"Hoş geldin evime." diyerek karşıladım.
"Hoş bulmadım." Tek kaşımı kaldırdım.
"Pardon?"
"Evinin dekoru benim evimin dekorundan daha güzel." Sırıttım. "O yüzden benim evimi de sen dekore et. Patronun olarak emrediyorum."
"Allah Allah. Ben bu işte ajanlık göremiyorum?"
"Her işte ajan olmak gerekmez." derken kendini koltuğa bıraktı.
"Aç mısın demek isterdim ama yemeğe diye gittik kavga edip geldik. O yüzden açsın. Ne yapayım?"
"Hamarat olduğunu düşünmemiştim." Ben de...
"Öğrendin o zaman. Hadi söyle, ne yapayım?"
"Lahmacun."
"Meriç şaka mısın abi? Lahmacun istiyorsan sipariş verelim, ben yapamam."
"Ben lahmacun yapmanı istiyorum, sipariş vermeyi ben de bilirim ama senin elinden yemek istiyorum."
"Ama yapamam dedim. Zehirlenip ölmeni istemiyorum." dememle gözlerini gözlerime sabitledi ama koltuktan kalktı. Üstüme doğru yürümeye başladı.
"Ölmemi istemiyor musun?"
"M-Meriç sen demedin mi bana yemeğe derken arabada, senin kimsen yoksa ben varım diye. Sen ölürsen kimsesiz kalırım." Kahretsin! Yine gözlerim doldu. Ve zaten üstüme gelen Meriç hızlanıp kollarının arasına aldı beni, başımı göğsüne yasladı.
"Ağlarsan," deyip sustu. Devam etmesini bekledim, etmedi. "Tamam tamam, sipariş verelim. Ağlama." Gerçekten baba gibiydi.
"Meriç dayanamıyorum. N'olur izin ver ağlayayım, içimi dökeyim. Lütfen." derken sesim titriyordu.
"Yatak odan nerede?"
"Üst katta." dememle aniden kucağına aldı beni. Ve üst kata çıkardı.
"Hangi oda?"
"Sondan ikinci." Odaya girdiğimizde bizi karşılayan geniş yatağıma bıraktı beni nazikçe.
"Şimdi, odadan çıkacağım. Beş dakikan var, üzerini değiştir, rahat şeyler giy, ondan sonra dertleşelim, tamam mı?" Tamam anlamında başımı aşağı yukarı salladım. Odadan çıkıp kapıyı kapattı.
Ayağa kalktım ve gardrobumu açtım.
(Deren'in giydiği eşofman)
Saçlarımı tarayıp makyajımı çıkardım.
"Beş dakika doldu. Girebilir miyim?" dedi kapıdan.
"Girebilirsin." dememle içeri girdi. "Sana da kıyafet vereyim. Bekle." deyip odadan çıktım ve karşı odaya girdim. Meriç'e olabilecek bir gri eşofman ve t-shirt alıp yatak odama geçtim.