Hoofdstuk 1
'Tringgg....' ik hoor de bel gaan en meteen daarna hoor ik de stem van mijn beste vriendin, Menzi. "Ben je al klaar? Ik kom naar boven hoor!" Ik grinnik, raar kind. Ik hoor zachte voetstappen op de trap. Een voor een gaan ze naar boven, totdat ze helemaal boven is. Daarna loopt ze met grote stappen naar de badkamer.
"Tuurlijk ben ik klaar, niet iedereen doet er zo lang over als jij." Ze grijnst, maar negeert wel mijn opmerking, "Ik heb je gemist mop" zeg ik "waarom moest je zo nodig VIER FUCKING WEKEN naar Turkije?" Menzi's grijns wordt alleen maar breder.
"Kom nou maar, ik wil niet te laat komen op mijn eerste schooldag. Dan moeten we waarschijnlijk naast onze 'beste vriend' zitten" zegt ze en bij beste vriend kucht ze even. Ik lach om haar opmerking. Onze 'beste vriend' is Emanuel. Hij is echt zo'n kakker, zo'n raar kind. We mogen hem beide niet.
Samen lopen we naar beneden. Ik pak snel mijn tas, geef mama een zoen op haar wang. Daarna loop ik naar mijn fiets en haal hem uit de schuur.
Menzi al staat te wachten op mij en samen fietsen we naar school. "OH MY GOD, kijk naar die knappe jongen," ik volg haar vinger en zie een jongen staan.
Hij heeft bruin kort gekruld haar. Hij heeft een lichtblauw v-hals t-shirt aan, zodat je zijn goddelijke sixpack kan zien. Door dat shirt springen zijn ogen eruit, hij heeft de mooiste zeeblauwe ogen die ik ooit het gezien. We giechelen even en zetten dan onze fietsen in de fietsenstalling.
Mijn humeur is al een stuk vrolijker en ik stap de school binnen. Ik ruik al meteen de geur van school. Echt zo een bepaalde geur, van boeken en blaadjes.
We hebben het eerste uur Engels, met een nieuwe docent. Al lopend naar het lokaal, denk ik aan de knappe jongen. Hij was best mysterieus. "Hello welcome. I'm Mrs. Rider if you would be so kind to say your name, thank you." "Hello Mrs. Rider, I'm Lynn van Beijeren" reageer ik, met een fake glimlach. "Hi, I'm Menzi Smiths," ook zij zegt het met een fake lach. Zo te zien hebben we beide geen zin in deze les. Ik grinnik om mijn eigen gedachten en loop naar achteren, aangezien daar nog twee tafeltjes vrij waren. No way dat ik vooraan ga zitten.
Na een uurtje niks doen, gaat dan eindelijk de bel, die ons verlost van deze saaie les. "Pff.. Eindelijk, dat werd eens tijd. Wat doen ze ons toch altijd aan. Meteen les op de eerste dag na de vakantie" zeur ik tegen Menzi. Ze knikt hevig.
We pakken onze tassen en lopen naar de hal. "Wat hebben we nu?" vraagt Menzi aan Lissa, waarop Lissa simpel antwoordt: "Gym." Ik glimlach klein naar haar en bedank haar. We lopen naar de gymzaal. Gymnastiek is mijn lievelings vak want ik ben goed in sport, al zeg ik het zelf.
Ik kleed mezelf om in een kort, zwart Nike broekje met een zalmkleurig hemdje. Menzi en ik lopen de gymzaal in en na een tijdje is iedereen er, aangekleed en wel.
"Hallo allemaal" zegt mevrouw Van Zulten als we allemaal stil zijn. Vandaag gaan we Trefbal doen. Lynn en Remco mogen de teams kiezen." Zoals gewoonlijk kies ik als eerst Menzi. Uiteindelijk zit ik bij: Menzi, Lissa, Roy, Denise, Tycho, Rik en Bram.
Nadat Remco en ik hebben gekozen gaan we beginnen met trefbal. "Wij zijn beesten, we hebben gewonnen!" zing ik door de gymzaal en ik maak er een gek vreugdedansje bij, waar iedereen om moeten lachen. Nadat ik dat vreugdedansje had gadaan, ging de bel. Ik loop naar de kleedkamer en geef ondertussen Remco een highfive.
•••
Het is pauze en Menzi en ik lopen naar 'ons' tafeltje middenin de aula. We gaan bij de rest zitten en Sarah begint een heel verhaal te vertellen, maar ik luister maar half, want mijn gedachten gaan telkens naar de mooiboy. Wat was er zo speciaal aan hem? Ondanks hij knap is natuurlijk.
Na nog 2 uurtjes tekenen te hebben, lopen Menzi, Lissa en ik naar onze kluisjes. "Wie gaat er mee naar de stad. Ik moet een nieuwe lipgloss hebben en ik zag laatst bij de Bershka hele leuke hakken die ik moet hebben" zegt Lissa onschuldig en ze glimlacht. Ze kijkt ons een voor een aan en ik knik ter bevestiging. Ook Menzi gaat mee. We lopen naar de fietsenstalling en fietsen naar de stad.
JE LEEST
De bedwelmende geur van mislukte liefde
Storie d'amoreOp een dag ontmoet het doodnormale meisje Lynn, de knappe jongen Danny. Ze is stapelgek op hem en krijgt hem niet meer uit haar hoofd. Dit levert problemen op. Grote problemen. ©2015 by SanneLuijten