7

1.5K 99 8
                                    

Vandaag is de dag dat ik samen met mijn vader voor het eerst samen ga zwemmen. Hij geeft me vandaag mijn eerste les. Ik vind het erg spannend. Het is allemaal nog nieuw voor me, en ik heb geen idee hoe ik er mee om moet gaan. De laatste tijd had ik er eerlijk gezegd niet zo veel aan gedacht. Ik was natuurlijk jarig, en had ook andere dingen aan mijn hoofd. Zoals school. Het gaat de laatste tijd niet zo heel goed meer op school, ik haal veel onvoldoendes en voel me ook niet meer heel fijn. Gelukkig is Luci er om me op mijn gemak te maken. Zonder die meid, was er niet veel aan mijn leven. Maar goed, vandaag had ik dus de eerste les. Maar het was vandaag wel een schooldag. Dus ik moest gewoon naar school toe, jammer genoeg mocht ik niet spijbelen. Na school gaan we het doen.

Ik pak mijn tas van de bank en loop naar buiten toe. De zon straalt, alsof hij weet wat voor een speciale dag het is voor me. Ik zie Luci al staan wachten voor de oprit. Ze zwaait, en ik zwaai terug.
'Hé, schiet eens op joh.' Roept ze naar me, waardoor ik snel mijn fiets pak, en de oprit af rijd.
'Jij ook goedemorgen!' Zeg ik quasi vrolijk. Op de fietstocht praten we over van alles en nog wat, maar toch vooral over het nieuwe meisje. Hoe zal ze zijn, aardig, gemeen, verlegen, knap, lelijk. Ik heb een karakter in mijn hoofd van een meisje, dat best knap is, en iedereen pest. Luci heeft meer in haar hoofd, dat het meisje super slim is maar ook er lelijk.

We kwamen op school aan, netjes op tijd. Zoals altijd. Nadat we hadden onze spullen in de kluisjes hadden gelegd gingen we naar het lokaal. Er zaten al een paar mensen, het nieuwe meisje nog niet. Die zal vast later komen. Net zo als ik films. Ik voel dat er een gespannen sfeer is in onze klas. Maar dat is natuurlijk ook wel logisch. De bel gaat. Het is nu helemaal stil, en er komt een leraar binnen. 'Ik wil jullie graag voorstellen aan Tyra.' Achter hem aan komt een meisje. Ze ziet er verlegen uit, ze heeft bruin haar , sproeten en een leuke kleding smaak. 'Stel je maar voor .' Zegt de leraar, hij heet meneer de Ruit.
'Hoi, ik ben tyra en ik kom uit Vlissingen. We zijn verhuist door dat mijn vader ontslagen werd en we een kleiner huis moesten hebben. ' zegt Tyra, ze heeft een vloeiende stem.

Na zeven lange les uren, waren we uit. De spanning werd groter en groter. Kennelijk merkte Luci dat op de fiets naar huis. Daarom vroeg ze er ook naar. Ik twijfelde voordat ik antwoordde. Maar toch zij ik : 'Oh, het is niets.'
Uiteindelijk was is thuis, en dronk wat met mijn ouders. Ik deed mijn bikini onder mijn kleren aan, en liep naar beneden waar mijn vader stond te wachten. Met de auto reden we naar de plaats. We wouden op een rustige plaats zwemmen, want we willen natuurlijk niet dat iemand een vermoeden krijgt dat we verdronken zijn of zoiets. We blijven natuurlijk wel erg lang onder water. Dus gaan we naar een privé zwembad, die mijn vader gehuurd heeft voor een paar uurtjes. Hij had er wel bij gezegd dat dat niet vaker gaat gebeuren, aangezien het best wel veel geld koste. In de auto was het gelukkig erg gezellig, en er was geen gespannen sfeer.

We stonden voor het zwembad, het was een gebouw met een recreatie-zwembad en een zwembad dat je dus kunt huren. Hier gingen we vroeger ook altijd zwemmen. Dat was altijd zo leuk.

'Zullen we een wedstrijdje doen? Wie als eerste aan de overkant is.' stelde mijn moeder voor. Ik was nog best jong dus kon nog niet zo heel goed zwemmen. Ze wist dat ik dat nooit kon winnen in mijn eentje dus mocht ik op de rug van mijn vader. Ik ging zitten, en hij zwom met mijn moeder naar de overkant. Wij raakte hem als eerste aan. Omdat we het zo goed hadden gedaan volgens mijn moeder, gingen we een ijsje eten.

Dat was echt een van zulke gelukkigen momenten, die je nooit wilt vergeten. Het is niet zo verschrikkelijk bijzonder maar het betekend toch veel voor me.

Mermaid SoulsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu