1: De email / korte introductie

4.4K 48 15
                                    

Pov: Milou
Hoi ik ben milou! 24 jaar en woon in Ameide. Ik woon nog thuis, maar wil binnenkort met wat vriendinnen gaan wonen. Ik studeer op de PABO, het is al mijn droom vanaf jongs af aan om juf in groep 8 te worden. Verder voetbal ik, bij fc Ameide, al sinds mijn 5e voetbal ik daar. Alleen is het probleem dat ik astma heb, duss meestal kan ik maar halve wedstrijden spelen etc, best vervelend. Maar goed we leven der maar mee he!

Verder heb ik niets te klagen. Mijn thuis situatie is goed, en ik heb de leukste vriendinnen, en ik heb een vriend: Stan

~

Ik verveel me en besluit mijn inbox te openen. Huh wat is dit?

Van: info@dekandelaar.nl
Aan: DeheijMilou@gmail.com, en 23 anderen
Info: reünie groep 8, de kandelaar 2008/2009

Hallo beste mensen,

Het is 13 jaar geleden dat jullie afscheid namen van de basisschool. 2 van jullie kwamen met het idee om een reünie te organiseren. Daarom hebben wij, management van jullie oude school besloten om dat te gaan doen.

Iedereen is hierbij uitgenodigd voor een reünie op 2 juni, om 19:00 tot ongeveer 22:00, in de schooltuin bij school.

Als je niet kan, graag ons management een mailtje sturen. Een paar van jullie oude juffen & meesters zouden er ook zijn.

Alvast tot ziens,

Astrid van opstal
Directrice katholieke basisschool de kandelaar
Meijerstraat 1
1234ab, Ameide
Info@dekandelaar.nl
06 1234567890

Wow, een reünie! Deze zag ik eigenlijk ook niet aankomen, wel is het pas over 1 week. Ik check mijn agenda, ja ik kan! Gelukkig maar.
Ik ben wel benieuwd hoe iedereen er nu aan toe is, of ze al kinderen hebben, wat voor werk ze doen etc. Ook de docenten weer spreken, grappig! Eigenlijk kwam ik tot vorig jaar nog wel regelmatig op school. Ik heb een broertje bram, hij zit nu in de eerste. Ja we schelen 11 jaar, ook heb ik nog een zusje, Merel, zij is wel wat ouder, ze is 16.

Het is donderdag, ik ben net uit school. Morgen heb ik vrij, dus ik heb een lang weekend. Wel heb ik training in de avond, maar dat is alleen maar positief. En zaterdag nog een wedstrijd, leuk!

Morgen ben ik dus vrij, wat ik al zei, Dus ik ga naar Stan toe. Ik heb hem al een tijdje niet gezien.

Ik doe nog een opdracht voor school en dan roept mijn moeder "Milou, Merel, Bram eten!"
"Ja, ik kom der aan!"
Ik ren de trap af en ga zitten
"Wat eten we?" Vraagt bram
"Spinazie." Zegt men vader
Gelijk verdwijnt de lach van Bram zijn gezicht.
"Gadver!"
"Bram niet zo overdrijven joh!" Zeg ik
"Jij moet je mond houden Milou!"
"Gezellig zijn jullie!" Zegt Merel

We eten ons eten op, en praten over van alles en nogwat
"Oh ja!"
"Mh?" Zegt Merel
"Er is een reünie! Met mijn oude basisschool klas!"
"Oh echt? Leuk joh!" Zegt pap
"Wat is er leuk aan? Ik ben blij dat ik van die school weg ben!" Zegt Bram
"Bram het is al 13 jaar geleden toen ik van school weg ging."
"Dus?" Zegt hij

Het gesprek gaat nog even voort. Ik help met het afruimen van de tafel, en doe samen met Bram de afwas. Hij is chagrijnig en Zegt geen woord, alleen dat ie nog moet gamen met zen vrienden.

Ik ga ook weer naar mijn kamer en zet Netflix aan. Ik kijk zeker 7 afleveringen tot ik een appje krijg van Stan

Stan: Sorry, ik maak het uit. Ik heb iemand anders. Echt sorry Milou, ik wou het niet zo recht in je gezicht zeggen, dus bij deze. Ik wil ons contact verbreken, bel me niet meer en stuur me ook geen appjes meer.

Wacht.. wat..

A/n:

Clifhangerr haha

Sorry dit deel is echt oer saai.
Matthy komt pas voor in deel 3, dus nog eventjes wachten, haha

Tips zijn altijd welkom!

- XXX -

Déjà vu / Matthy fanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu