Daar stonden we dan. Het was rustig om ons heen. Geen schreeuwende kinderen die zo graag wouden zwemmen, of auto's. Nee. Alleen een paar blaadjes aan de bomen en in de struiken die ritselde. We stapten naar binnen en liepen meteen door naar de kleedhokjes. Er is ook een gezamenlijke kleedkamer, mannen en vrouwen gescheiden, maar ik voel me altijd meer op me gemak in een knus hokje. Geen last van loerende mensen. Er zijn geen andere mensen in het zwembad, maar toch is het fijner.
Ik heb mijn bikini aan, die ik sinds een paar weken heb. Het is een van mijn leukste bikini's. Hij heeft een vrolijk patroontje.
Nadat ik me heb omgekleed dump ik mijn andere spullen in een kluisje, en loop ik maar het zwembad dat we hebben gehuurd. Mijn vader zit al aan de kant met zijn voeten in het water. Hij wenkt naar me. Ik loop naar hem toe, voorzichtig zodat ik niet uitgelijd. Ik plof naast hem neer, en steek mijn voeten ook in het water. Het water is lekker warm. 'We gaan eerst even een paar baantjes zwemmen en straks gaan we onder water. ' Ik knik , en laat me in het water zakken.
Nadat we een paar keer heen en weer zijn gezwommen duik ik onder water. Mijn haar golft langs mijn rug, en ik open mijn ogen. Ik draai mijn hoofd naar rechts en zie mijn vader zwemmen. Deze keer denk ik niet echt meer na, over ademhalen. Ik heb geen drukkend gevoel op mijn longen, en dat geeft echt een kik. Ik draai een paar keer rond om mijn as heen, en zwem recht naar beneden .Ik sta nu op mijn handen, als een handstand. Geen idee waarom ik dat doe, maar het is wel een grappig gevoel. Mijn vader wenkt me, en ik zwem naar hem toe. 'Hoe gaat het?' Vraagt hij. Praten onder water is niet echt te doen wanneer je niet kan ademen onder water, want je verstaat elkaar nooit echt goed. Maar dit keer klinkt het gewoon net zo duidelijk als boven water. 'Ik vind het zo leuk!' Antwoord ik. 'Wat ga je me vandaag leren?' 'Ik wil je leren, hoe je snel kan zwemmen. Daar zit een hele theorie achter, dus let goed op.' Antwoord mijn vader. Hij legt me alles uit wat ik over het snel zwemmen moet weten, en doet het daarna ook voor. Hij gaat echt heel snel! Ik probeer het ook, maar het lukt me niet zo heel goed.
Na een paar uur oefenen, heb ik het eindelijk door. We drogen ons af en kleden ons weer aan. Nadat we dat gedaan hebben stappen we in de auto, en rijd mijn vader ons naar huis. 'Ik ga je nog veel lessen geven, want als je uiteindelijk gaat zwemmen met de andere mensen met deze gave, moet je het natuurlijk wel goed doen.' Zegt hij. 'Maar moeten we dan nog zoveel leren?' 'Ja! Je kan niet alleen ademen en snel zwemmen onder water hoor. Je gave heeft meerdere dingen, die je moet leren. Je moet kunnen communiceren met de Estamoren. Je moet jezelf kunnen verdedigen tegen andere onderwater wezens bijvoorbeeld.' Legt hij uit.
Dit gaat nog lang duren. Ik vraag me echt af hoe de Estamoren er uit zien. En wie de andere mensen zijn!
JE LEEST
Mermaid Souls
FantasyAdemen , scherp zien en verstaanbaar zijn klinkt erg normaal. Maar niet als je dat onderwater kan. Elise geloofde er niet in. Totdat ze in het water valt en bijna verdrinkt. Ze redt het omdat ze ademde terwijl ze diep onder water was. Dat moment ver...