Hoofdstuk 3
Ik ga een beetje te snel rechtop zitten en voel meteen de hoofdpijn. Aaa.... een kater, kan er ook nog wel bij, denk ik. Ik pak de Paracetamol en het glas water die ik gister heb gepakt, van mijn nachtkastje en neem hem in. De rest van het water drink ik ook op en daarna check ik even mijn I-Phone. 1 berichtje van een onbekend nummer. Ik weet dat het Danny is, dus open hem.
11.18, Danny: Lekker geslapen babe? Xx Danny
12.10, ik: Ja, totdat ik wakker werd. Ugh. Xx
Schrijf ik en krijg meteen weer een berichtje terug.
12.11, Danny: Ja, ik ook. Vandaag afspreken bij mij? Ik haal je opx
12.11, ik: Ja is goed, over een uurtje? Ik woon in de Koningstraat 8x
12.11, Danny: Okee, tot zo dannxx
Krijg ik terug en dan stap ik in de douche. Ik laat mijn huid verwennen door de warme stralen, daarna droog ik me af en kleed me aan. Ik doe een heel leuk shirtje aan met een kort spijkerbroekje. Ik loop rustig naar beneden en maak een ontbijtje voor mezelf klaar. Ik eet het op en loop weer naar boven, om mijn tanden te poetsen. Als ik klaar ben met alles, gaat de bel en doe ik open.
"Hee babe" zegt Danny en ik geef hem een klein kusje, waardoor hij moet grijnzen. Hij drukt zijn lichaam tegen het mijne en dan sta ik geklemd tussen de deur en Danny's lichaam. Hij geeft mij nog een kus en dan trekt hij zich weer terug.
"Kom we gaan" zeg ik en hij knikt. We stappen in zijn auto en rijden naar zijn huis, althans dat denk ik want hij heeft mij niet verteld waar se naartoe gaan. Ik draai de radio harder en zing mee met het liedje dat opstaat. "Alsjeblieft Lynn, stop!" zegt Danny en ik zie de pijnlijke blik in zijn ogen. Ik begin keihard te lachen en verontschuldig me.
Als we aankomen bij Danny's huis spring ik uit de auto. "Danny schiet eens op" zeg ik nerveus en nieuwsgierig tegelijk, "ik wil je huis zien." "Rustig babe" zegt Danny tegen mij, "je krijgt m'n huis echt wel te zien hoor."
Hij steekt de sleutel in het gat en draait de deur open. De deur wordt open geduwd en ik ga gauw naar binnen. Ik kijk rond en zeg dan vol bewondering: "wow het is hier fucking mooi en groot." Danny grinnikt even. "Dankje" is zijn antwoord en dan ga ik op de bank zitten.
"Wil je wat drinken?" vraagt hij en hij kijkt mij aan. "Ja lekker, doe maar cola" reageer ik. Omdat Danny drinken aan het halen is, check ik even mijn I-Phone. Geen berichtjes. Als ik mijn telefoon weer in mijn zak stop komt Danny aangelopen met twee glazen cola en een schaal met koekjes.
"Koekje?" vraag hij aan mij. "Ja lekker" zeg ik en ik pak een roze koek van de schaal. "Heb je zin om vandaag bij mij te slapen?" vraagt Danny verwachtingsvol. Ik kijk hem verbaasd aan. "Ik ken je nog maar net" zeg ik, nog steeds verbaasd. Hij glimlacht even en zegt dan: "weet ik, maar zo kunnen we elkaar leren kennen."
Ik denk even na, maar neem dan een besluit. "Prima, moet ik nog iets meenemen ofzo?" "Ik heb hier alles wat je nodig hebt, op je kleding en Make-up na dan" zegt Danny. Ik knik weer.
"Oké, zullen een film kijken?" vraag ik en ik kijk Danny vragend aan. Hij knikt en zet een film op. Het is een horrorfilm en elke keer als er iets engs voorbij kwam, druk ik me nog iets meer tegen Danny aan.
