     ما / ماذا  soru edatlarıyla öznenin veya nesnenin ne olduğunu ya da ne yaptığını sorarız. Cevap olarak bir isim gelebildiği gibi bir zamir de gelebilir.

    أيْنَ soru edatıyla bir nesnenin yerini, öznenin nerede olduğunu, nereye gittiğini sorabiliriz. Cevap mutlaka bir yer ismine işaret etmelidir.

     مَتى soru edatıyla bir işin, eylemin ne zaman olduğunu sorabiliriz. Cevap mutlaka bir zamana işaret etmelidir.

      أَيُّ soru edatıyla, öznenin veya nesnenin hangi zamanda, mekanda olduğunu ya da ne olduğunu sorabiliriz. Bu soru edatından sonra gelen isimler daima mecrûrdur.

🔴Soru harfleriyle sorulan sorulara cevap olarak evet نعم veya hayır لا sözcükleri kullanılır.

***

Sonradan eklemeler olacaktır... kendinize iyi bakın🍀

Arapça(nahiv) dersleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin