[ a/n Heeyy, ik heb bijna 1000 views! Wow, wat gaat dat snel! Ik heb vakantie dus denk ik dat ik vaker ga updaten. Dit keer is het een korter hoofdstuk, want ik heb niet echt heel veel inspiratie. Verbeteren van fouten mag altijd! En als je ideën hebt voor het boek, deel die in de comments! Xx ]
Ik zit samen met Luci op ons plekje en we lezen allebei een Harry Potter boek. We praten soms even, en lezen dan weer verder. Van eten komt er bijna niets van. Ik voel dat mijn maag rommelt, en klap het boek dicht. Ik pak mijn tas en zoek naar mijn brood.
Mijn tas zit propvol met school boeken, een etui en schriften maar geen brood. 'Ik ben mijn eten vergeten.' Zeg ik zuchtend tegen Luci. Terwijl ik dat zeg , hoor ik voetstappen onze kant opkomen. 'Wil je een broodje van mij?' Vraagt Kyra, het nieuwe meisje. 'Oh! Ja graag!' Antwoord ik. Ik neem haar broodje aan en vraag wat er op zit. 'Er zit kaas op.' Ik knik haar dankbaar toe, en begin mijn broodje kaas op te eten. Kyra komt voor ons zitten op de grond, en begint een gesprek. 'Zijn er nog leuke jongens hier?' Ik zie dat Luci haar hoofd naar me heeft gedraaid en ik kijk haar aan. Zeggen we dat we verliefd zijn? 'Wij vinden allebei een jongen leuk, heb jij al een vriendje?' Zeg ik.
Ze knikt. 'Ja, maar nu hebben we een afstand relatie, en dat vind ik best jammer. Ik mis hem.' Zegt ze.Kyra komt nu al bijna een week, elke dag, bij ons zitten. Ik denk dat ze nu wel een beetje bij ons vriendengroepje hoort. Ze is echt heel aardig. Luci vind vast dat ook.
Het is vandaag maandag, en we hebben het laatste uur uitval. Dus hadden Luci en ik afgesproken om samen een ijsje te eten in de stad. We zitten nu op een terras, en kijken naar alle mensen die langslopen.
Er loopt een man langs, met een erg net pak aan. Zijn stappen zijn erg groot, en hij loopt heel snel. Luci tikt me aan. 'Kijk die vrouw daar!' Fluistert ze. Ik volg haar vinger naar een dikke vrouw, met een enorme knal groene bontjas aan. Ze staat te praten met een man, die normaal gekleed is. Aan de blik van de man te zien, vind hij ook dat ze erg apart gekleed is. Ik proest in lachen uit samen met Luci. 'Zag dat gezicht van die man!' Hik ik.We zijn eindelijk weer gestopt met lachen, en eten ons ijsje weer verder. Ik kijk weer de drukken winkel straat in, en zie een bekend kapsel.Is dat.. Is dat de jongen waar ik tegen botste in de winkel?
Ja. Hij heeft mij ook gezien en loopt naar het tafeltje toe, waar ik samen met Luci aan zit. 'Heyy' begroet hij ons. 'Hallo...' Piept Luci. 'Hoe heet je nou? Je was verdwenen toen je het wou zeggen.' Vraag ik aan hem. Ik ben zo een flapuit. Ik begroet hem niet eens!
Hij grinnikt. 'Ik ben Alex. Jij heette toch Elise?' Terwijl hij dat zegt schuift hij een stoel tegenover ons naar achter, en gaat zitten. Ik knik.
Er komt een serveerster aanlopen en vraagt of Alex iets wilt bestellen. 'Doe maar een colaatje, wat willen jullie? Ik trakteer!' 'Doe mij ook maar een cola.' Zeg ik. 'Ik hoef niets, ik heb nog een ijsje, maar toch bedankt.' Zegt Luci, met een minder hoge stem. De serveerster heeft het genoteerd en loopt naar binnen. 'Op wat voor school zit je?' Vraag ik. Ik ben nog steeds een beetje verlegen, dus klinkt het ook best wel zacht. 'Ik zit op het Enamie College. Ik ben nieuw.' 'Wij zitten ook op het Enamie College!' Antwoorden we tegelijkertijd
JE LEEST
Mermaid Souls
FantasyAdemen , scherp zien en verstaanbaar zijn klinkt erg normaal. Maar niet als je dat onderwater kan. Elise geloofde er niet in. Totdat ze in het water valt en bijna verdrinkt. Ze redt het omdat ze ademde terwijl ze diep onder water was. Dat moment ver...