Eenmaal thuis ging ik aan mijn bureau zitten om voor de geschiedenis toets van morgen te leren. Ik had al wat paragrafen samengevat, dus ik hoefde niet veel meer te doen.
Toen ik over de zoveelste Willem nogwat aan het lezen was, kreeg ik een notificatie binnen. Ik pakte m'n telefoon op om te kijken wat het was.
-Alex heeft je toegevoegd op snapchat-
Snel opende ik snapchat om haar terug te voegen. Ze stuurde gelijk een berichtje.
*hey, jij bent saskia van school toch?*
Ja wie zou ik anders zijn?
*ja dat ben ik hahah*
*oke top, ik wou het even zeker weten voordat ik opeens een random saskia had toegevoegd*
We bleven zolang praten dat ik m'n vader hoorde zeggen dat het eten klaar was. Ik had de tijd helemaal niet in de gaten. En ik moest nog voor geschiedenis leren!
Ik at snel m'n eten op om daarna nog even geschiedenis te leren. Na een tijdje was ik te moe om nog door te gaan dus ging ik maar slapen.
In bed dacht ik nog even na over de stof van geschiedenis en toen viel ik al snel in slaap.
.
De volgende ochtend las ik snel nog even geschiedenis door en daarna ging ik naar school.
Op school had ik met Sarah op het schoolplein afgesproken. Ik zag haar al staan. Zij mij ook. Ik zette mijn fiets weg en liep naar haar toe.
'Hoi, goed geleerd voor de geschiedenis toets?' Vroeg ik.
'Ja, best wel. Jij?'
'Same'
We liepen samen de school binnen en automatisch zochten mijn ogen naar Alex. Ik zag haar alleen nergens. Ik zie haar later wel dan.
In de klas was iedereen over de toets van straks aan het praten. Alex was er nog niet dus er zat nog niemand naast me. Het was heel saai dus ik hoopte eigenlijk dat de les snel zou beginnen.
Toen de docent na een tijde binnenkwam begon hij de les. Alex was er nog steeds niet. Wat raar. Waarom zou ze er niet zijn? Zou ze ziek zijn? Of misschien is ze gewoon de tijd vergeten of...
'Saskia! Ik vraag het je nu al drie keer! Wat denk jij dat de betekenis achter deze tekst is?'
Shit.. ik was helemaal weggedroomd. Uhm wat moet ik zeggen??
'Uh.. '
'Nou zeg Saskia, kan je een beetje opletten nu? Volgende keer ga je er uit.'
Ik voelde me rood worden en ik wilde zo graag wegrennen. Maar dat zou ik toch nooit durven..
JE LEEST
<3
Romancenot for anyone to read, just for me to idk + I might switch from Dutch to English bc some things are hella cringe in Dutch. don't read this:) bye