"Je weet toch dat de film niet echt is?" vraagt Danny op spottende toon. "Ha ha" reageer ik droog terug en ik wil uit zijn omhelzing komen, als hij mij strakker vastpakt. "Ik zei niet dat ik het erg vond." Hij grijnst naar mij en ik druk mijn gezicht tegen zijn mooie borst aan.
"Ik ga denk ik maar eens mijn spullen pakken" zeg ik na een tijdje tegen Danny. Hij kijkt mij aan en kust mijn voorhoofd. "Ik breng je wel even en dan haal ik je binnen een halfuur weer op, oké?" vraagt hij en ik knik glimlachend. Dus we stappen weer in zijn auto en rijden weer terug naar mijn huis.
•••
Als ik binnen ben, loop ik naar boven om te douchen. Ik stap na 5 minuutjes weer uit de douche en trek mijn mooiste lingerie aan en pak mijn tas in. Als ik klaar ben, loop ik naar buiten, omdat ik een toeter hoorde. "Ik ben klaar" zeg ik. Hij kijkt mij met een liefdevolle blik aan. "Mooi" zegt hij, "ik heb namelijk een verassing voor je." Hij geeft mij eerst een zoen en dan start hij de auto. We kunnen gaan. Ik ben echt benieuwd, dus de hele rit heb ik hem gevraagd waar we naartoe gingen. Maar telkens negeerde hij mij met een grijns op zijn gezicht.
Als we er zijn kijk ik Danny verbaasd aan. "Een 5 sterren hotel? hoe kun je dat betalen?" "Dat doet er niet toe" zegt Danny, "ik heb voor ons een kamer gehuurd." "Echt?" vraag ik en ik kijk hem met grote ogen aan. "Wow, dankje. Lief van je Danny" zeg ik als we naar binnen gaan en ik druk een lange kus op Danny's mond.
Danny checkt in en we krijgen de sleutel. "Veel plezier" zegt de mevrouw achter de balie. "Bedankt" zegt Danny beleefd terug en we lopen naar boven, hand in hand.
Als we boven aangekomen zijn, leg ik mijn spullen op de grond, en Danny doet hetzelfde. "Dat had je niet verwacht hè?" zegt hij glimlachend. "Inderdaad, maar er is wel een probleem, ik heb nog niet gegeten" zeg ik. "Maar dat is toch geen probleem, dan kunnen we toch hier heerlijk eten" zegt Danny half lachend om wat ik zei.
Als we in een mooi restaurantje aan de boulevard zitten, komt de ober meteen naar ons toe en vraagt: "willen jullie misschien iets te drinken?" Net als ik wil zeggen dat ik een colaatje wil is Danny mij voor. "Uh... doe maar een fles Champagne voor ons." De ober loopt weer weg. "Dat lust je hopelijk toch wel hé?" vraagt Danny, "ja lekker" antwoord ik liefjes.
Na een tijdje gepraat te hebben over koetjes en kalfjes, komt de ober er weer aan. Hij heeft een fles Champagne, twee champagneglazen en twee menukaarten bij zich. "Dank u wel" zeg ik vriendelijk en dan maak ik het boekje open. Danny en ik bladeren wat en dan zeg ik: "mmm... ik wil denk ik de Wiener schnitzel" waarop Danny antwoordt: "ja ik ook." We leggen de boekjes dicht op de tafel.
De ober komt weer naar ons toe. "Weten jullie het al?" vraagt de ober, "ja wij willen allebei de Wiener schnitzel" zegt Danny. "Oké, komt eraan" zegt de ober en dan vertrekt hij weer, met onze bestelling.
JE LEEST
De bedwelmende geur van mislukte liefde
RomantikOp een dag ontmoet het doodnormale meisje Lynn, de knappe jongen Danny. Ze is stapelgek op hem en krijgt hem niet meer uit haar hoofd. Dit levert problemen op. Grote problemen. ©2015 by SanneLuijten