Programlama dili

12K 457 115
                                    

Hackerlık hakkında ana dallardan bahsederken, programlama (kodlama) dillerinden bahsetmezsek olmaz.
Dijital ortamlarda çalışan programlar; programlama dili denilen, normal dil ile hiç alakası olmayan, rakamlar, noktalama işaretleri, matematiksel işaretler içeren bir dil ile yazılır. (Y.N.: Bunu şu an yazı ile ne kadar anlatabilirim hiçbir fikrim yok, medyaya örnek bir fotoğraf koyacağım.)
Kodlama dili tek bir tane yoktur; kendi içinde dallara ayrılır. Makineleri çalıştıracak olanlar, makinenin çalıştıracak olduğu gibi vs.
Günümüzde çok popüler olan kodlama diline C örnek verilebilir. C'nin de türleri vardır; C++, C# gibi.
Hacker'ın kodlama ile alakası çok fazla vardır. Gerek kullandığı programları yazmak olsun, gerekse herhangi bir sistemde kodlamadan kaynaklı açığı ararken okuyacağı kod satırları olsun birbirleri ile çok ilişkilidirler. Kodlama dili bilmeden, sadece programlarla hackleme işlemleri yapan hackerlara lamer denir. (Y.N.: Genellikle işten biraz anlayan hackerlar lamerları küçümser, hakaret ederler. Ben de böyle bir şey yok, kimse anasının karnında öğrenmedi kodlama dilini. Ben de lamer oldum vaktinde, lamerleri küçümseyen herkesi buradan ben küçümsüyorum.)
Kısacası bir hacker için bir kodlama dili öğrenmek, gideceği yolda bir basamak daha atlamaktır.
Yeni başlayanlar, başlamak isteyenler ve bana soru sormak isteyenler için buradan cevaplandırayım: ben ilk C öğrendim, zaten C öğrenince C++ ve C# için bir çaba harcamanız gerekmiyor. Bunu şu olaya benzetebiliriz; Türkçe öğrenen bir kişi Azerbaycan'da da insanlar ile Türkçe konuşarak anlaşabilir.
C programlama dili Microsoft, Linux gibi işletim sistemlerinin oluşturulma aşamasının %95'inde kullanılmış. 1972 tarihli bir sistem olsa da popülaritesini yitirmiyor.

Medya: Çalıştırıldığında "Hello World!" yazan bir programın, programlama dili ile yazılmış biçimi. (C ile yazılmış.)

Bölümleri votelemayı, yorumlar yazmayı, yazarı takip etmeyi ve diğer kitabım olan "Her şeyiyle Deep Web.!"i okumayı unutmayın, teşekkürler!

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 29, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Nasıl "Hacker" Olunur? [KİTAP OLUYOR]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin